  • 1. Data: 2005-05-27 20:12:45
    Temat: Przekwaterowanie współlokatora do innego mieszkani
    Od: R&B<j...@y...com>

    Proszę o poradę w następującej sprawie. Sprawa jest trudna, bo dotyczy mojej
    matki, ale w tym przypadku dobro moich dzieci jest ważniejsze. Problem dotyczy
    mieszkania ktorego ja jestem włascicielem. Jest to mieszkanie własnosciowe 3
    pokojowe, w bloku o pow. 60 m2.
    W mieszkaniu tym obecnie mieszka moja matka oraz jej obecny maż. Matka mieszka
    tam od wielu lat i jest zameldowana, czyli chyba w prawnym języku jest
    współlokatorem (nie ma praw własnościowych do tego mieszkania.). Jej maż nie
    jest tam zameldowany, ale mieszka.
    Dla pełnego obrazu sprawy dodam, że matka jest nałogową alkoholiczką.
    Wielokrotnie w mieszkaniu interweniowała policja i do administracji budynku
    stałę wpływaja na nich skargi sąsiadów. Ponadto dodam, że to ja opłacam czynsz
    za mieszkanie, oni tylko płacą prąd i telefon.
    Natomiast moja rodzina (w skład ktorej wchodzi zona i dwoje dzieci) mieszka w
    małym 2 pokojowym mieszkaniu (ok 35 m2). Mieszkanie to rownież do mnie należy,
    odziedziczyłem je 100% po zmarlym niedawno ojcu.
    Mój problem polega na tym, żę chcę zrobić zamianę i przekwaterować moją matkę do
    mniejszego mieszkania, a zamieszkać z rodziną w większym mieszkaniu. Moja matka
    się na to jednak stanowczo nie chce zgodzić. Dodam że te mieszkania znajdują się
    w tej samej dzielnicy i mają podobny standart.
    Czy jest możliwość prawna rozwiązania mojego problemu ?
    Czy ktoś byłby w stanie wyjśnic mi moją sytuacje prawną i jakie prawa ma moja
    matka ? (Oczywiście jest rencistką, emerytką)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-05-27 21:52:48
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    R&B wrote:
> [...]
    > Czy ktoś byłby w stanie wyjśnic mi moją sytuacje prawną i jakie prawa ma moja
    > matka ? (Oczywiście jest rencistką, emerytką)

    Nie ma żadnych podstaw prawnych do wymeldowania matki, zwłaszcza, ze
    udostępnisz jej mieszkanie zastępcze (jak rozumie to w którym teraz
    mieszkasz).

    Jedyny problem - forma eksmisji. Ale to można załatwić Policją -
    naprawde sprawnie to idzie.
    Więcej szukaj w arch.

    MZ

  • 3. Data: 2005-05-27 22:45:50
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    A..

  • 4. Data: 2005-05-28 05:44:40
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

    Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszkasz).
    >
    > Jedyny problem - forma eksmisji. Ale to można załatwić Policją - naprawde

    Policja do eksmisji? Od kiedy??? Tylko wyrok sądowy jest podstawą do
    eksmisji. I taką sprawę wygrasz wydaje się dość łatwo, ale niestety czasowo
    może się ona ciągnąć. Zależnie od tego jakiego weźmie prawnika - od roku do
    pięciu lat.

    --==<< Scottos >>==--

  • 5. Data: 2005-05-28 20:34:35
    Temat: Re: Przekwaterowanie współlokatora do innego miesz
    Od: R&B<j...@y...com>

> [...]
    > może się ona ciągnąć. Zależnie od tego jakiego weźmie prawnika - od roku do

    Czy ktoś może podzielić się doświadczeniami jak taka sprawa sądowa wygląda? W
    jakim sądzie i jakie dokumenty są potrzebne. Czy jest to bardzo kosztowny proces ?

    Bardzo Dziękuję.
    R&B

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-05-31 15:31:55
    Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl>

    R&B wrote:
    > Ponadto dodam, że to ja opłacam czynsz
    > za mieszkanie, oni tylko płacą prąd i telefon.

    1. Kto ma zawarte umowy na dostarczanie mediow?
    Ty czy matka?
    2. Mozna sprzedac mieszkanie z "lokatorami" - moze taka alternatywa
    pomoze matce podjac decyzje?

    Dominika
    --
    unikatowa biżuteria i srebro użytkowe