    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Date: Tue, 20 Jan 2015 17:41:38 +0100

    W dniu 2015-01-20 o 17:28, Adam pisze:
    > Witam,
    > Taki temat. Jest konstytucja, a w niej m.in.:
    > Art. 32. Zasada równości obywatela wobec prawa
    Odpowiem, jako były górnik zrobiony w ch...
    Gdy zaczynałem pracę wiedziałem, że po 25 latach będę miał emeryturę.
    Niestety to zmieniono i z dnia na dzień wyszło, że muszę pracować do 65
    lat. Rzuciłem więc górnictwo w diabły i poszedłem na prywatne.
    Wiem, że tego typu przywileje to garb PRL. Nauczyciele, mundurowi,
    górnicy. Wtedy każdy miał zarabiać mniej więcej jednakowo, ale państwo
    niektóre grupy dopieszczało dodatkowymi przywilejami, jak np. szybsza
    emerytura.
    Pytam, jak to się ma do zasady, że prawo nie działa wstecz???
    Pytam też dlaczego, jak w policji wydłużono staż do emerytury (bodajże w
    2013) to obowiązuje on TYLKO nowowstępujących, a starych nie? Innym
    grupom zawodowym zmieniono prawo wstecz i cisza.
    Zdaje się, że u nas jedyne prawo, jakie obowiązuje to prawo dżungli. Kto
    mocniej mordę drze, tego racja.
    Jacek