  • 1. Data: 2005-04-26 19:25:11
    Temat: Rachunek uproszczony a faktura VAT
    Od: "Grandalf" <grandalf_anty@spam_.pl>

    Czy to jest to samo?? Chcę skorzystać z odliczeń za internet, a admin
    wystawia tylko rachunki uproszczone i nie wiem czy na ich podstawie też
    można dokonać odliczeń.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-04-26 19:52:44
    Temat: Re: Rachunek uproszczony a faktura VAT
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Grandalf napisał(a):
    > Czy to jest to samo?? Chcę skorzystać z odliczeń za internet, a admin
    > wystawia tylko rachunki uproszczone i nie wiem czy na ich podstawie też
    > można dokonać odliczeń.

    Czyli nic nie wystawia. Może mu powiedz, że przespał ostatnich kilka lat?
    ;-P

    M.

  • 3. Data: 2005-04-26 21:24:28
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Czyli nic nie wystawia. Może mu powiedz, że przespał ostatnich kilka lat?
    > ;-P

    Czepiacie sie :) - po prostu nie chce sie chlopina bawic w VAT-y :) moze
    jaqkims cudem mu sie to oplaca.
    A jesli net jest na firme to w koszty mozna przecie tez wrzucic... - no ale
    z ulgi dla osob fizycznych oczywiscie nici.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-04-26 21:53:27
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    SDD napisał(a):

    > Czepiacie sie :) - po prostu nie chce sie chlopina bawic w VAT-y :) moze
    > jaqkims cudem mu sie to oplaca.

    Ale ja nie żartuję. Jeżeli chłopina tak robi, oznacza, że JEST
    płatnikiem VAT, tylko przespał wykreślenie rachunku uproszczonego z
    prawa. RU był wystawiany przez płatnika VAT odbiorcy, który nie był
    płatnikiem, czyli np. osobie fizycznej nie prowadzącej działalności
    gospodarczej. Obecnie zamiast RU wystawia sie normalne faktury VAT. A
    kto tego nie robi....

    M.

  • 5. Data: 2005-04-26 22:02:00
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Ale ja nie żartuję. Jeżeli chłopina tak robi, oznacza, że JEST
    > płatnikiem VAT, tylko przespał wykreślenie rachunku uproszczonego z
    > prawa.

    Nio tak... - moze autor watku mial na mysli tzw. "zwykly rachunek"

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2005-04-27 18:01:54
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(nospam).onet.pl>

    > Nio tak... - moze autor watku mial na mysli tzw. "zwykly rachunek"
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Admin może i wystawia RU. Skoro nie jest "VAT-manem" to nic nie zabrania mu
    wystawiać dokumentu sprzedaży i nazwania go jak mu się żywnie podoba - oby
    nie FAKTURA VAT.
    Nie mniej jednak z ulgi podatkowej z takim "czymś" nici.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrew

    "(...) przychodzi kiedyś taki czas, gdy trzeba albo srać, albo
    oswobodzić wychodek."
    A. Sapkowski, Pani Jeziora.