  • 70. Data: 2013-08-13 09:40:58
    Temat: Re: Punkt kontroli drogowej na terenie prywatnym
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Dołączając do zdjęcia świadka.

    Świadka czy "świadka"?

    > Prowadzenie DG bez zgłoszenia jest legalne? To tylko słówka...

    Czy jednorazowe wystawienie parkingu płatnego jest prowadzeniem
    działalności gospodarczej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 72. Data: 2013-08-13 09:49:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-13 09:40, Budzik pisze:
    > Jako ciekawostke powiem, ze kiedys w radio był reportaż o Szwecji.
    > I tam dokładnie tak jest - jeżeli teren nie jest ogrodzony, to mozna z
    > niego swobodnie korzystać, pod warunkiem, ze sie nie niszczy i zostawia po
    > sobie w nienaruszonym stanie.

    I z tego m. in. powodu występują tam ogrodzone lasy.

    --
    Liwiusz

  • 73. Data: 2013-08-13 09:57:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budzik wrote:
> [...]
    >
    > Ergo mozna np. jezdzic na dzikie biwaki poza polami kembingowymi.
    >
    > Z innych wolnościowych rzeczy - mozna łowić ryby bez kupowania

    ale to jest pańśtwo socjalistyczne :)

  • 74. Data: 2013-08-13 10:08:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Aug 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Podasz podstawę prawną?

    Gwoli ścisłości, to nie (aż) takie proste.
    Jakby to były osoby prywatne, to oczywiscie na ograniczenie ICH
    wolności musiałaby istnieć podstawa prawna.
    Ale działanie policji IMVHO stanowi "czynność administracyjną",
    więc co do zasady, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej
    (np. jak ścigają przestępcę to jakiś przepis pewnie się znajdzie)
    urzędnik jest zobowiązany do działania "w granicach prawa".

    I teraz pytanie jest odwrotne - jak brzmi przepis *ustawowy*,
    który uprawnia do stawiania radaru to tu to tam :)
    Bo oczywiście brzmieniem ustawy obywatel jest związany,
    jeśli więc brzmiałby "można ustawić gdziekolwiek" to co
    najwyżej można by iść do TK o przekroczenie "uzasadnionej
    potrzeby" przez tę ustawę.

    > Postaw ogrodzenie i bramę.

    Skądinąd tak, bo to rozwiąże problem jednoznacznie.

    Druga strona medalu jest taka, że grodzenie każdego spłachetka
    gruntu NIE JEST dobrym pomysłem, i ewidentną wadą polskiego
    prawa jest brak przepisów regulujących prawa i obowiązki
    stron zamieszanych w teren udostępniony publicznie.

    pzdr, Gotfryd

  • 75. Data: 2013-08-13 10:18:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Aug 2013, J.F. wrote:

    > Najpierw bedzie kara za prowadzenie dzialalnosci gospodarczej bez
    > zezwolenia i rejestracji :-)

    Raczej nie :D
    Najem, a udostępnienie terenu IMVHO można tak potraktować (choć
    oczywiście wiem o wyroku NSA który odmówił "słuszności" tej wersji,
    z przyczyny procesu o prawo zastawu) i podatek zapłacić z tego
    tytułu.
    Skoro świadczenie nie przyniosło przychodu (było nieodpłatne)
    to podatek spada na otrzymującego :)

    > Sama tablica im wystarczy - oznacza zamiar wykonywania czynnosci
    > w sposob czestotliwy.

    Nawet najbardziej "częstotliwe" udostępnienie własnych rzeczy
    i praw nie musi implikować prowadzenia DG, bo połowa wynajmujących
    mieszkania w .pl musiałaby siedzieć za brak rejestracji :)

    Dla ścisłości - definicji DG, *ustawowych* definicji DG, jest
    coś siedem lub osiem, różnobrzmiących, i rzecz jasna najem
    rzeczy stanowi "prowadzenie DG w rozumieniu Ordynacji
    podatkowej", ale to nie implikuje obowiązków wynikłych
    z innych ustaw :D, z grubsza kończy się na obowiązku
    wystawiania rachunku na żądanie oraz (tym razem już z innej
    ustawy, bo o VAT) przedstawienia ewidencji uzyskanych przychodów.
    Dla jasności, przyroda zna przypadki ścigania przez US
    za brak owej ewidencji właśnie, nie należy tego lekceważyć
    jak się bierze pieniądze za cokolwiek innego niż umowa
    o pracę :) (bo wtedy ewidencja jest w całości po stronie
    obowiązków pracodawcy).

    pzdr, Gotfryd

  • 76. Data: 2013-08-13 10:21:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Aug 2013, uzytkownik wrote:

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał

    > W jaki sposób na zdjęciach można zmierzyć czas? :)

    Kto powiedział że zdjęcia stanowią dowód?
    Zdjęcia stanowią jedynie "środek pomocniczy", aby zawodną
    pamiec ludzką wspomóc łatwym przypomnieniem ;)
    Dowodem oczywiście będą zeznania świadków.
    I już oni się postarają, aby świadkowie zeznali że to
    jednak były 4 godziny *nim* ktokolwiek się zorientuje
    o co chodzi :>

    > Od kiedy prowadzenie działalności gospodarczej wymaga zezwoleń? :)
    > Wymaga tylko i wyłącznie zgłoszenia.

