  • 21. Data: 2010-07-29 22:35:02
    Temat: Re: Przepisy BHP w bloku
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Czeslaw P. pisze:

    > Nie znam.
    >
    > Mieszkam w Poznaniu, spółdzielnia Winogrady, i tutaj spóldzilenia
    > pozostwia wybór lokatorom - drzwi można kierować dowolnie, do wnętrza
    > lub na zewnątrz, nie wylko na szerkich korytarzach, ale też w niskich
    > blokach z wąskimi klatkami schodowymi. Zresztą jesli nie montujesz drzwi

    Może też nie znają ;->

    > jednch, tylko drugie/dodatkowe, to muszą wtedy jedne z nich otwierane na
    > ciąg komunikacyjny.

    Mmmm.... niekoniecznie. Ale to już wyższa szkoła jazdy ;)

  • 22. Data: 2010-07-30 05:22:19
    Od: "PYTON" <j...@i...pl>

    Z dyskusji wnioskuje że nie ma konkretnego zapisu zabraniającego takiego
    montażu drzwi. W kwesti wyjaśnienia mieszkanie jest własnościowe z
    wykupionym gruntem. Sąsiad napewno nie będzie robił problemu. A droga
    ewakuacyjna hmm to ostatnie piętro nawet bez wejścia na dach wiec nie ma kto
    się tamtędy ewakuować. :-)

  • 23. Data: 2010-07-30 06:01:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    PYTON wrote:

    > A droga ewakuacyjna hmm to ostatnie piętro nawet bez
    > wejścia na dach wiec nie ma kto się tamtędy ewakuować. :-)

    Na samozagładę lokatora spółdzielnia nie pójdzie :-)

  • 24. Data: 2010-07-30 11:11:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PYTON pisze:
    > Z dyskusji wnioskuje że nie ma konkretnego zapisu zabraniającego takiego
    > montażu drzwi.

    Konkretnego - nie. Są przepisy p-poż oraz włażenie na część wspólną budynku.

    > W kwesti wyjaśnienia mieszkanie jest własnościowe z
    > wykupionym gruntem. Sąsiad napewno nie będzie robił problemu. A droga

    Skoro jest spółdzielcze własnościowe, to nie jesteś nawet właścicielem
    mieszkania.

    > ewakuacyjna hmm to ostatnie piętro nawet bez wejścia na dach wiec nie ma kto
    > się tamtędy ewakuować. :-)

    Tak czy inaczej musisz uzyskać zgodę spółdzielni.

  • 25. Data: 2010-07-30 11:22:35
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-30 13:11, Andrzej Lawa pisze:

    > Konkretnego - nie. Są przepisy p-poż oraz włażenie na część wspólną budynku.

    Zgadza się.

    > Skoro jest spółdzielcze własnościowe, to nie jesteś nawet właścicielem
    > mieszkania.

    Nieprawda. Nie odpowiedziałeś na moje pytanie w tej kwestii, więc sądzę
    że nie potrafisz podać podstawy prawnej tego twierdzenia?

    > Tak czy inaczej musisz uzyskać zgodę spółdzielni.
    Nie musi.. Musi sprawdzić co jest zapisane w statucie spółdzielni w
    kwestii konkretnie wymiany drzwi. Szukać koło zapisu o elewacji,
    wymianie okien itd, bo to tematy pokrewne. Jeśli nie ma żadnego zapisu,
    to spółdzielni nic do jego drzwi, o ile nie będą się mogli przypiąć do
    kwestii ppoż. I tu faktycznie piętro nie gra roli, "dla jego dobra"
    spółdzielnia może egzekwować szerokość drogi ewakuacyjnej. Bo na to jest
    przepis.

    --
    MZ

  • 26. Data: 2010-07-31 10:32:08
    Od: "Jingiel" <x...@x...xxx>

    Przepisy p. poż. Drzwi muszą się otwierać w miejscach publicznych na
    zewnątrz, bo podczas ucieczki masa ludzi może zablokować drzwi, które
    otwieraja się do wewnątrz.

    Jingiel

  • 27. Data: 2010-07-31 11:16:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MZ pisze:

    > Nieprawda. Nie odpowiedziałeś na moje pytanie w tej kwestii, więc sądzę
    > że nie potrafisz podać podstawy prawnej tego twierdzenia?

    Potrafię. Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu jest ograniczonym
    prawem rzeczowym - nie jest własnością lokalu.

