  • 1. Data: 2005-01-19 22:49:06
    Temat: Publikacja głupot
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    wiadomo, wolność słowa itepe, ale tak się zastanawiam czy prawo zupełnie nie
    chroni ludzi przed publikacją głupot. Załóżmy że napiszę na swojej WWW
    informacje o tym, że kangury to są małe szare zwierzątka żyjące na
    antarktydzie. Czy to nie podpada pod jakieś wprowadzanie czytelników w
    błąd? Czy też mogę publikować dowolne brednie, a czytenik sam ma się
    martwić czy to prawda?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2005-01-19 23:22:07
    Temat: Re: Publikacja głupot
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:csmo6p$8u2$3@serwus.bnet.pl Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > antarktydzie. Czy to nie podpada pod jakieś wprowadzanie czytelników w
    > błąd? Czy też mogę publikować dowolne brednie, a czytenik sam ma się
    Czy Ty to tak na poważnie?
    No nie wierzę...

    Jotte

  • 3. Data: 2005-01-19 23:48:02
    Od: lukasz_p <a...@...sygnaturce.com.albo.i.nie>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

> [...]
    > antarktydzie. Czy to nie podpada pod jakieś wprowadzanie czytelników w
    > błąd? Czy też mogę publikować dowolne brednie, a czytenik sam ma się

    Skoro na newsach mozna...

    ;-)

    --
    pozdrawiam, lukasz

  • 4. Data: 2005-01-19 23:49:52
    Od: "proxy boy" <w...@g...pl>

    Tristan Alder wrote:
> [...]
    > wprowadzanie czytelników w błąd? Czy też mogę publikować dowolne
    > brednie, a czytenik sam ma się martwić czy to prawda?

    Nie ... nalezy czym predzej powolac Ministerstwo Prawdy
    a na strazy nieprawomyslnych pogladow powinny stanac
    sady z niszczacymi finansowo wyrokami - tak jak jest
    to obecnie np. w szwecji ...

    http://fakty.interia.pl/news?inf=583449

  • 5. Data: 2005-01-19 23:52:36
    Od: "proxy boy" <w...@g...pl>

    proxy boy wrote:

    > Nie ... nalezy czym predzej powolac Ministerstwo Prawdy
    > a na strazy nieprawomyslnych pogladow powinny stanac

    tfu - przepraszam za te bzdury - ministerstwo prawdy dziala
    juz w okolicach ulicy Mysiej - nazywa sie chyba PAP :-)

  • 6. Data: 2005-01-20 00:00:40
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to czwartek, 20 stycznia 2005 00:22, gdy Jotte napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Czy Ty to tak na poważnie?
    > No nie wierzę...

    Dlaczego nie? Pytam, bo wiele w Sieci kłamst i zastanawiam się czy prawo nie
    chroni obywateli przed kłamcami.

  • 7. Data: 2005-01-20 00:08:17
    Od: "proxy boy" <w...@g...pl>

    Tristan Alder wrote:
> [...]
    >
    > Dlaczego nie? Pytam, bo wiele w Sieci kłamst i zastanawiam się czy
    > prawo nie chroni obywateli przed kłamcami.

    zrob strone na temat grzybow jadalnych i opisz potrawy
    z muchomorow to sie dowiesz :D a jesli masz nadal watpliwosci
    to idz z tym pytaniem na pl.soc.polityka ...

    jak juz wspominalem w PL istnieje urzad ("agencja" PAP) odpowiedzialna
    za oficjalna wersje prawdy i jesli dysonans poznawczy jest dla ciebie
    zrodlem dotkliwych rozterek ducha to nie musisz korzystac z internetu.
    jesli ktos korzysta z internetu to powinien sie nauczyc podstaw krytycyzmu
    w stosunku do pobieranych informacji.

  • 8. Data: 2005-01-20 00:08:50
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:csmsd0$a3f$1@serwus.bnet.pl Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> pisze:

    > Dlaczego nie? Pytam, bo wiele w Sieci kłamst i zastanawiam się czy prawo
    > nie chroni obywateli przed kłamcami.
    Fakt, masz rację. A ta masa kłamstw w mediach!!! Koszmarne załganie w
    sytuacjach życia codziennego!!!
    Tak dłużej być nie może! Z tym coś, qrdę, trzeba zrobić!
    Alleluja i do przodu.

    Jotte

  • 9. Data: 2005-01-20 00:09:37
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to czwartek, 20 stycznia 2005 01:08, gdy proxy boy napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > zrob strone na temat grzybow jadalnych i opisz potrawy
    > z muchomorow to sie dowiesz :D

    No więc właśnie, to jest świetny przykład. Nieprawda może szkodzić, a nawet
    zabić.

> [...]
    > zrodlem dotkliwych rozterek ducha to nie musisz korzystac z internetu.
    > jesli ktos korzysta z internetu to powinien sie nauczyc podstaw krytycyzmu

    Czasami kłamstwo jest ewidentne. Jak napiszesz ruchomor mromotnikowy, to ok,
    ale jak opiszesz ciekawą potrawę z czegośtam wśród jadalnych rzeczy, ktoś
    może nie wiedzieć, że to cośtam jest trujące.

  • 10. Data: 2005-01-20 00:28:39
    Od: "proxy boy" <w...@g...pl>

    > Czasami kłamstwo jest ewidentne. Jak napiszesz ruchomor mromotnikowy,
    > to ok, ale jak opiszesz ciekawą potrawę z czegośtam wśród jadalnych
    > rzeczy, ktoś może nie wiedzieć, że to cośtam jest trujące.

    ok - no wiec jesli dzieci uczy sie w szkolach wiedzy o spoleczenstwie
    to powinno sie je rowniez uczyc wiedzy o mediach i stawiania krytycznych
    pytan - czy informacja jest mozliwa do zweryfikowania w innych zrodlach,
    czy na stronie internetowej jest data umozliwiajaca sprawdzenie aktualnosci
    podawanych danych (np. czy nie sa to nieobowiazujace juz akty prawne),
    kim jest osoba, ktora pisze (czy posiada formalne kwalifikacje czy tez
    jest magistrem prezydenckim, zjawisko przesunietego autorytetu np.
    poetow wypowiadajacych sie o kwestiach etycznych, historykow
    wypowiadajacych sie o gospodarce itp), znajomosc podstaw logiki
    i najbardziej typowych sofizmatow - np. psychologizmow w rodzaju
    polityk x tak mowi bo mam kompleks edypa ;-) konia z rzedem kto
    potrafi przygotowac podrecznik do nauki o mediach w sposob
    nieuwarunkowany swiatopogladowo ... dwa konie temu kto przekona
    politykow zeby uczyli czegos takiego w szkolach ... :) w oczywisty
    sposob myslacy telewidz czy czytelnik nie lezy w niczyim interesie ;-)