  • 1. Data: 2005-05-27 19:36:40
    Temat: Rozwód, wspólny majątek,firma męża ...
    Od: "Bartek" <u...@k...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów ...
    Podjęłam chyba najcięższą decyzję w moim życiu, postanowiłam się
    rozwieść. I tu pytań całe mnóstwo, więc może po krótce opiszę
    moją sytuację.
    Jesteśmy 7 lat po ślubie, mamy 4-ro letniego synka.
    Ja pracuję zawodowo od ukończenia studiów w dobrej zachodniej firmie,
    zarabiam około 5,5 tys. zl na ręke.
    Mój mąż ma prywatną firmę usługową, zarobki nie są mi znane ponieważ zawsze
    moja pensja szła na wydatki domowe, bieżące życie, a zarobki męża na
    inwestycje
    w firmę.
    Nasz wspólny dorobek to mieszkanie własnościowe, samochód średniej klasy,
    trochę oszczędności na koncie. Jest również mienie firmy czyli sprzęt,
    warsztat,
    zabudowania i działka własnościowa.
    Moim celem nie jest naciągnięcie mojego męża na jak najwięcej pieniędzy,
    zależy mi na mieszkaniu i części oszczędności co zważywszy na wartość auta,
    sprzętu, działki i zabudowań firmowych, na które przecież pracowaliśmy oboje
    uważam za niewygórowane życzenie. Pytanie nasuwa się jedno, a spowodowane
    jest tym, że chcę wiedzieć na czym stoję na wypadek utrudniania postępowania
    rozwodowego przez mojego męża - Pytanie: czy w sytuacji gdy firma należy
    wyłącznie do mojego męża bo tylko na niego jest zarejestrowana mam jakieś
    prawo do mienia firmy. Czy mój mąż ma np. możliwość zwinięcia sprzętu,
    maszyn,
    przepisania wszystkiego bez mojej wiedzy na osoby trzecie (przyjaciel,
    rodzice etc)
    tak żeby ograniczyć nasz wspólny dorobek do podziału.
    Chcę sprawę załatwić polubownie u notariusza, bez szarpania się o każde
    prześcieradło,
    stąd pytanie.
    Za wszelkie sugestie będę wdzięczna.

    Pozdrawiam.

    Iza

  • 2. Data: 2005-05-27 19:44:16
    Temat: Re: Rozwód, wspólny majątek,firma męża ...
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Za wszelkie sugestie będę wdzięczna.

    Bartek ... ty w ogole najpierw zacznij od odpowiedniej operacji.
    Sorry, ale nie wytrzymalem.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-05-27 20:36:50
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Bartek ... ty w ogole najpierw zacznij od odpowiedniej operacji.
    > Sorry, ale nie wytrzymalem.

    Nic dziwnego, ze rozwod. Maz w noc poslubna zobaczyl bartkowego wacka i
    pozycie sie rozpadlo :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-05-28 06:54:38
    Od: "Bartek" <u...@k...pl>

    > Bartek ... ty w ogole najpierw zacznij od odpowiedniej operacji.
    > Sorry, ale nie wytrzymalem.

    :-) mysle ze stan zdrowia mojego brata nie budzi niepokoju.
    Po prostu nie moge napisac z komputera w domu z oczywistych wzgledow.
    Pozdrawiam.

    Iza

  • 5. Data: 2005-05-30 12:47:24
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    Użytkownik "Bartek" <u...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Nasz wspólny dorobek to mieszkanie własnościowe, samochód średniej klasy,
    > trochę oszczędności na koncie. Jest również mienie firmy czyli sprzęt,
    > warsztat,
    > zabudowania i działka własnościowa.

    Jaka jest forma własności firmy (działalność gosp., sp zo.o.)? Czy istniała
    już przed waszym małżeństwem? Czy na pewno 5,5 tys. wystarczyło na Wasze
    bieżące utrzymanie? Wakacje? Większe zakupy do mieszkania?..

    Pzdr
    Brodek

  • 6. Data: 2005-05-30 20:23:54
    Od: "Bartek" <u...@k...pl>

    Witam!

> [...]
    > już przed waszym małżeństwem? Czy na pewno 5,5 tys. wystarczyło na Wasze
    > bieżące utrzymanie? Wakacje? Większe zakupy do mieszkania?..

    Jest to jednoosobowa działalność gospodarcza i powstała w trakcie trwania
    naszego małżeństwa.
    Sprawa finansowa wyglądała tak, że na moje konto wpływała moja wypłata
    zaś dostęp do konta mieliśmy oboje. I z tych pieniędzy utrzymywaliśmy się,
    zakupy, ubrania, wyjazdy, paliwo etc. Większe zakupy dofinansowane były
    z pieniędzy zarobionych przez męża. Pieniądze zarobione przez męża
    trafiały na firmowe konto i szły w większości na cele właśnie związane
    z prowadzeniem firmy.

    Pozdrawiam.

    Iza