  • 1. Data: 2004-06-09 21:39:25
    Temat: Przyjęcie spadku a potem odrzucenie??
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    Mam pytanie, bo sprawa pilna się zrobiła.
    Na rozprawie o stwierdzenie nabycia spadku przyjąłem spadek.
    Problem w tym, że teraz już go nie chcę (sprawy osobiste - długów nie ma, ale
    spadek niewielki, a kłócenia się z "rodziną" na całe lata) i chciałbym się go
    zrzec - najlepiej na czyjąś korzyść.
    Podobno jakiś art. (1018?) KC nie zezwala na takie posunięcie - czy to prawda i
    czy faktycznie to już nie do cofnięcia?
    Proszę o pomoc - z góry dziękuję!:)

  • 2. Data: 2004-06-11 12:15:08
    Temat: Re: Przyjęcie spadku a potem odrzucenie??
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:0484.000003bc.40c7838c@newsgate.onet.pl...
    > Podobno jakiś art. (1018?) KC nie zezwala na takie posunięcie - czy to
    prawda i
    > czy faktycznie to już nie do cofnięcia?

    Zgadza się - nie do cofnięcia.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-06-11 13:08:46
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > prawda i
    >
    > Zgadza się - nie do cofnięcia.

    Faktycznie - klamka zapadla. W zwiazku z tym, jak koniecznie sie chcesz go
    pozbyc i, jak rozumiem z posta, masz osobe na rzecz ktorej chcialbys sie tego
    spadku zrzec - to mozesz np. przekazac ten spadek w formie darowizny. I sprawa
    bedzie zalatwiona.

  • 4. Data: 2004-06-11 17:58:42
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:0484.000003bc.40c7838c@newsgate.onet.pl...
    > prawda i
    >
    > Zgadza się - nie do cofnięcia.

    Bardzo dziękuję za odpowiedź. A tak na marginesie - bo nigdy nic nie wiadomo -
    czy spadek podlega egzekucji komorniczej?
    Jeśli u jednego komornika jest prowadzona egzekucja p-ko dłużnikowi, a inny
    robi spis inwentarza, na podstawie którego jest dzielony spadek, to czy ten
    drugi komornik "się dowiaduje" o tym spadku i go zabiera?
    Pytam, bo choć nie mam takich problemów, to nim się sprawa spadkowa skończy to
    minie długi czas, a co przyniesie przyszłość, tego... nikt nie wie...

    Pozdrawiam i dziękuję!

  • 5. Data: 2004-06-11 18:23:54
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

> [...]
    > Pytam, bo choć nie mam takich problemów, to nim się sprawa spadkowa skończy
    > minie długi czas, a co przyniesie przyszłość, tego... nikt nie wie...

    Po przyjeciu spadku wchodzi on do majatku spadkobiercy i w zwiazku z tym
    mozliwe jest prowadzenie z niego egzekucji. oczywiscie do momentu kiedy sie go
    ewentualnie nie pozbedziesz.

    pozdrawiam