  • 1. Data: 2004-03-23 20:51:50
    Temat: urlop bezpłatny-co musi pracodawca?
    Od: "Gośka" <g...@o...pl>

    Witam,
    niedługo kończy mi sie urlop wychowawczy, ale nie moge podjąć pracy, ponieważ w
    dalszym ciągu zajmuję sie dzieckiem, wobec czego myślę o prośbie o urlop
    bezpłatny. Chciałam się dowiedzieć, czy pracodawca musi wówczs płacić za mnie
    jakieś składki i czy mam nadal ubezpieczenie ZUS / prawo do bezpłatnych
    świadczeń - lekarze /. Oczywiscie wiem, że to okres bezskładkowy, a zapewne
    conajmniej przez rok nie wrócę do pracy.
    Z góry dziekuje za wszelkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam Gośka.

  • 2. Data: 2004-03-24 16:10:25
    Temat: Re: urlop bezpłatny-co musi pracodawca?
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Gośka" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ponieważ w
    > dalszym ciągu zajmuję sie dzieckiem, wobec czego myślę o prośbie o

    Podczas urlopu bezpłatnego stosunek pracy jest zawieszony.

    > Chciałam się dowiedzieć, czy pracodawca musi wówczs płacić za mnie
    > jakieś składki

    Nie płaci ani wynagrodzenia, ani żadnych składek.

    > i czy mam nadal ubezpieczenie ZUS / prawo do bezpłatnych
    > świadczeń - lekarze /.

    Niestety, podczas urlopu bezpłatnego nie ma żadnego ubezpieczenia, nawet
    zdrowotnego.

    >Oczywiscie wiem, że to okres bezskładkowy,

    Jest to przerwa w świadczeniu pracy i mimo że jest to niewątpliwie - jak
    piszesz - okres "bezskładkowy", to nie jest to "okres nieskładkowy" w
    rozumieniu obowiązujących przepisów o ubezpieczeniach społecznych.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-03-24 20:29:47
    Od: "Gośka" <g...@o...pl>

> [...]

    > piszesz - okres "bezskładkowy", to nie jest to "okres nieskładkowy" w
    > rozumieniu obowiązujących przepisów o ubezpieczeniach społecznych.

    Witam,
    więc wygląda nieciekawie, jak dodam iż mam 1,023ha przeliczeniowego ziemi, to
    jeszcze bedę musiała płacić KRUS ? a może mogę być na bezpłatnym, a mąż
    zgłosiłby mnie do ubezpieczenia ?
    Pozdrawiam Gośka