    From: "Siralos- obcy" <s...@m...icpnet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.rec.film
    Subject: Re: Re:kupowanie i uzytkowanie pirackich kopii filmow
    Date: Wed, 31 Jul 2002 00:52:18 +0200

    Użytkownik "Leszek Olszewski" <r...@p...pl-nospam> napisał w wiadomości
    news:MPG.17b04602a3b8ec689896d7@news.onet.pl...

    > Moze zostan adwokatem - z podobnym nastawieniem na pewno wygrasz wiele
    > spraw i przekonasz do swoich racji wiele skladow sedziowskich.

    A moze cos konkretniejszego napiszesz na ten temat? Czyzby brakowalo w
    Polsce odpowiednich regulacji prawnych, zeby ukarac czlowieka ogladajacego
    sobie w domu film divx na komputerze, albo sluchającego plikow mp3
    sciagnietych przez Kaze? Jezeli polskie prawo nie zabrania tego wprost to
    zadne analogie do paserstwa nie mają sensu. To naciąganie prawa i
    krzywdzenie ludzi moim zdaniem. Prawo albo bedzie konkretne i precyzyjne
    albo bedzie zbiorem zyczen moralnych, ktore moga byc dowolnie interpretowane
    w zaleznosci od potrzeby oskarżyciela.
    Jezeli jestes prawnikiem to prosze odpowiedz mi KONKRETNIE: jaka kara grozi
    za ogladanie filmow divx i za sluchanie muzyki w mp3? Tyle sie o tym mowi w
    mediach, ale nigdy nikt nie wspomina o tym jaka to skala "przestępstwa" i
    jakie dokladnie paragrafy narusza powyższe zachowanie. Myslelem ze tutaj sie
    dowiem, ze czytaja ta grupe prawdziwi prawnicy - praktycy i beda uprzejmi
    odpowiedziec na takie pytanie.
    Przy okazji - prawie wszyscy mlodzi ludzie majacy komputery PC sluchaja
    muzyki w mp3 i ogladaja filmy divx. Oczywiscie tzw. pirackie nagrania. Czy
    to oznacza ze wszyscy oni są przestepcami? Jezeli odpowiedz brzmi "tak" to
    znaczy ze ten stan jest nienormalny. Bo nie można nigdy zakladac ze wszyscy
    ludzie są źli, jezeli tak wynika z analizy prawnej ich zachowania to znaczy
    ze prawo jest złe i musi zostac natychmiast zmienione.

    --
    pozdrawiam
    Obcy