  • 1. Data: 2008-08-13 10:16:30
    Temat: Przymusowe "ekologiczne" torby są legalne?
    Od: "TS" <s...@o...eu>

    Witam,
    W niektórych supermarketach zlikwidowano plastikowe darmowe torby i klienci
    muszą kupować "ekologiczne" (np. w Leclercu).
    Kilka lat temu było prawo, ze sprzedawca musi umożliwić zapakowanie zakupionego
    towaru. Nie mogę znaleźć tego aktu (ustawy? rozporządzenia?) - czy może już nie
    obowiązuje?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2008-08-13 10:21:01
    Temat: Re: Przymusowe "ekologiczne" torby są legalne?
    Od: Marian <m...@a...pl>

    TS wrote:
    > Witam,
    > W niektórych supermarketach zlikwidowano plastikowe darmowe torby i klienci
    > muszą kupować "ekologiczne" (np. w Leclercu).

    Nie musza. Moga miec swoja torbe, plecak, skrzynke.

    > Kilka lat temu było prawo, ze sprzedawca musi umożliwić zapakowanie zakupionego
    > towaru. Nie mogę znaleźć tego aktu (ustawy? rozporządzenia?) - czy może już nie
    > obowiązuje?

    Obawaim sie, ze moglo nie byc takiego zapisu w ustawie.

  • 3. Data: 2008-08-13 10:21:33
    Od: "fotografffffff" <n...@n...pl>

    Użytkownik "TS" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > W niektórych supermarketach zlikwidowano plastikowe darmowe torby i
    > klienci
    > muszą kupować "ekologiczne" (np. w Leclercu).

    Poważnie w Leclercu trzeba kupić torbę do zakupów?

    > Kilka lat temu było prawo, ze sprzedawca musi umożliwić zapakowanie
    > zakupionego
    > towaru.

    Nie przypominam sobie, ale nawet jeśli to umożliwia - jeśli nie masz swojego
    to możesz kupić torbę.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-08-13 10:21:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    TS pisze:
> [...]
    > towaru. Nie mogę znaleźć tego aktu (ustawy? rozporządzenia?) - czy może już nie

    Faktycznie tak było, ale ten przepis już nie obowiązuje.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-08-13 10:29:11
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    TS wrote:
    > Kilka lat temu było prawo, ze sprzedawca musi umożliwić zapakowanie zakupionego
    > towaru. Nie mogę znaleźć tego aktu (ustawy? rozporządzenia?) - czy może już nie
    > obowiązuje?

    Juz raz kilka miesiecy temu ten problem tutaj omawiano.

    W hipermarketach masz chyba wszystkie towary zapakowane, nie? Warzywa
    nabierasz do woreczkow i potem z nimi idzies do wagi, chleb jest
    pakowany fabrycznie lub masz do dyspozycji woreczki, mleko jest w
    butelkach, kartonach lub woreczkach, piwo w butelkach lub w puszkach,
    sledzie w pojemniczkach lub sloikach, jogurtow tez nie nakladaja chochla
    w dlonie...

    Ale moze Tobie chodzi nie o zapakowanie towarow, tylko o reklamowki do
    przenoszenia zakupionych (i juz zapakowanych) towarow do auta/domu.

    Ludek

  • 6. Data: 2008-08-13 10:39:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    TS napisał(a):

    > W niektórych supermarketach zlikwidowano plastikowe darmowe torby i klienci
    > muszą kupować "ekologiczne" (np. w Leclercu).

    W jakis sposob klient jest zmuszany do zakupu torby?

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://42.pl/u/Qtv_redbuttonday

  • 7. Data: 2008-08-13 10:43:54
    Temat: Re: Przymusowe "ekologiczne" torby s? legalne?
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    fotografffffff pisze:
    > U?ytkownik "TS" <s...@o...eu> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Powa?nie w Leclercu trzeba kupiae torbe do zakupów?

    Za badziewie chca 60 gr ;(

    --
    Regards,
    Maverick

  • 8. Data: 2008-08-13 10:52:16
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 13 Aug 2008 12:39:59 +0200, januszek napisał(a):

    > W jakis sposob klient jest zmuszany do zakupu torby?

    Nie słyszałeś? Ochrona zabrania robić zdjęć, ale zmusza do kupowania
    torebek.
    Bo Polska jest krajem torebek powiewających na drzewach i taka polityka
    francuskiego koncernu jest antypolska, zasługuje przeto na napiętnowanie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 9. Data: 2008-08-13 13:32:34
    Od: "lukeg" <n...@n...com>

> [...]
    > zakupionego
    > towaru. Nie mogę znaleźć tego aktu (ustawy? rozporządzenia?) - czy może

    Ha! U mnie w pobliskiej cukierni niedawno wywieszono informację, że nie
    wydaje się bezpłatnych torebek na zakupy z uwagi na realizację jakiejś
    ustawy. Niestety, kiedy wróciłem z cukierni do domu, zapomniałem tytułu
    ustawy i nie mogłem sprawdzić, co ta stanowiła.

  • 10. Data: 2008-08-13 15:02:59
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    lukeg w <news:g7unpm$kpr$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    > ustawy. Niestety, kiedy wróciłem z cukierni do domu, zapomniałem tytułu
    > ustawy i nie mogłem sprawdzić, co ta stanowiła.

    Zamiast do cukierni chadzaj do warzywniaka po orzechy ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]