  • 1. Data: 2013-02-28 15:41:13
    Temat: Kremacja po śmierci i metody pochowania szczątków
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Jakie w Polsce mamy obecnie prawo dotyczące chowania zmarłych?

    Czy po kremacji nadal jest obowiązek chowania popiołu na cmentarzu albo
    w katakumbach?

    Czy prowadzone są jakieś prace nad zmianą tych przepisów?
    Jak w praktyce wygląda karanie ludzi za rozsypanie prochów albo
    trzymanie urny w domu?

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-02-28 15:46:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.02.2013 15:41, Marcin N pisze:
    > Jakie w Polsce mamy obecnie prawo dotyczące chowania zmarłych?

    Ustawa ("o cmentarzach i chowaniu zmarłych") jest na stronie sejmu.

    Swoją szosą przepisy mają lekką schizofrenię - zwłoki są traktowane
    jednocześnie jak świętość i jak niebezpieczne odpady ;->

  • 3. Data: 2013-03-01 09:23:40
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.02.2013 15:41, Marcin N pisze:
    > Jakie w Polsce mamy obecnie prawo dotyczące chowania zmarłych?
    >
    > Czy po kremacji nadal jest obowiązek chowania popiołu na cmentarzu albo
    > w katakumbach?

    O ile mi wiadomo, jest. Ale nie ma żadnego terminu na pochowanie, a do
    czasu pochowania urnę można trzymać w domu...

    > Czy prowadzone są jakieś prace nad zmianą tych przepisów?

    Owszem, ale jakoś bez przekonania.

    > Jak w praktyce wygląda karanie ludzi za rozsypanie prochów albo
    > trzymanie urny w domu?

    Za rozsypanie pewnie można odpowiadać, jeśli ktoś doniesie. Praktyki nie
    znam.

    MJ