    Chyba że się przejęzyczyłeś i miałeś na myśli mieszkanie będące
    wyodrębnioną własnością, ale wtedy nie jest to mieszkanie "spółdzielcze
    własnościowe".

> [...]
    > wymianie okien itd, bo to tematy pokrewne. Jeśli nie ma żadnego zapisu,
    > to spółdzielni nic do jego drzwi, o ile nie będą się mogli przypiąć do

    Odwrotnie. Jeśli w statucie jest zapis, że może sobie bez pytania
    ingerować w części wspólne, to może.

    Jeśli nie ma - działają ogólne przepisy dotyczące ingerencji we
    własność, której nie jest się (wyłącznym) właścicielem.

  • 28. Data: 2010-07-31 11:48:22
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-31 13:16, Andrzej Lawa pisze:

    > Potrafię. Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu jest ograniczonym
    > prawem rzeczowym - nie jest własnością lokalu.
    W całej tej dyskusji nikt nie pisał o spółdzielniczym własnościowym
    prawie do lokalu. I Pyton i ja pisaliśmy o odrębnej własności mieszkań w
    bloku zarządzanym przez spółdzielnię.

    > Chyba że się przejęzyczyłeś i miałeś na myśli mieszkanie będące
    > wyodrębnioną własnością, ale wtedy nie jest to mieszkanie "spółdzielcze
    > własnościowe".
    To raczej Ty nie przeczytałeś ze zrozumieniem.I to ze dwa razy.

> [...]
    > Jeśli nie ma - działają ogólne przepisy dotyczące ingerencji we
    > własność, której nie jest się (wyłącznym) właścicielem.

    Znów nie doczytałeś, tym razem przepisów. Jak dla mnie EOT bo przypomina
    to kopanie się z koniem. Nie wprowadzaj ludzi w błąd wmawiając im coś co
    Tobie się wydaje, a co jest sprzeczne z przyjętym orzecznictwem.
    Doprowadzisz go do sytuacji, gdy faktycznie zacznie na siłę kombinować
    ze zgodami i utknie na jakimś widzisimisiu biurwy, chociaż
    prawdopodobnie wcale nie musi nikogo pytać o zgodę.

    --
    MZ

  • 29. Data: 2010-08-01 21:53:19
    Od: "PYTON" <j...@i...pl>

    Widzę że dyskusja zeszła na inny tor i mija się zasadniczo z pytaniem.
    Tak naprawdę sensem dyskusji było to że po rozmowie kolegi z sąsiadem wyszło
    że podobno kiedyś administracja robiła problem z tym żeby drzwi otwierałały
    się na zewnątrz. Potwierdzeniem tej informacji było że pracownik firmy która
    ma montować drzwi zwrócił uwagę że jemu to "rybka" jak zamontuje drzwi i
    może nawek w poziomie je zamontować ale jest przepis ( niestety nie potrafił
    podac konkretnie jaki) który mówi jasno że nie wolno tak montować drzwi.
    Jednak prędzej czy później będzie to sprawdzane ( wytyczne z UE). Ja
    osobiście też mam drzwi na zewnątrz jak i 70% ludzi w bloku ( wszystkie
    podwójne ) chciałem tylko zweryfikować te informację u ludzi ( grupowiczów)
    którzy w większości jak się domyślam mają kontak z przepisami, artykułami
    na codzień.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2010-08-02 07:29:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-01 23:53, Użytkownik PYTON napisał:
> [...]
    > którzy w większości jak się domyślam mają kontak z przepisami, artykułami

    Ale odpowiedź już padła w tym wątku.
    Przepis jest i dotyczy minimalnej szerokości drogi ewakuacyjnej.
    Czego nie było to instrukcji jak go ominąć.
    Szerokość drogi ewakuacyjnej jest sprawdzana przy odbiorze budynku
    czyli w czasie kiedy jeszcze nie ma lokatorów i ich "ulepszeń".
    Po odbiorze teoretycznie jakiś strażak w ramach kontroli powinien
    sprawdzić piwnice, strych i klatki ale z uwagi na liczbę bloków
    nie jest to praktykowane. Jak wybuchnie pożar to po ugaszeniu
    strażak zrobi obchód i napisze odpowiedni paszkwil do spółdzielni
    na temat rażących zaniedbań. Spółdzielnia piłeczkę odbije na
    lokatorów każąc zlikwidować samowolkę. I w większości przypadków
    na pismach się to zakończy. Ale jak ktoś ma pecha to dostanie
    mandat i będzie musiał faktycznie drzwi przerobić/zlikwidować.