  • 1. Data: 2007-05-19 06:49:07
    Temat: Pytanie o wyjazd do kraju unii
    Od: "R." <s...@N...NOSPAMpl>

    Poniewaz to moj piewrszy post na tej grupie wiec witam serdecznie
    wszystkich grupowiczów.

    Mam nadzieje ze moje pytanie nie jest NTG, szukalem grup traktujacych o
    moim problemie i jedynie ta wydaje mi się sensowną do postawienia mojego
    pytania.

    Pytanie brzmi:

    Czy jadąc(lecąc) do anglii potrzebuje paszportu ?

    Przeszukujac siec znalazlem tylko zapisy iz w unii istnieje wolny
    przepływ osob.

    Chciałbym pojechac na wakacje do anglii a moj paszport jest juz
    niewazny( i nie moge czekac na wyrobienie nowego). Czy na
    lotnisku/odprawie wystarczy dowod osobisty?

    Z góry dziekuje za wszelkie odpowiedzi w moim temacie.

    I przepraszam jesli NTG.

    --
    Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<<
    rmazurek (na) rmazurek (kropencja) com

  • 2. Data: 2007-05-19 08:11:54
    Temat: Re: Pytanie o wyjazd do kraju unii
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    R. napisał(a):
    > Czy jadąc(lecąc) do anglii potrzebuje paszportu ?
    Teoretycznie nie
    > Chciałbym pojechac na wakacje do anglii a moj paszport jest juz
    > niewazny( i nie moge czekac na wyrobienie nowego). Czy na
    > lotnisku/odprawie wystarczy dowod osobisty?
    Teoretycznie tak.
    Praktycy sa na alt.pl.emigracja.londyn czy jakos tak ;)

    Czemu nie mozesz czekac? Do wakacji jeszcze m-c, moze bys zdarzyl.
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-05-19 09:30:45
    Od: "R." <s...@N...NOSPAMpl>

    badzio napisał(a):
    <ciach>

    dzieki serdeczne

  • 4. Data: 2007-05-19 11:36:16
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    R. wrote:

    > Chciałbym pojechac na wakacje do anglii a moj paszport jest juz
    > niewazny( i nie moge czekac na wyrobienie nowego). Czy na
    > lotnisku/odprawie wystarczy dowod osobisty?
    Widziałem, że w obydwie strony można podróżować legitymując się dowodem
    osobistym, ale trzeba pamiętać, że kraje unijne robią to dla nas na
    zasadzie grzecznościowej (nie podpisaliśmy traktatu z Schengen), więc kto
    wie, czy jakieś posunięcie naszgo wspaniałego rządu nie wkurzy ich tak, że
    powiedzą basta.

    --
    Maciek

  • 5. Data: 2007-05-19 12:24:40
    Od: "Łukasz" <l...@n...wywal.to.poczta.onet.pl>

    > Czy jadąc(lecąc) do anglii potrzebuje paszportu ?

    Tu poczytaj :)
    http://tiny.pl/dv6v

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 6. Data: 2007-05-19 12:37:09
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek" <f...@e...one.nospam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > grzecznościowej (nie podpisaliśmy traktatu z Schengen), więc kto
    > wie, czy jakieś posunięcie naszgo wspaniałego rządu nie wkurzy ich tak, że

    I co zrobią jak powiedzą basta? Zaczną tupać?
    Brak traktatu z Schengen oznacza możliwą kontrolę kto przekracza granicę a
    nie sprawdzanie jaki ten przekraczający ma dokument tożsamości.
    Dowód osobisty ważny w PL jest ważny w całej UE.
    Ja ze starym kartkowym dowodem jeżdziłem i latałem do Niemiec, Belgii i
    Francji i nikt nie robił problemów.
    Raz na lotnisku w Dortmundzie niemiecki pogranicznik zapytał tylko grzecznie
    w jakim miesiącu sie urodziłem, bo w tych starych dowodach miesiące są chyba
    pisane słownie.
    Oczywiście trzeba być podobnym do tej osoby na zdjęciu w dowodzie.

    --
    CZYŚCIWO tekstylne odnawialne= brak odpadów!
    www.mewa-service.pl

  • 7. Data: 2007-05-19 13:12:45
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > ale trzeba pamiętać, że kraje unijne robią to dla nas na
    > zasadzie grzecznościowej

    Taaa...

    Myślałem, że autor postu wykazał się totalną ignorancją zrozumienia zasad na
    jakich funkcjonuje EU, ale Tobie poszło również całkiem nieźle :-)

    Zawsze się zastanawiam, jak po takich kampaniach informacyjnych, tylku
    artykułach w gazetach itp., po trzech latach członkostwa w EU - można nie
    wiedzieć czy przejedzie się granicę z DO, mylić UE z Schengen itp. Chyba
    powinni podejmować te tematy w "M jak milość" - wtedy społeczeństwo coś
    zrozumie :-)

    K.