  • 11. Data: 2004-03-24 16:35:50
    Temat: Re: Przyciemnione szyby
    Od: "Marcin G" <g...@p...neostrada.pl>

    szerszen wrote:
    > mylisz pojecia, za 200-300 zlotych

    sluchaj.... nie kazdy placi tak jak kazdy.... mam znajomego ktory jest
    wlascicielem serwisu z szybami, pytalem go, jak dla mnie policzy mi koszta
    folii i na dobra "flache"

    > a jak jestes sprytny to sam to sobie zrobisz za cene folii

    Za takie pieniadze wole profesionalny montaz

    > ja dawno temu sam sobie przyciemnialem szyby w duzym fiacie,

    Nie mam duzego fiata :)))))) niebardzo by wygladalo moje auto ze
    spartaczonymi foliami na szybach :]

    > widocznosc to ogranicza jedynie w nocy, no i w nocy problem przy
    > cofaniu ;)

    szyby w przednich drzwiach przyciemnilbym mniej jak reszte, jakies powiedzmy
    30-40%. A co do cofania....... sa kierowcy i kierowcy :))) uzywam lusterek
    wiec nie bedzie mi to sprawialo problemow przy cofaniu :)

    > ale za to nikt ci do fury nie zaglada a i w lecie nawet jak na sloncu
    > fura stoii to w srodku troche chlodniej

    Zaglada nie zaglada, a co do slonca..... z tego co wiem to na ciemne
    bardziej slonko prazy :))))))))))

    > za 1100 to masz przyciemniane piecowo, wiec sama szyba nie traci na
    > swoich wlasciwosciach "szklanych", czyli nadal w ten sam sposob ulega
    > zniszczeniu

    No jak dla mnie to wsumie chyba lepiej z folia, szyba nie rozleci sie w
    maczek, tylko utrzyma ja folia, wg mnie nie jest to takie zle. Siostra mojej
    kobiety bawila sie na wakacjach z psem i niechcacy trafila kamieniem w tylna
    szybe. Oczywiscie szyba sie rozsypala do srodka auta - gdyby folia nie stalo
    by sie tak. Mniej sprzatania bylo by :]

    --
    pozdr, Marcin ~ G ~
    .....::::: gadu: 242293 :::::.....

  • 12. Data: 2004-03-24 16:48:19
    Od: "Marcin G" <g...@p...neostrada.pl>

    Dla zainteresowanych, znalazlem takie cosik, jest to Pismo naczelnika
    wydzialu ruchu drogowego o przyciemnianiu szyb:

    http://www.mirek2pa.republika.pl/pismo.jpg

  • 13. Data: 2004-03-24 17:12:58
    Od: "Robert.K." <...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin G" <g...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    > Massai wrote:
    >
    > Gdzie to pisze ?? moge prosic jakis wyciag z kodeksu drogowego, czy
    > czegokolwiek gdzie jest to napisane ??

    w rozporzadzeniu o warunkach technicznych pojazdow , ale to jest tam
    strasznie zagmatwane i ukryte wiec watpie czy znajdziesz :)
    Folia musi miec certyfikat ISiC ( Instytut Szkła i ceramiki w Krakowie )
    Podr

  • 14. Data: 2004-03-24 17:55:24
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Artur Golanski wrote:

    > Autor listu nie prosił o opinię do tego błędną ;-P

    Tekst o polu widzenia 360 stopni to moja opinia.
    Czy błędna? To twoje zdanie. IMHO lepiej widziec dookoła co się dzieje,
    a nie domyślać się po cieniach na czarnej tylnej szybie, czy coś jedzie
    za tobą.
    Natomiast 180 stopni to juz nie tylko moja opinia.

