  • 1. Data: 2005-04-26 19:57:02
    Temat: Jak to jest z komornikami.
    Od: "Miska" <1...@3...56>

    Wygralam sprawe i Sad zasadzil mi od bylego wspolnika kase. Mam klauzule
    wykonalnosci i mam zamiar udac sie z nia do komornika. I tu powstaje
    pytanie, jesli osoba, ktora ma mi oddac kase poukrywala swoj majatek,
    sprzedala mieszkanie, a ja nie mam wgladu co ona jeszcze posiada to jak w
    tym momencie komornik bedzie sciagal dlug?
    Ewentualnie jesli jest to sprawa klopotliwa dla komornika to czy mozna ten
    dlug komus odsprzedac za czesc jego wartosci i gdzie szukac ewentualnie
    chetnych.
    I jeszcze jedno czy sa jakie instytucje skuteczniejsze od komornika?

    Miska

  • 2. Data: 2005-04-26 20:44:01
    Temat: Re: Jak to jest z komornikami.
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    Miska napisał(a):
> [...]
    > chetnych.
    > I jeszcze jedno czy sa jakie instytucje skuteczniejsze od komornika?

    Kancelaria prawnicza z Białorusi jest najskuteczniejsza ;:)

    Poważnie, to tylko Komornik Sądowy jest uprawniony do egzekucji Twojego
    wyroku.
    To Ty jako wierzyciel musisz wskazać skladniki majatku ( ruchomego lub
    nieruchomości).
    Oczywiście, że można sprzedać wierzytelność ( Twój wyrok).
    Tylko pytanie za ile ktoś kupi? Może za 20%.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2005-04-26 22:55:29
    Od: piwar <p...@p...com>

    Mecenas napisał(a):

    > To Ty jako wierzyciel musisz wskazać skladniki majatku ( ruchomego lub
    > nieruchomości).

    A jeśli wskazane zostanie miejsce przebywania osoby: np. mieszka u
    matki, to komornik wynosi wszystko, na co matka nie ma faktury na swoje
    nazwisko? Czy też muszę wskazać konkretne rzeczy? Skąd mogę wiedzieć co
    jest jego, co matki? W końcu to jej mieszkanie, nie dłużnika. Tylko z
    kolei to piękny sposób na ukrycie się przed wierzycielami.

    Pozdr.
    piwar.

  • 4. Data: 2005-04-28 15:49:47
    Od: "M...@o...op" <l...@o...pl>

> [...]
    > matki, to komornik wynosi wszystko, na co matka nie ma faktury na swoje
    > nazwisko? Czy też muszę wskazać konkretne rzeczy? Skąd mogę wiedzieć co
    No właśnie tego nie wiesz.
    >W końcu to jej mieszkanie, nie dłużnika. Tylko z
    > kolei to piękny sposób na ukrycie się przed wierzycielami.
    Mój dłużnik mieszka u swojej żony,maja rozdzielność,mieszkanie i rzeczy w nim
    są jego żony a on sam nie jest tam zameldowany.Nigdzie nie jest
    zameldowany.Żona w drzwiach pokazała dokument o rozdzielności i komornik
    (komornicy) nawet nie zaglądali do środka.Było to w mojej obecności i to ponoć
    zgodne z prawem.Polecono mi po prostu obserwować i może coś kiedys wyjdzie na
    jaw.
    Posiadać nakaz to nie znaczy że odzyskasz pieniądze.

    Pozdrawiam Majka

  • 5. Data: 2005-04-28 19:14:49
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Miska pisze:

> [...]
    > sprzedala mieszkanie, a ja nie mam wgladu co ona jeszcze posiada to jak w
    > tym momencie komornik bedzie sciagal dlug?
    Czyli nie posiadasz aktualnych informacji na temat majątku dłużnika?

    Możesz składać zapytania w wydziałach geodezji o posiadane przez niego
    nieruchomości lub zlecić tę czynność komornikowi. Jeśli wiesz, że
    sprzedał majątek zapoznaj się z art. 300 kk. Może w tym kierunku
    należałoby pójść? Czasem skutkuje to wnioskiem oskarżonego o ugodę w
    trybie postępowania mediacyjnego, lub wyrokiem nakazującym naprawienie
    szkody.

    Jeżali podejrzewasz, że dłużnik miał jakieś nieruchomości w przeszłości,
    lecz zbył je na Twoją szkodę, to można by też spróbować wysłać zapytanie
    do stosownego wydziału geodezji z prośbą o sprawdzenie jakie
    nieruchomości dłużnik posiadał w przeszłości oraz czy i kiedy je zbywał.
    Istnieje szansa, że Ci odpowiedzą. Dużo upraszcza posiadanie znajomego
    w w/w wydziale geodezji ;-)

    Poza tym możesz na piśmie poprosić komornika o sprawdzenie kto jest
    płatnikiem składek zus, poprośić o ustalenie w CEPIKU czy ma
    zarejestrowane na siebie pojazdy, itp.

    Jeśli nie uda Ci się jednak ustalić majątku dłużnika, a komornik umorzy
    egzekucję z uwagi na brak majątku podlegającego zajęciu, to możesz
    wsyłać do sądu pozew o wyjawienie majątku.

    --
    mj

  • 6. Data: 2005-04-29 04:33:24
    Od: "m...@d...pl" <n...@o...pl>

    > nieruchomości lub zlecić tę czynność komornikowi.
    W księgach wieczystych raczej....
> [...]
    > należałoby pójść? Czasem skutkuje to wnioskiem oskarżonego o ugodę w
    > trybie postępowania mediacyjnego, lub wyrokiem nakazującym naprawienie
    W jaki sposób skoro nic nie posiada? Pracą społeczną?
    > Poza tym możesz na piśmie poprosić komornika o sprawdzenie kto jest
    > płatnikiem składek zus,
    I dowiesz się że pracuje legal za 700 zł a to nie podlega egzekucji .
    > Jeśli nie uda Ci się jednak ustalić majątku dłużnika, a komornik umorzy
    > egzekucję z uwagi na brak majątku podlegającego zajęciu, to możesz
    > wsyłać do sądu pozew o wyjawienie majątku.
    Teoria.W praktyce to wygląda inaczej.Jak ktoś nic nie posiada to możesz sobie
    szukać wiatru w polu.

    pozdawiam maciek

  • 7. Data: 2005-04-29 06:17:10
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik m...@d...pl pisze:

    > W księgach wieczystych raczej....
    Zwykle się to robi w wydziałach geodezji. Weź się zapytaj w ksiegach
    wieczystych zwłaszcza tych nie skomputeryzowanych.

    > W jaki sposób skoro nic nie posiada? Pracą społeczną?
    Czasem nagle pieniądze się znajdują, jeśli interesuje się
    delikwentem organ ścigania. Np 4BW się szczyci takimi
    efektami pracy.

    > I dowiesz się że pracuje legal za 700 zł a to nie podlega egzekucji.
    Lepiej nic nie robić?

    > Teoria.W praktyce to wygląda inaczej.Jak ktoś nic nie posiada to możesz
    > sobie szukać wiatru w polu.
    Lepiej szukać wiatru w polu niż bezczynnie siedzieć pod miedzą.

    --
    "(...) aby uzyskać pełnię wolności, ( . '">
    trzeba żyć tak, jakby twoje ciało ) L_