  • 1. Data: 2002-07-29 21:03:12
    Temat: Re:kupowanie i uzytkowanie pirackich kopii filmow
    Od: "Tadeusz Konopka" <l...@p...onet.pl>

    >paserstwo i wszelkie jego konsekwencje.

    >Kodeks karny, art. o paserstwie.
    >Jesli na podstawie okolicznosci mozesz domyslac sie ze towar pochodzi z
    >przestepstwa to popelniasz przestepstwo paserstwa nieumyslnego.
    >A przekonaj sad, ze na podstawie okolicznosci nie podejrzewales, ze
    >plyty sa pirackie (te za 10pln).

    Dziekuje Tatianie(Xena) i Leszkowi Olszewskiemu za odpowiedzi.

    Pozdr. T.Konopka

  • 2. Data: 2002-07-30 01:04:21
    Od: "Siralos- obcy" <s...@m...icpnet.pl>

    Uzytkownik "Tadeusz Konopka" <l...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    mailgate.org...

    > Dziekuje Tatianie(Xena) i Leszkowi Olszewskiemu za odpowiedzi.

    Juz dziekujesz? ...... :-0
    przeciez niczego konkretnie wiazacego sie nie dowiedzielismy poza
    stwierdzeniem ze to paserstwo. A gdzie konkretne paragrafy? I jak moze to
    byc paserstwem skoro filmu nie masz zamiar oidsprzedawac tylko sobie
    obejrzec.
    Prawo musi byc jednoznaczne, albo nie jest wiele warte.

    --
    pozdrawiam
    Obcy

  • 3. Data: 2002-07-30 05:43:46
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <ai4onm$9pm$1@topaz.icpnet.pl>, s...@m...icpnet.pl
    says...

> [...]
    > obejrzec.
    > Prawo musi byc jednoznaczne, albo nie jest wiele warte.

    Moze zostan adwokatem - z podobnym nastawieniem na pewno wygrasz wiele
    spraw i przekonasz do swoich racji wiele skladow sedziowskich.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 4. Data: 2002-07-30 22:52:18
    Od: "Siralos- obcy" <s...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Leszek Olszewski" <r...@p...pl-nospam> napisał w wiadomości

    > Moze zostan adwokatem - z podobnym nastawieniem na pewno wygrasz wiele
    > spraw i przekonasz do swoich racji wiele skladow sedziowskich.

    A moze cos konkretniejszego napiszesz na ten temat? Czyzby brakowalo w
    Polsce odpowiednich regulacji prawnych, zeby ukarac czlowieka ogladajacego
    sobie w domu film divx na komputerze, albo sluchającego plikow mp3
    sciagnietych przez Kaze? Jezeli polskie prawo nie zabrania tego wprost to
    zadne analogie do paserstwa nie mają sensu. To naciąganie prawa i
    krzywdzenie ludzi moim zdaniem. Prawo albo bedzie konkretne i precyzyjne
    albo bedzie zbiorem zyczen moralnych, ktore moga byc dowolnie interpretowane
    w zaleznosci od potrzeby oskarżyciela.
    Jezeli jestes prawnikiem to prosze odpowiedz mi KONKRETNIE: jaka kara grozi
    za ogladanie filmow divx i za sluchanie muzyki w mp3? Tyle sie o tym mowi w
    mediach, ale nigdy nikt nie wspomina o tym jaka to skala "przestępstwa" i
    jakie dokladnie paragrafy narusza powyższe zachowanie. Myslelem ze tutaj sie
    dowiem, ze czytaja ta grupe prawdziwi prawnicy - praktycy i beda uprzejmi
    odpowiedziec na takie pytanie.
    Przy okazji - prawie wszyscy mlodzi ludzie majacy komputery PC sluchaja
    muzyki w mp3 i ogladaja filmy divx. Oczywiscie tzw. pirackie nagrania. Czy
    to oznacza ze wszyscy oni są przestepcami? Jezeli odpowiedz brzmi "tak" to
    znaczy ze ten stan jest nienormalny. Bo nie można nigdy zakladac ze wszyscy
    ludzie są źli, jezeli tak wynika z analizy prawnej ich zachowania to znaczy
    ze prawo jest złe i musi zostac natychmiast zmienione.

    --
    pozdrawiam
    Obcy

  • 5. Data: 2002-07-30 23:01:14
    Od: Astec SA <b...@a...pl>

    Leszek Olszewski wrote:
    > Moze zostan adwokatem - z podobnym nastawieniem na pewno wygrasz wiele
    > spraw i przekonasz do swoich racji wiele skladow sedziowskich.

