  • 1. Data: 2005-05-18 06:48:29
    Temat: Sprawa stara jak świat--- spadek ---
    Od: wojtekpa<w...@i...net.pl>

    Witam
    Sprawa jest typowa nie odbiegająca od wielu o których tu czytałem. Jestem
    synem z pierwszego małżeństwa ,moja matka wyszła ponownie za mąż / nie byłem
    przysposobiony /. Małżonkowie żyli długo zgodnie choć w okresie ostatnich 20 lat
    każde z nich miało swój własny majątek, mieszkali pod jednym dachem, posiadali
    własne pokoje , w kuchni naczynia, lodówkę produkty żywnościowe, osobne
    konta w banku itp. Przekonany jestem że taki stan nożna nazwać separacją mimo
    to nie chodzili po sądach , majątku nie dzielili. Po śmierci matki mąż pędził do sądu

    nie tylko w celu jak myślę uporządkowania spraw spadkowych, ale celem bardziej
    zabezpieczenia swoich praw na papierze. Po krótkiej rozprawie sąd wydał
    postanowienie - dziedziczymy na podstawie ustawy / testamentu nie ujawniono/.
    Nie interesowałem się sprawa do chwili wezwania do US. Naliczony podatek
    zapłaciłem w oparciu o dostarczoną przez drugą stronę dokumentację - wartości
    swojego majątku nie uwzględnił . Dowiedziałem się ładny, duży, słoneczny i
    dobrze usytuowany lokal wart wg. oceny rzeczoznawcy XXX PLN podobne lokale
    w okolicy można sprzedać za około 2 razy XXX PLN chciałem ustalić cenę
    wolnorynkową pytałem w agencji czy kupią . Od mojego współspadkobiercy
    otrzymałem propozycje rozliczenia zgodną z ustaleniami w US, oczywiście
    propozycji nie przyjąłem narazie zbieram materiały.
    W tym miejscu sprawa mogła by się zakończyć sąd powoła biegłego wycenił masę
    spadkową, wydał wyrok wszystko proste gdyby majątek powstał w trakcie trwania
    drugiego związku.
    Mam wielką prośbę do zabierających głos na forum oczekuje porad i jak ustalić
    wartości masy spadkowej zawierającą elementy będące wyłączną własnością
    przed ślubem a będące w godzinie śmierci własnością wspólną . Oczekuje na głosy
    poparte własnym doświadczeniem z jakimi kruczkami prawnymi można się spotkać,
    co może mieć znaczenie i o jaki paragraf można się oprzeć. Wszystkie uwagi są
    cenne. /np.Art.928-niegodny spadkobierca ,Art.977-zwrot pożytków,Art.1029-
    wydanie spadku/ wolałbym to wiedzieć przed rozprawą.

    -> http://usenet.pomocprawna.info