  • 1. Data: 2005-04-26 17:36:03
    Temat: spółka zoo.
    Od: "duzy" <p...@o...pl>

    Ktoś, komu ufam ma firmę. Ma pewne kłopoty finansowe, i w związku z tym chce
    przekształcić firmę z spółkę Z.O.O.

    Niestety, aby móc to zrobić potrzebne są dwie osoby. Tom drugą osobą mam być
    ja.

    Zanim wejdę w taki układ, chciałbym wiedzieć, w co się pakuje.

    Więc:

    -Co ryzykuje w razie upadku firmy, jeżeli długi przewyższą jej majątek?

    -Czy mając kawałek (40%) firmy jako osoba cywilna, mam działalność
    gospodarczą? (płacić podatki, rozliczać się itp.)

    A może są inne pułapki?

    Pozdrowienia Duzy

  • 2. Data: 2005-04-26 17:52:29
    Temat: Re: spółka zoo.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Ktoś, komu ufam ma firmę. Ma pewne kłopoty finansowe, i w związku z tym chce
    > przekształcić firmę z spółkę Z.O.O.
    >
    > Niestety, aby móc to zrobić potrzebne są dwie osoby.

    Nieprawda. Udziałowcem może być tylko jedna osoba, niemniej faktycznie niesie
    to za sobą szereg problemów natury formalnej i finansowej w późniejszej
    działalności.

    > Zanim wejdę w taki układ, chciałbym wiedzieć, w co się pakuje.

    Zdecydowanie wziąłbym proponowaną umowę spółki, udałbym się do radcy prawnego
    i przekonsultował ją gruntownie.

    > -Co ryzykuje w razie upadku firmy, jeżeli długi przewyższą jej majątek?

    Dopóki nie jesteś w zarządzie spółki, a umowa spółki nie nakłada na
    udziałowców jakichś szczególnych pułapek, to generalnie nic. Tracisz
    swoje pieniądze, które w nia włożyłeś i tyle.

    > -Czy mając kawałek (40%) firmy jako osoba cywilna, mam działalność
    > gospodarczą? (płacić podatki, rozliczać się itp.)

    Nie masz działalności gospodarczej. Podatek płacisz od dywidendy, którą
    spółka wypłaci z zysku (o ile wypłaci).

    Jednak do uniknięcia niedogodności związanych ze spółką, która ma
    jednego właściciela, wystarczy drugi udziałowiec z jednym udziałem.
    Zastanów się, dlaczego kolega chce Cię zrobić udziałowcem aż w 40%, bo
    mnie się to wydaje dziwne.

    A tak w ogóle po co to robisz? Jeśli koledze działalność idzie słabo, to
    nie zarobisz. Tak z czystej przyjaźni pakujesz się w potencjalne
    kłopoty?
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-04-26 17:57:48
    Od: "duzy" <p...@o...pl>

    > Zdecydowanie wziąłbym proponowaną umowę spółki, udałbym się do radcy
    prawnego
    >i przekonsultował ją gruntownie.

    Ktoś wie ile kosztuje radca prawny?

    >Tak z czystej przyjaźni pakujesz się w potencjalne kłopoty?

    Pakuje sie bo to mój brat.

    Pozdrowienia Duzy

  • 4. Data: 2005-04-26 18:11:56
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    duzy napisał(a):

    > prawnego

    > Ktoś wie ile kosztuje radca prawny?

    zależy od miasta, pewnie od 200 zł w górę

    > Pakuje sie bo to mój brat.

    a nie lepiej pożyczka?

    pozdr.

    m.

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 5. Data: 2005-04-26 18:12:07
    Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl>

    > Jednak do uniknięcia niedogodności związanych ze spółką, która ma
    > jednego właściciela,

    z ciekawości pytam - jakie sa owe niedogodności???

    --
    serdeczności! zbisa

  • 6. Data: 2005-04-26 18:58:51
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> napisal(a):

    > z ciekawości pytam - jakie sa owe niedogodności???

    Wszelkie uchwały z notariuszem, konieczność odprowadzania ZUSu przez
    jedynego udziałowca.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2005-04-26 21:25:10
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    Samotnik napisał(a):

    > Wszelkie uchwały z notariuszem,

    ktos go w błąd wprowadził

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 8. Data: 2005-04-27 09:01:49
    Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl>

    > Wszelkie uchwały z notariuszem, konieczność odprowadzania ZUSu przez
    > jedynego udziałowca.

    jak tylko to to da się wytrzymać :-)
    dzieki Samotniku

    --
    serdeczności! zbisa

  • 9. Data: 2005-04-27 09:19:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> napisal(a):

    > jak tylko to to da się wytrzymać :-)

    Nie da się wytrzymać, lepiej podarować jeden udział komuś zaufanemu. ;)
    --
    Samotnik