    A może Ty zamiast głupio cwaniakować podasz wreszcie konkretnie jaki
    to paragraf mówi, że posiadanie pirackich filmów jest *paserstwem*?
    Bo już Ci powiedziałem na pl.soc.prawo, że pieprzysz w tym temacie
    bzdury wierutne przytaczając jednocześnie odniesienia do paragrafów
    i jakoś nie dostrzegłem Twojej riposty.
    To po co dalej pajacujesz zamiast przyznać się do błędu?

    zdegustowany
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0_700.htm

  • 6. Data: 2002-07-31 08:26:16
    Temat: wiekszosc wiekszoscia, prawo prawem
    Od: MaXxX <m...@r...wal.sie.spamerze.pl>

    Dnia Wed, 31 Jul 2002 00:52:18 +0200 na grupie pl.soc.prawo wykryto formę
    życia zwaną Siralos- obcy, która stwierdziłą, iż:

> [...]
    > ludzie są źli, jezeli tak wynika z analizy prawnej ich zachowania to znaczy
    > ze prawo jest złe i musi zostac natychmiast zmienione.

    Noo, nie całkiem - bo w ten sposób to oznaczałoby, że w Polsce trzeba
    zlikwidować prawo autorskie na programy komputerowe dla osób prywatnych, bo
    99% jedzie na piratach. A to ceny i licencje należałoby zmienić, a nie prawo.
    Nawet jeżeli jakiś przepis jest totalnie nieegzekwowalny, to i tak usunąć go
    "dla wyrównania prawa z rzeczywistością" nie można, musi jakiś być bo albo
    nas Unia wypieprzy, albo zacznie o tym Sejm debatować latami. Bo na przykład
    w kwestii oprogramowania i tak policja z tego co wiem ma u nas raczej NIE
    ścigać prywatnych małych piratów co mają Photoshopa i Windowsy spiracone, bo
    jak się taki mały prywatny Jasio nauczy robić grafikę w PS to potem od razu
    dostanie pracę w firmie DTP która będzie mieć legalnego PS a Jasio będzie
    umiał to obsłużyć. Więc w Polsce w tej chwili piractwo jest korzystne. Ale to
    inna sprawa...

    --
    MaXxX
    - znudziło mnie pisanie idiotyzmów,

  • 7. Data: 2002-07-31 19:32:55
    Temat: Re: wiekszosc wiekszoscia, prawo prawem
    Od: Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@s...org>

    MaXxX wrote:

> [...]
    > umiał to obsłużyć. Więc w Polsce w tej chwili piractwo jest korzystne. Ale to

    Z tego prawa zrobil sie doskonaly instrument do
    tlumienia wolnosci slowa. Ktos publikuje niewygodna dla
    kogos z plecami strone w Internet. Ktosiowi sklada wizyte
    policja, pod pretekstem kontroli oprogramowania. Ktos
    siedzi. Strony nie ma. Problem rozwiazany.

    --
    O seksie, sekszeniu, seksolatkach...-> news:pl.soc.seks.moderowana <- :8)
    mQGiBD0DkpsRBADn2kyWliyaAOT/eWebOWzwZHNgHF/1yh+0fgDW

  • 8. Data: 2002-08-01 00:18:51
    Od: "Canaris" <c...@n...address>

    "Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD" <a...@s...org> wrote in
    message news:3D483B67.A137682A@venus.ci.uw.edu.pl...

> [...]
    > policja, pod pretekstem kontroli oprogramowania. Ktos
    > siedzi. Strony nie ma. Problem rozwiazany.

    A wszystkiemu winni oni...Ci co to ich nie widać i bezdźwięcznymi czarnymi
    helikopterami latają ;-)

    Też lubię pospiskować, więc popieram.

    --
    -Canaris--
    -Sygnturka w budowie - brak pomysłu--

  • 9. Data: 2002-08-01 00:59:46
    Od: Astec SA <b...@a...pl>

    Canaris wrote:
    > A wszystkiemu winni oni...Ci co to ich nie widać i bezdźwięcznymi czarnymi
    > helikopterami latają ;-)

    Niepotrzebnie się naśmiewasz bo akurat nie ma z czego :(
    Ciekaw jestem czy dożyję czasów gdy ludzie wyleczą się z totalitarnych
    żądzy decydowania o tym co inni łykają, piją itp. itd.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0_700.htm

  • 10. Data: 2002-08-01 06:12:40
    Od: robert slawinski <r...@t...com>

    On Thu, 01 Aug 2002 02:59:46 +0200, Astec SA <b...@a...pl> wrote:

    >Niepotrzebnie się naśmiewasz bo akurat nie ma z czego :(

    z ciebie jest zawsze.

    >Ciekaw jestem czy dożyję czasów gdy ludzie wyleczą się z totalitarnych
    >żądzy decydowania o tym co inni łykają, piją itp. itd.
    >Arek

    to musialbys w jakis sposob (bardzo dlugi i bolesny zycze) skonczyc ze
    soba, bo to wlasnie ty jestes wrecz ksiazkowym przykladem
    totalitarysty. <rs>

    --
    if you are not paranoid, means you are not paying any attention.