  • 1. Data: 2003-04-03 20:37:16
    Temat: Kanar+ dane osobowe
    Od: "Klemens" <s...@h...pl>

    Witam serdecznie wszystkich grupowiczów.
    Spotkałem się ostatnio z następującą systuacją. W moim mieście obowiązują
    bilety czasowe. Pewien mężczyzna jechał tramwajem na odcinku o czasie
    trwania 19 min, więc skasował bilet 20 min. Tramwaj miał 5 min. spóźnienia i
    kontrolerzy, więc kontrolerzy stwierdzili, że bilet jest nieważny i wypisali
    mandat. Tramwaje nie mają zamontowanych komputerów mogących stwierdzić
    opóznienia, czasu przyjazdu na poszczególne przystanki itd. Kontrolowana
    osoba tłumaczyła się, że wsiadła na tym przystanku i że czas przejazdu
    wynosi 19 min. Kontrolerzy skwitowali to krótko: To proszę to udowodnić.
    Dodam jeszcze, że zgodnie z regulaminem nie bierze się faktycznego czasu
    przejazdu środka komunikacji. lecz czas planowany. Kontrolerzy wypisali
    mandat i sprawa się skończyła.
    Teraz przejdę do sedna sprawy.
    Jeżeli spotkałaby mnie podobna sytuacja to chciałbym maksymalnie utrudnić
    pracę takiemu kontrolerowi. Załóżmy, że nie dam mu żadnego dokumentu
    tożsamości, wtedy wzywa Policje. Mam w związku z tym pytania:
    1. Czy Policja może udostępnić moje dane osobowe??
    2. Jeżeli tak, to czy wystarczy, że kontroler chce te dane i Policja bez
    mrugnięcia okiem mu je udostępnia??? (czy może jest potrzebny jakis pisemny
    wniosek). Jak taka procedura wygląda??
    3. Czy Policja może mnie przeszukać w poszukiwaniu dokumentów?
    Proszę także od podstawy prawne. Dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    --
    Klemens

  • 2. Data: 2003-04-03 20:44:48
    Temat: Re: Kanar+ dane osobowe
    Od: "Maciej Makula" <e...@p...com.pl>

    > 1. Czy Policja może udostępnić moje dane osobowe??

    Tak

    > 2. Jeżeli tak, to czy wystarczy, że kontroler chce te dane i Policja bez
    > mrugnięcia okiem mu je udostępnia??? (czy może jest potrzebny jakis
    pisemny
    > wniosek). Jak taka procedura wygląda??

    Tak - od reki. Weryfikacja nastepuje na prosbe ustna kontrolerow.

    [w tych obu przypadkach podstawa jest Prawo Przewozowe - konkretnie art.
    33a]

    > 3. Czy Policja może mnie przeszukać w poszukiwaniu dokumentów?

    Z tego co wiem Policja ma prawo do dokonania rewizji osobistej.
    A w ogole to na zadanie funkcjonariuszy obywatel powinien sie sam
    wylegitymowac.
    Podstawa jest oczywiscie ustawa o Policji.

    > Proszę także od podstawy prawne. Dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi.
    Prosze :)

    > Pozdrawiam.
    > --
    > Klemens

    pozdr
    eMeM

  • 3. Data: 2003-04-03 20:59:55
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Klemens" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    >zgodnie z regulaminem nie bierze się faktycznego czasu
    > przejazdu środka komunikacji. lecz czas planowany.
    Rozumiem ze "planowany" oznacza ten z rozkladu jazdy ... wiec nie rozumiem
    dlaczego wystawiono mandat ... byl bilet - byl, bilet byl wazny - wazny
    zgodnie z regulaminem .... pisalbym odwolanie do mandatu (jako zalacznik
    ksero biletu) + zazalenie na prace kontrolerow ....

    --
    Pozdrowionka śle Cray
    ..........::::::::::@::::::::::..........

