  • 11. Data: 2003-04-04 00:26:16
    Temat: Re: Pytanie w sprawie wygranej...
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Slawek wrote:
    > Oprogramowanie na licencji OEM jest tylko legalnie sprzedane ze
    > sprzetem, z ktorym sie je nabylo.

    Mylisz się. Już dwa lata temu niemiecki sąd skopał M$ dupę
    za takie pomysły. Niby niemiecki to nie polski, ale prawo
    w tej materii mamy takie same.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 12. Data: 2003-04-04 01:11:03
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <P...@k...p
    ortezjan.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Przyznam że nie chce mi się reainstalować Win98 :], ale ostatnio
    > w tym co było na ekranie nie zauważyłem zastrzeżeń że "ma być
    > ze sprzętem" (instalowałem OEM) - ale mogłem przeoczyć.
    > Zwracam uwagę że chodzi mi o zapis w umowie - a nie FAQ czy

    No jest ten caly dzielny papierowy certfikat (+papierowa licencja) na
    ktorym ZCP stoi ze ma byc z nowym PC only. Na samym CD tez cos podobnego
    widnieje.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2003-04-04 05:52:23
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> wrote in message

    > A czy jak kupisz oryginalną kierownicę i potem ją odsprzedasz
    > to będzie dalej oryginalna?
    > Co za głupie pytanie, ludzie chyba już całkowicie mają zniewolone umysły!

    Nie do końca głupie. Ja mam np. cos takiego.

    5.6 Software Transfer. The initial user of the SOFTWARE PRODUCT may make a
    one-time permanent transfer of this EULA and SOFTWARE PRODUCT only directly
    to an end user. This transfer must include all of the SOFTWARE PRODUCT
    (including all component parts, the media and printed materials, any
    upgrades, this EULA, and, if applicable, the Certificate of Authenticity).
    Such transfer may not be by way of consignment or any other indirect
    transfer. The transferee of such one-time transfer must agree to comply with
    the terms of this EULA, including the obligation not to further transfer
    this EULA and SOFTWARE PRODUCT.

  • 14. Data: 2003-04-04 05:54:47
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    -2.portezjan.zabrze.pl...
    > Przyznam że nie chce mi się reainstalować Win98 :], ale ostatnio
    > w tym co było na ekranie nie zauważyłem zastrzeżeń że "ma być
    > ze sprzętem" (instalowałem OEM) - ale mogłem przeoczyć.

    Poszukaj na kompakcie plik EULA.TXT i poczytaj warunki licencji.

  • 15. Data: 2003-04-04 07:28:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2003, Marcin Debowski wrote:
    [...]
    >+ ktorym ZCP stoi ze ma byc z nowym PC only. Na samym CD tez cos podobnego
    >+ widnieje.

    A rzeczywiście, na CD jest :) Przyznaję bez bicia że CD rzadko
    czytuję :] (znaczy: *dosłownie* - to co jest na CD wydrukowane),
    mój błąd :)

    Pozostaje wobec tego tylko kwestia czy to jest sprawa "legalności"
    (czy może być ścigane karnie z praw autorskich) czy przestrzegania
    umowy (wyłącznie cywilnie, jak rozumiem).

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2003-04-04 07:30:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2003, KK wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Poszukaj na kompakcie plik EULA.TXT i poczytaj warunki licencji.

    Acha. Ale to nie jest rozwiązanie: user dowiaduje się *po*
    instalacji że właśnie naruszył umowę :)
    Natomiast przyznaję się że treści wydrukowanej na CD nie
    przeczytałem :[ - a tam jest zastrzeżenie.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2003-04-04 08:10:54
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <P...@k...portezjan.
> [...]
    > (czy może być ścigane karnie z praw autorskich) czy przestrzegania
    > umowy (wyłącznie cywilnie, jak rozumiem).

    No kiedys juz chyba dyskutowalismy ntt i mi w zasadzie wyszlo ze jest to
    legalne a co najwyzej sprzeczne z umowa licencyjna, czyli jak juz, w gre
    wchodzi powodztwo cywilne.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2003-04-04 09:10:13
    Od: "Artur Lew" <n...@p...onet.pl>

    > Mylisz się. Już dwa lata temu niemiecki sąd skopał M$ dupę
    > za takie pomysły. Niby niemiecki to nie polski, ale prawo
    Za przeproszeniem ale p... glupoty.
    Oprogramowanie OEM to nie tylko wymysl MS.
    To sposob sprzedazy uzywany przez wielu producentow sprzetu i
    oprogramowania.
    Moze jest kontrowersyjny (powiazanie czegos ze sprzetem) ale do jasnej
    anielki
    jest dwa razy tanszy (w przypadku Windows)
    To nie tylko zmuszenie kupujacego do uzywania danego produktu ale takze
    przeniesienie obowiazku suportowania na koncowego sprzedawce.
    Nie podobaja Ci sie zasady licencji OEM to kup sobie pelnego Windowsa za
    1500 zl
    i bedziesz mogl go sprzedawac kiedy chcesz...

    Artur Lew

  • 19. Data: 2003-04-04 09:16:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2003, Marcin Debowski wrote:

    >+ <...> Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
> [...]
    >+ No kiedys juz chyba dyskutowalismy ntt i mi w zasadzie wyszlo ze jest to
    >+ legalne a co najwyzej sprzeczne z umowa licencyjna,

    Zgadza się, pamiętam (i zgadzam sie z takim stanowiskiem).
    Natomiast zaznaczyłem - bo pamietam że ciagle są osoby o innych
    opiniach. A "linka do wyroku" (polskiego) zdaje się ciągle nie ma :)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2003-04-04 11:57:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Na CD, to moim zdanie również nie jest rozwiązanie. Ja kupuję oprogramowanie
    w pudełku i nie wiem, co jest na płycie wewnątrz. Sprzedawca nie chce mi
    rozpakować, bo twierdzi, że jak rozpakuje to naruszy plomby. ;-)) Moim
    zdaniem to powinno być na pudełku. Na płycie może być RÓWNIEŻ.