    > A słyszałeś o lewym lusterku ?
    > Widziałeś kiedyś np. samochód dostawczy typu "bus" tam nie ma tylnej
    > szyby i jakoś kierowca sobie radzi, a pojazd jest dopuszczony do ruchu
    >
    > Następnym razem, jeśli zechcesz udzielać porad prawnych nt. wymagań
    > pojazdów przejrzyj rozp. ws warunków technicznych pojazdów oraz
    > zakresu ich niezbędnego wyposażenia ( o szybach stanowi § 8. 5)

    I owszem to rozporządzenie mówi tylko przedniej szybie.
    Jednak to nie wszystkie przepisy które tu mają zastosowanie.
    Tak stosując prawo ("znalazłem jeden artykuł który to reguluje, to
    dalej nie szukam"), można daleko dojść...
    Pozdro
    Massai

  • 16. Data: 2004-03-24 20:36:24
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Massai" <t...@w...pl> napisał:

    >Tekst o polu widzenia 360 stopni to moja opinia.
    [..]
    >Natomiast 180 stopni to juz nie tylko moja opinia.
    Za dużo opinii, a za mało wiedzy o którą proszono !

    >I owszem to rozporządzenie mówi tylko przedniej szybie.
    Bzdury piszesz ! Gdybyś dokładnie przeczytał paragraf, który
    wskazałem, to odkryłbyś, że o "szybach" i o "bocznych" też.

    Artur Golański
    --
    Czasami ludzie potkną się o prawdę. Ale prostują się i idą dalej, jakby nic się nie
    stało.

  • 15. Data: 2004-03-24 20:36:24
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Marcin G" <g...@p...neostrada.pl> napisał:

    >moge prosic posta z w/w ?
    Tu nasz link:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm
    Najważniejsze: szyby przednie powinny mieć współczynnik przepuszczania
    światła nie mniejszy niż 75%, natomiast przednie boczne nie mniejszy
    niż 70% (§ 8. 5. 4). Ponieważ "szyby z powłokami refleksyjnymi i folie
    do szyb samochodowych" są wymienione w wykazie przedmiotów i
    wyposażenia (załącznik nr 3) muszą więć posiadać znaki zgodnie z
    wymogiem § 10. 1

    Artur Golański

  • 17. Data: 2004-03-25 08:23:04
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    > sluchaj.... nie kazdy placi tak jak kazdy.... mam znajomego ktory jest
    > wlascicielem serwisu z szybami, pytalem go, jak dla mnie policzy mi koszta
    > folii i na dobra "flache"

    ano i racja, tylko czy na te folie i jej montaz da ci atest ktory kazdy
    glina lyknie?

    > Nie mam duzego fiata :)))))) niebardzo by wygladalo moje auto ze
    > spartaczonymi foliami na szybach :]

    a kto mowi o spartaczeniu, kazda szybe wlacznie z tylna wyjmowalem i
    oklejalem w domu, ani jednego purchla czy zalamania, folia byla polozona tip
    top ;) tylko trzeba wiedziec jak to sie robi

> [...]
    > 30-40%. A co do cofania....... sa kierowcy i kierowcy :))) uzywam lusterek
    > wiec nie bedzie mi to sprawialo problemow przy cofaniu :)

    oj widac ze zadko cofasz, albo nie przewidziales wsystkich aspektow tego
    manewru, co ci po lusterkach, jak przedmiot do ktorego cofasz jest w nich
    niewidoczny, np slupek, albo drzewo

    ja mialem ciemne szyby w samochodzi przez dosc dlugo i wiem jak to jest, ty
    narazie teoretyzujesz

    > Zaglada nie zaglada, a co do slonca..... z tego co wiem to na ciemne
    > bardziej slonko prazy :))))))))))

    no coz, bedziesz musial ten poglad naprostowac jak przyciemnisz szyby :)
    uwierz mi na slowo ze wnetrze nagrzewa sie mniej jak masz ciemne syby

    > No jak dla mnie to wsumie chyba lepiej z folia, szyba nie rozleci sie w

    ale to nie ty ustalasz normy i nie ty pilnujesz ich przestrzegania

    a jak przyciemnisz folia i nie bedziesz mial dobrych papierow to mozesz miec
    problemy i stracisz dowod albo kaza ci je na biegu zrywac ;)