  • 1. Data: 2013-03-01 09:32:15
    Temat: Przetargi - szukam pomocy prawnej
    Od: "Polakko" <w...@b...o_n_e.t.pl>

    Witam.

    Szukam porady albo specjalisty od spraw przetargów publicznych.

    W roku 2012 wygralem przetarg na wycinkę 100sztuk drzew w pewnej
    miejscowosci. Kryterium wyboru 100% cena. Po wykonaniu usługi okazało sie,
    ze miasto (urzad miasta) ma do wycinki jeszcze 200 drzew. Mial byc sposany
    aneks i miałem wycinac dodatkowe 200sztuk drzew jako oferent najnizszej
    ceny. Okazało sie, ze miasto nie ma pieniedzy i nie beda narazie tych drzew
    wycinac. Prawda była taka, ze zlecenie na wycinke owych 200drzew dostała
    inna firma. Nie sadze aby cene mieli niższa, maja za to znajomości.
    Czy jest to zgodne z prawem i jak to wyjaśnić/skontrolować. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-03-01 09:47:22
    Temat: Re: Przetargi - szukam pomocy prawnej
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Polakko wrote:
> [...]
    > inna firma. Nie sadze aby cene mieli niższa, maja za to znajomości.
    > Czy jest to zgodne z prawem i jak to wyjaśnić/skontrolować. Pozdrawiam

    Pies ogrodnika? sam nie dostał drugiemu nie da.
    Wszak przetarg z tobą byl tylko na 100 drzew i swoje dostałeś.

    Zgodnie z dostępem do informacji publicznej zażądaj dokumentow
    dotyczacych przetargu na wycinke tych 200 drzew, a poskarzyc sie mozesz
    tu http://www.uzp.gov.pl

  • 3. Data: 2013-03-01 11:33:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 marca 2013 09:32:15 UTC+1 użytkownik Polakko napisał:

> [...]
    >
    > aneks i miałem wycinac dodatkowe 200sztuk drzew jako oferent najnizszej

    Czyli metoda taka:
    Gmina ma do wycięcia 300 drzew
    Ogłasza przetarg na wycięcie jednego drzewa.
    O jedno drzewo nikt poważny w przetargu stawał nie będzie więc wygrywa "znajomy
    królika". Wycina drzewo a jako "oferent najniższej ceny" dostaje jeszcze 299 drzew;)
    Dziwne jest że gmina płaci za wycięcie.
    Powinno być wprost przeciwnie- gmina powinna ogłosić przetarg na drewno i wygrywający
    płaci, ścina, drewno bierze.

  • 4. Data: 2013-03-01 12:35:24
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-01 11:33, Kris pisze:

> [...]
    > Powinno być wprost przeciwnie- gmina powinna ogłosić przetarg na drewno i
    wygrywający płaci, ścina, drewno bierze.

    Może ja się słabo znam na zamówieniach publicznych (wszak każdy kto się
    zna, to już uczestniczy w tych przekrętach), ale czy nie da się gdzieś
    zaskarżyć zlecenia przez gminę wycięcia 200 drzew bez przetargu?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2013-03-01 17:23:11
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    W dniu 2013-03-01 12:35, Maruda pisze:
    > zaskarżyć zlecenia przez gminę wycięcia 200 drzew bez przetargu?

    Urząd Zamówień Publicznych. Nie zawsze jednak przetarg jest konieczny,
    zależy np. od wartości prac i innych czynników - patrz ustawa o
    zamowieniach publicznych.

  • 6. Data: 2013-03-01 17:28:09
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2013-03-01 17:23, Piotr [trzykoty] pisze:

    > Urząd Zamówień Publicznych. Nie zawsze jednak przetarg jest konieczny,
    > zależy np. od wartości prac i innych czynników - patrz ustawa o
    > zamowieniach publicznych.

    Wycięcie trzystu drzew wymagało przetargu, 200 już nie - ogłoszono więc
    przetarg na 100 by resztę w trybie bezprzetargowym dostał znajomy
    królika. ;)

    --
    spp

  • 7. Data: 2013-03-02 22:34:34
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    Użytkownik "spp" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wycięcie trzystu drzew wymagało przetargu, 200 już nie - ogłoszono więc
    > przetarg na 100 by resztę w trybie bezprzetargowym dostał znajomy królika.
    > ;)

    A nie mozna bylo w takim razie wyciac 100 bez przetargu, a za jakis czas
    kolejna umowa na 200?

  • 8. Data: 2013-03-03 17:09:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Polakko wrote:
> [...]
    > sie, ze miasto (urzad miasta) ma do wycinki jeszcze 200 drzew. Mial
    > byc sposany aneks i miałem wycinac dodatkowe 200sztuk drzew jako

    Na jakiej podstawie mogli cie zlecić wycinkę dodatkowych 200 drzew bez
    przetargu?

    taki numer nie mieści sie w zamóieniach publiznych imho

    i co tak bez przetargu dostali?

  • 9. Data: 2013-03-04 08:07:13
    Od: "Polakko" <w...@b...o_n_e.t.pl>

    > Na jakiej podstawie mogli cie zlecić wycinkę dodatkowych 200 drzew bez
    > przetargu?
    >
    > taki numer nie mieści sie w zamóieniach publiznych imho

    Wydaje mi sie, ze mozna dostac zlecenie uzupełniajace do 50% wartosci
    przetargu, czyli w tym przypadku 50drzew

    > i co tak bez przetargu dostali?

    Tak dostali , prawdopodobnie jako zlecenia po kilkanascie sztuk aby zmiescic
    sie w kwocie brz przetargu, chce to wlasnie jakos wyjasnic.