    IMVHO nawet przed zarzutem niezgłoszenia DG dałoby się obronić,
    ale łupnięcia mandatem za nieujawnienie przychodu to nie umniejszy :)

    pzdr, Gotfryd

  • 77. Data: 2013-08-13 10:21:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > I z tego m. in. powodu występują tam ogrodzone lasy.

    A tego to już nie mówili :)
    Raczej zachwalali, ze z miejscem na biwak problemu nie ma.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 78. Data: 2013-08-13 10:30:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Aug 2013, Jan Koval wrote:

    > Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał
    > Prowadzenie DG bez zgłoszenia jest legalne? To tylko słówka...

    Właśnie te słówka są krytyczne.
    "Legalność" jest potocznie rozumiana w dość szerokim zakresie
    znaczeń, a dla podatku ma znaczenie, czy sama *czynność* jest
    legalna (dajmy na to: rozbój lub kradzież), czy jednak czynność
    jest legalna, tylko nie dopełniono obowiązków administracyjnych.

    Cały pic polega na tym, że jakby takie działanie było *nielegalne*,
    tak "prawdziwie nielegalne", to niepodlegałoby opodatkowaniu!

    Myślisz, że jak złodziej Cię okradnie, to ma obowiązek od
    ukradzionego zapłacić podatek?
    Nawet ukradzionej rzeczy nie udałoby Ci się odzyskać, mimo
    że np. policja złapałaby złodzieja na gorącym uczynku,
    wszak nie zapłaconoby podatku od ukradzionej rzeczy :D

    I teraz hint - niezarejestrowanie DG nie skutkuje nieważnością
    żadnej wykonanej czynności.
    Tym samym można łupnąć podatkiem, tak jak od "legalnej" DG.
    Oraz karą od niezapłacenia podatku, jeśli przychód był
    a go nie opodatkowano.
    A zupełnie NIEZALEŻNIE można łupnąć karą za niezarejestrowanie
    owej DG :)

    I nic to, czy w przedmiotowej sprawie rzeczywiście rejestracja
    DG byłaby wymagana :) (obstawiam że nie).

    pzdr, Gotfryd

  • 79. Data: 2013-08-13 10:42:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Aug 2013, Marek Dyjor wrote:

    > Zgadzam sie, że Państwo nie może ograniczać praw inaczej niż ustawą...
    > ale czy właściciel terenu jest państwem?

    Nie jest.
    Tyle, że jak on może *legalnie* wyegzekwować swoje roszczenia
    bez pomocy państwa?
    Jak spróbuje użyć siły, to intruz będzie chroniony - nie popełnia
    czynu zabronionego, a wszak państwu NIE WOLNO wtykać się do
    czegoś, czego ustawa nie narzuca.
    Państwo nie może więc poprzeć "ważności" tabliczki z jakimś
    zakazem.
    Państwo co najwyżej może, w ramach procesu, uznać że zainteresowany
    JEDNAK sobie zaszkodził sam ignorując tabliczkę "uwaga dziura".
    Ale co do zasady ma obowiązek chronić prawa i obowiązki
    również intruza, jeśli są one więc konstytucyjne (w tym ustawowe)
    to JEGO roszczenia będą chronione!

    > Czy postawienie tablicy "teren prywatny wstep wzbroniony" nie jest równoważne
    > z bezpośrednim wyrażeniem woli przez właściciela?

    Zacytuj przepis i sam się przekonasz :)

    > Czy sugerujesz że jak nie mam ogrodzenia a tylko poinformuję o tym ze to jest
    > teren prywatny to każdy może dalej używać mojego terenu

    To zależy JAKI TO TEREN.
    W kodeksie wykroczeń jest osobny przepis...

    Ale oprócz przepisów karnych są jeszcze przepisy cywilne, które dotyczą
    zasad rozporządzania własnością.
    Wykazujesz poniesioną stratę i idziesz do sądu :>

    pzdr, Gotfryd

  • 80. Data: 2013-08-13 10:57:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > IMVHO nawet przed zarzutem niezgłoszenia DG dałoby się obronić,
    > ale łupnięcia mandatem za nieujawnienie przychodu to nie umniejszy :)

    Ale jeżeli to byłaby czynnośc jednorazowa lub sporadyczna i nie podlegająca
    pod DG to taki przychód kiedy należy ujawnić i opodatkowac? Zapewne w
    zeznaniu rocznym? Czyli po dośc długim czasie, kiedy będzie już wiadomo,
    czy za parkowanie służby zapłaciły. A jak zapłaca po 500 za godzine to z
    odprowadzeniem podatku problemu byc nie powinno.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,