  • 1. Data: 2005-05-18 08:50:02
    Temat: Pytanie o komornika
    Od: Wookie <w...@W...post.pl>

    Chcę kupić sobie aparat cyfrowy na firmę ojca (rodzaj działalności jak
    najbardziej usprawiedliwia zakup aparatu). Ojciec jednak ma sprawę
    sądową o dług (dług zaciągnął prywatnie nie na firmę). Istnieje pewne
    prawdopodobieństwo że przegra i teraz pytanie:

    1. Czy komornik może wejść na firmę mimo iż dług był prywatnie na
    ojca?

    2. Czy gdyby wszedł komornik na firmę to może żądać aparatu (musiałby
    sprawdzić w papierach że firma go posiada bo w firmie by go nie było)?
    Jeśli tak, to można powiedzieć że aparat np. zaginął ?

    Wookie

  • 2. Data: 2005-05-18 12:26:55
    Temat: Re: Pytanie o komornika
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Wookie <w...@W...post.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > 1. Czy komornik może wejść na firmę mimo iż dług był prywatnie na
    > ojca?

    Jeśli prowadzi działalność jako os fizyczna, to oczywiście tak

    > 2. Czy gdyby wszedł komornik na firmę to może żądać aparatu (musiałby
    > sprawdzić w papierach że firma go posiada bo w firmie by go nie było)?

    Może, ale nie spotkałem jeszcze komornika coby papiery przeglądał, zeby
    takie coś znaleźć

    > Jeśli tak, to można powiedzieć że aparat np. zaginął ?

    Zgodnie z prawem nie można, zgubienie powinno być odnotowane w dokumentach
    , ale wiadomo jak jest, właśnie dlatego, ze tak łatwo skłamać bez większych
    konsekwencji, komornicy nie szperają w papierach

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide