  • 1. Data: 2002-07-29 21:23:11
    Temat: [ja] Pisanie do gazet
    Od: s...@s...prv.pl (semp)

    Witam,
    nie wiem czy pytam na odpowiedniej grupie, ale bardziej stosownej nie
    znam. Sytuacja jest taka: napisalem pewien artykul i chcialbym
    zaproponowac jego wydruk kilku magazynom. Nie wiem co w takiej sytuacji
    zrobic. Czy wyslac caly artykul w zalaczniku do kazdego z magazynow? Czy
    nie ryzykuje, ze np. artykul wykupi magazyn A, a tymczasem wydrukuje go
    takze magazyn B bez mojej wiedzy? Jak mam udowodic, ze to walsnie ja
    jestem autorem artykulu? I wreszcie, czy w przypadku ukazania sie
    artykulu w jednym z magazynow moge go umiescic nieodplatnie np. na
    swojej stronie internetowej. (oczywiscie po "odczekaniu" az numer
    magazynu w ktorym jest moj artykul zniknie juz z kioskow np. 2 miesiace w
    przypadku miesiecznika?)
    Prosze o odpowiedz na grupe, (moze wiecej osob jest zainteresowanych?)
    lub na e-maila.
    pozdrawiam
    s.

  • 2. Data: 2002-07-30 07:47:53
    Temat: Re: [ja] Pisanie do gazet
    Od: s...@s...prv.pl (semp)

    In article <M...@n...tpi.pl>, s...@s...prv.pl
    says...
    > pozdrawiam
    > s.

    i oczywiscie z gory dziekuje :-)
    s.

  • 3. Data: 2002-07-30 16:53:01
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "semp" <s...@s...prv.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobic. Czy wyslac caly artykul w zalaczniku do kazdego z magazynow? Czy
    > nie ryzykuje, ze np. artykul wykupi magazyn A, a tymczasem wydrukuje go
    Jest w tym pewne ryzyko... Redakcjom na ogol nie bardzo sie podoba,
    gdy ten sam artykul ukazuje sie u konkurencji! Najlepiej
    wyslac wraz z artykulem list z prosba do redakcji o zajecie
    stanowiska: czy przyjmuje artykul do druku czy tez odrzuca?
    I jezeli przyjmuje - to kiedy sie ukaze? Mozesz w liscie
    zaznaczyc, ze artykul wysylasz takze do innych czasopism,
    a w przypadku uzyskania akceptacji ze strony kilku redakcji
    poinformujesz jedna z nich, ze chcesz, aby Twoj artykul
    wlasnie tutaj sie ukazal...
    Alternatywnie, nie wysylaj do wszystkich magazynow na raz,
    tylko po kolei. Jesli w jednym odrzuca - do nastepnego.
    Tak jest bezpieczniej, chociaz dluzej.

    > Jak mam udowodic, ze to walsnie ja
    > jestem autorem artykulu?
    Np. przed wyslaniem go redkacji pokazac kilku innym
    osobom, aby w razie ewentualnych problemow mogly
    zaswiadczyc, ze wlasnie Ty jestes autorem. Jezeli
    w gre wchodza wieksze sumy, mozna chyba odwiedzic notariusza,
    ktory poswiadczy, ze dnia tego i tego dysponowales
    kopia artykulu (oczywiscie notariusz trzeba odwiedzic
    przed wyslaniem artykulu :-)

> [...]
    > swojej stronie internetowej. (oczywiscie po "odczekaniu" az numer
    > magazynu w ktorym jest moj artykul zniknie juz z kioskow np. 2 miesiace w

    Tutaj nie jestem pewien i nie moge podac podstawy prawnej,
    ale chyba wyglada to tak, ze w przypadku publikacji
    artykulu redakcja uzyskuje prawa autorskie do niego (dzieki
    temu masz koszty uzyskania przychodu w 2ysokosi 50% zamiast 20%).
    Chyba, ze dogadasz sie z redakcja inaczej...

    Michal Letowski

  • 4. Data: 2002-07-30 20:32:55
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 30 Jul 2002 18:53:01 +0200), "Michal
    Letowski" <m...@y...com> był(a) napisał(a):

    >Alternatywnie, nie wysylaj do wszystkich magazynow na raz,
    >tylko po kolei. Jesli w jednym odrzuca - do nastepnego.
    >Tak jest bezpieczniej, chociaz dluzej.

    A nie prościej wysłać temat, streszczenie + kawałek? Tak jak do
    wydawnictwa wysyłasz konspekt + kilka rozdziałów.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-08-06 19:29:01
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Mon, 29 Jul 2002 21:23:11 +0000, semp wrote:

    [ciach]
    > takze magazyn B bez mojej wiedzy? Jak mam udowodic, ze to walsnie ja
    > jestem autorem artykulu? I wreszcie, czy w przypadku ukazania sie
    [ciach]

    prosty sposob: zanim gdziekolwiek to wyslesz, wyslij sam do siebie
    poleconym i nie rozpieczetowuj

    maHo

  • 6. Data: 2002-08-17 19:10:15
    Od: s...@s...prv.pl (...)

    In article <p...@m...com.pl>,
    l...@m...com.pl says...
    > prosty sposob: zanim gdziekolwiek to wyslesz, wyslij sam do siebie
    > poleconym i nie rozpieczetowuj

    genialne! nie wpadlbym :)
    Zeby tylko mnie potem nie posadzili o skorumpowanie pracownikow poczty ;)
    semp.