    From: "proxy boy" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Publikacja głupot
    Date: Thu, 20 Jan 2005 01:28:39 +0100

    > Czasami kłamstwo jest ewidentne. Jak napiszesz ruchomor mromotnikowy,
    > to ok, ale jak opiszesz ciekawą potrawę z czegośtam wśród jadalnych
    > rzeczy, ktoś może nie wiedzieć, że to cośtam jest trujące.

    ok - no wiec jesli dzieci uczy sie w szkolach wiedzy o spoleczenstwie
    to powinno sie je rowniez uczyc wiedzy o mediach i stawiania krytycznych
    pytan - czy informacja jest mozliwa do zweryfikowania w innych zrodlach,
    czy na stronie internetowej jest data umozliwiajaca sprawdzenie aktualnosci
    podawanych danych (np. czy nie sa to nieobowiazujace juz akty prawne),
    kim jest osoba, ktora pisze (czy posiada formalne kwalifikacje czy tez
    jest magistrem prezydenckim, zjawisko przesunietego autorytetu np.
    poetow wypowiadajacych sie o kwestiach etycznych, historykow
    wypowiadajacych sie o gospodarce itp), znajomosc podstaw logiki
    i najbardziej typowych sofizmatow - np. psychologizmow w rodzaju
    polityk x tak mowi bo mam kompleks edypa ;-) konia z rzedem kto
    potrafi przygotowac podrecznik do nauki o mediach w sposob
    nieuwarunkowany swiatopogladowo ... dwa konie temu kto przekona
    politykow zeby uczyli czegos takiego w szkolach ... :) w oczywisty
    sposob myslacy telewidz czy czytelnik nie lezy w niczyim interesie ;-)