  • 4. Data: 2003-04-03 21:03:05
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Maciej Makula wrote:
    > Prosze :)

    I tak zaraz ktoś napisze, że to nieprawda ;)

    KG

  • 5. Data: 2003-04-03 21:05:08
    Od: "Marcin N \(Szpak\)" <m...@p...onet.pl>

    To ja przy okazji tego watku dorzuce swoje pytanko (cyt. z ust. Prawo
    Przewozowe):

    " 2) w razie odmowy zapłacenia należności i niemożności ustalenia tożsamości
    podróżnego - zwrócić się do funkcjonariusza Policji i innych organów
    porządkowych, które mają, zgodnie z przepisami prawa, uprawnienia do
    ustalania tożsamości osób, o podjęcie czynności zmierzających do ustalenia
    tożsamości podróżnego"

    --> a co jesli nie mam zamiaru czekac na Policje (z roznych powodow)? Czy
    kontrolerzy maja prawo mnie zatrzymac do momentu przyjazdu Policji/strazy
    miejskiej? Chyba nie? Czysto teoretycznie wiec - moge wysiasc z
    tramwaju/autobusu i grzecznie powiedziec panom kontrolerom "do widzenia"?

    pozdrawiam
    Marcin

  • 6. Data: 2003-04-03 21:08:06
    Od: Jakub Jackiewicz <m...@w...katowice.pl>

    Cray wrote:

> [...]
    | zgodnie z regulaminem .... pisalbym odwolanie do mandatu (jako zalacznik
    | ksero biletu) + zazalenie na prace kontrolerow ....

    Czy na bilecie jest oznaczany przystanek na którym został skasowany bilet?
    Zapewne nie, jest tylko godzina - więc udowodnienie na którym przystanku
    się wsiadło nie jest takie proste (można ewentualne świadków spośród
    pasażerów mieć). Prościej by było, gdyby kontroler po prostu zapytał
    kierowcę, czy autobus miał opóźnienie.

    --
    Jakub Jackiewicz, Josephsdorf-O/S **** m...@w...katowice.pl
    Górnośląskie Tramwaje: http://www.wpk.katowice.pl/memphis/

  • 7. Data: 2003-04-03 21:14:53
    Od: "Maciej Makula" <e...@p...com.pl>

    > I tak zaraz ktoś napisze, że to nieprawda ;)

    Hehe.. Ten ktos chyba (mam nadzieje tego nie czyta.

    Bo wyklocac sie po raz trzeci o to samo nie mam zamiaru (dla
    niewtajemniczonych: zapraszam do oczytania archiwum
    pl.misc.transport.miejski).

    > KG

    pozdr
    eMeM

  • 8. Data: 2003-04-03 21:15:46
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Jakub Jackiewicz wrote:
    > Prościej by było, gdyby kontroler po prostu zapytał
    > kierowcę, czy autobus miał opóźnienie.

    to by było ciężko zrobić, bo... :))

    KG

  • 9. Data: 2003-04-03 21:17:57
    Od: "Maciej Makula" <e...@p...com.pl>

    > to by było ciężko zrobić, bo... :))

    Mysle, ze w ogole dalsze analizy powinno sie rozpoczac od zapoznnia sie z
    taryfa owej miejscowosci, gdzie Kolega mial taki wypadek.

    Wtedy bedziemy wiedziec, czy ewnetualne opoznienia maja wplyw na waznosc
    biletu. Bo sie jeszcze okaze, ze dyskusja jest bezprzedmiotowa.

    > KG

    pozdr
    eMeM

  • 10. Data: 2003-04-03 21:19:54
    Od: Jakub Jackiewicz <m...@w...katowice.pl>

    Kamil Gołaszewski wrote:

    | to by było ciężko zrobić, bo... :))

    Bo? Jeśli pasażer twierdził, że bilet skasował na tym i tym przystanku,
    czyli rozkładowo się mieści w czasie, a zegarowo jest czas przekroczony to
    kontroler powinien się upewnić u kierowcy, czy powstało opóźnienie - jeśli
    powstało to pasażer ma bilet ok.