  • 1. Data: 2003-04-03 18:18:23
    Temat: Pytanie w sprawie wygranej...
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    Czy jesli wygralem oryginalne oprogramowanie Microsoftu to moge je
    odsprzedac i dalej bedzie oryginalne ?

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 2. Data: 2003-04-03 19:14:11
    Temat: Re: Pytanie w sprawie wygranej...
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Slawek wrote:
    > Czy jesli wygralem oryginalne oprogramowanie Microsoftu to moge je
    > odsprzedac i dalej bedzie oryginalne ?

    A czy jak kupisz oryginalną kierownicę i potem ją odsprzedasz
    to będzie dalej oryginalna?
    Co za głupie pytanie, ludzie chyba już całkowicie mają zniewolone umysły!

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 3. Data: 2003-04-03 19:16:41
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> naskrobal(a) w

    > A czy jak kupisz oryginalną kierownice i potem ją odsprzedasz
    > to bedzie dalej oryginalna?
    > Co za glupie pytanie, ludzie chyba juz calkowicie mają zniewolone
    > umysly!

    Tyle, ze Microsoft ma jakies rozniaste licencje, a ja mam tylko
    pudelko i nie wiem nawet na jakiej licencji... wole nierozpakowywac
    bo pozniej ewentualnie przy sprzedarzy ciezko bedzie powiedziec, ze
    nigdy nie bylo uzywane.

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 4. Data: 2003-04-03 19:18:58
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Slawek wrote:
    > Tyle, ze Microsoft ma jakies rozniaste licencje, a ja mam tylko

    Jak na razie w Polsce obowiązuje prawo stanowione przez Sejm, a nie M$

    > pudelko i nie wiem nawet na jakiej licencji... wole nierozpakowywac

    A kogo obchodzi na jakiej? Masz oryginalny egzemplarz utworu i to wszystko
    co Cię interesuje i co powinno interesować nabywcę.

    > bo pozniej ewentualnie przy sprzedarzy ciezko bedzie powiedziec, ze
    > nigdy nie bylo uzywane.

    A używane traci dziewictwo czy co??

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 5. Data: 2003-04-03 19:29:40
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> naskrobal(a) w

    > A kogo obchodzi na jakiej? Masz oryginalny egzemplarz utworu i to
    > wszystko co Cie interesuje i co powinno interesowac nabywce.

    Tak jasne... mam np uryginalna wersje OEM razem z kompem PIV .... za
    5k pln i sprzedajac sam krazek z Windows robie to nie legalnie i w
    razie kontroli u tego kogos kto kupil ode mnie ten soft jest
    problem...

    > A uzywane traci dziewictwo czy co??

    Nowe jest w cenie...

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 6. Data: 2003-04-03 19:52:13
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Slawek wrote:
    > Tak jasne... mam np uryginalna wersje OEM razem z kompem PIV .... za
    > 5k pln i sprzedajac sam krazek z Windows robie to nie legalnie i w

    Bredzisz w gorączce zniewolonego umysłu. Niby co robisz nielegalnie?
    Twórca nie ma prawa kontrolowania dalszej SPRZEDAŻY egzemplarzy swoich
    utworów.

    > razie kontroli u tego kogos kto kupil ode mnie ten soft jest
    > problem...

    Nie ma problemu.

    > Nowe jest w cenie...

    Raczej z pierwszej ręki, a nie nowe.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 7. Data: 2003-04-03 20:19:02
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> naskrobal(a) w

    > Bredzisz w gorączce zniewolonego umyslu. Niby co robisz
    > nielegalnie? Twórca nie ma prawa kontrolowania dalszej SPRZEDAZY
    > egzemplarzy swoich utworów.

    Oprogramowanie na licencji OEM jest tylko legalnie sprzedane ze
    sprzetem, z ktorym sie je nabylo.

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 8. Data: 2003-04-03 22:31:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Apr 2003, Slawek wrote:

> [...]
    >+ > egzemplarzy swoich utworów.
    >+
    >+ Oprogramowanie na licencji OEM jest tylko legalnie sprzedane ze

    Niezależnie od poglądów w przedmiotowej sprawie - trzeba
    przyznać że mogą być oddzielne kwestie "legalności" i "wykonania
    umowy" (ściganie karne/cywilne) oraz oddzielności sprawy
    kupna od sprawy sprzedaży.
    Arek "wisi" na opinii że umową jest zwiazany *tylko sprzedawca*,
    i zakładając że OEM "wystawałoby" ponad zapisy ustawy o prawach
    autorskich - to producentowi (dokładniej: posiadaczowi praw)
    przysługiwałoby co najwyżej roszczenie cywilne - zdaniem Arka
    co najwyżej do jednej strony.
    Przyznam że nie chce mi się reainstalować Win98 :], ale ostatnio
    w tym co było na ekranie nie zauważyłem zastrzeżeń że "ma być
    ze sprzętem" (instalowałem OEM) - ale mogłem przeoczyć.
    Zwracam uwagę że chodzi mi o zapis w umowie - a nie FAQ czy
    telefoniczny komentarz. W końcu FAQ TPSA i moja umowa o SDI
    również są podstawą do różnych opinii co do prawa udostępniania :),
    i co do tego sporo grupowiczów wątpliwości nie ma.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-04-03 23:19:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W kwestii formalnej: Na pudełku oprogramowania nie ma wzmianki, jakiego
    rodzaju licencji udziela producent?

  • 10. Data: 2003-04-03 23:52:10
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    3 kwiecień 2003 (czwartek).Patrzę,a tu o 21:16 *Slawek*
    <X...@2...182.58.14> namalował/a:

> [...]
    > pudelko i nie wiem nawet na jakiej licencji... wole nierozpakowywac
    > bo pozniej ewentualnie przy sprzedarzy ciezko bedzie powiedziec, ze

    Jak nabywca zainstaluje program na swoim komputerze,to dopiero rejestruje
    licencję i dostaje potwierdzenie oraz jakieś komiczne papierki/naklejki z
    Microsoftu.Nie rozpakowywuj pudełka.

    --
    Z pozdrowieniami,
    Kaja