  • 1. Data: 2011-05-04 23:28:09
    Temat: Przekroczenie granicy RP
    Od: Tomczyk <t...@g...pl>

    Witam!
    Załóżmy, że przekroczyłem granicę Polski i Ukrainy legalnie. Czy jest
    możliwy powrót do Polski przez zieloną granicę (konkretnie chodzi mi o
    Bieszczady), czy będzie to niosło za sobą jakieś nieprzyjemne konsekwencje?

    Pozdrowienia!
    Tomczyk.

  • 2. Data: 2011-05-05 05:07:40
    Temat: Re: Przekroczenie granicy RP
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-05-05 01:28, Tomczyk pisze:
> [...]
    > Bieszczady), czy będzie to niosło za sobą jakieś nieprzyjemne konsekwencje?

    Moze zjesc Cie niedzwiedz.

  • 3. Data: 2011-05-05 05:16:14
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-05 01:28, Tomczyk pisze:
> [...]
    > Bieszczady), czy będzie to niosło za sobą jakieś nieprzyjemne konsekwencje?

    Będzie. Bardzo nieprzyjemne.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 4. Data: 2011-05-05 06:40:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Tomczyk" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest możliwy powrót do Polski przez zieloną granicę (konkretnie chodzi
    > mi o Bieszczady), czy będzie to niosło za sobą jakieś nieprzyjemne
    > konsekwencje?

    W Polsce to wykroczenie z art. 49a - mandat lub sprawa w sądzie, przy czym
    spotkanie z pogranicznikami może być burzliwe;) Natomiast na Ukrainie to nie
    wiem, ale sądzę, że może być gorzej. To nawet u nas do nie dawna takie
    rzeczy były przestępstwem, można było być nawet zatrzymanym i aresztowanym,
    więc tam, bliżej tzw. bloku wschodniego, gdzie na granicy stoją wieżyczki
    obeserwacyjne niczym na murach więzienia...

  • 5. Data: 2011-05-05 07:15:09
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Tomczyk napisał(a) :
> [...]
    > Bieszczady), czy będzie to niosło za sobą jakieś nieprzyjemne konsekwencje?

    Trzeba było pytać na pl.rec.gory :-)
    Powrót jest możliwy. Zona już nie istnieje po drugiej stronie.
    Istnieje po naszej :-)
    Od momentu wejścia do Schengen to już nie jest granica, ale Ściana
    Wschodnia. Granica Unii. Co za tym idzie wzmożone są kontrole na
    granicy.

    Zasada nr1 - Jeżeli Ty nie widzisz pogranicznika, nie znaczy to że
    on Ciebie nie widzi.

    Możesz liczyć na szczęście. Może Ci się nawet udać wiele razy
    przejść przez zieloną bez konsekwencji. Jednak trafienie na straż
    jest prawdopodobne.

    Gorzej jeżeli trafisz na ich strażników. Konsekwencje i tak
    poniesiesz u nas. Bez różnicy kto Cię złapie. Z tym że może się
    wtedy przejedziesz do Lwowa? W cenie wycieczki zwiedzanie zabytków.
    Właściwie jednego. Aresztu śledczego :-D

    Oprócz konsekwencji, o których pisali już inni, możesz mieć przez
    najbliższe parę (3-5?) lat trudności w zatrudnieniu, jako osoba karana.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 6. Data: 2011-05-05 07:23:22
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.05.2011 09:15, Zbynek Ltd. pisze:

    > Oprócz konsekwencji, o których pisali już inni, możesz mieć przez
    > najbliższe parę (3-5?) lat trudności w zatrudnieniu, jako osoba karana.

    Moment... Jak to Piotr zauważył, jest to wykroczenie - ma to takie same
    konsekwencje, jak otrzymanie mandatu za przekroczenie... prędkości.

  • 7. Data: 2011-05-05 07:47:21
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał
    > Gorzej jeżeli trafisz na ich strażników. Konsekwencje i tak
    > poniesiesz u nas. Bez różnicy kto Cię złapie.

    A oni nie mają przepisów odnośnie ochrony granicy, przekraczania, zbliżania
    się w rejon pasa granicznego i przebywania tam? Dlaczego ma ponieść
    konsekwencje wg naszego prawa, na jakiej podstawie? Ich prawo obowiązuje
    wszystkich będących na ich terytorium?
    A co jeśli będzie usiłował przekroczyć granicę i zostanie złapany przez
    Ukraińców zanim skutecznie oddali się na teren RP?

  • 8. Data: 2011-05-05 08:37:16
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a) :
> [...]
    > A co jeśli będzie usiłował przekroczyć granicę i zostanie złapany przez
    > Ukraińców zanim skutecznie oddali się na teren RP?

    Nie wiem, jak jest zgodnie z umowami. Ładnych parę lat temu w
    Bieszczadach grupa polskich turystów poszła na piwo przez granicę do
    Słowacji. Tam ich złapano daleko od granicy. Odtransportowano do
    granicy, gdzie przejęła ich nasza SG i dokądś zabrała samochodem.
    Byłem tego świadkiem. Było to z 10 lat temu, gdy nielegalne
    przekroczenie było jeszcze przestępstwem, ale już traktowano takich
    delikwentów łagodnie. Z tego co wiem, dostali potem jakieś mandaty
    lub grzywny.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 9. Data: 2011-05-05 08:38:54
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Andrzej Ława napisał(a) :

    > Moment... Jak to Piotr zauważył, jest to wykroczenie - ma to takie same
    > konsekwencje, jak otrzymanie mandatu za przekroczenie... prędkości.

    Niekoniecznie. Głowy nie dam, ale coś mi świta, że nie można być
    karanym za przestępstwo lub wykroczenie, z wyłączeniem wykroczenia
    drogowego.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 10. Data: 2011-05-05 08:58:14
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.05.2011 10:38, Zbynek Ltd. pisze:

    > Niekoniecznie. Głowy nie dam, ale coś mi świta, że nie można być
    > karanym za przestępstwo lub wykroczenie, z wyłączeniem wykroczenia
    > drogowego.

    Delikatnie mówiąc - brednie piszesz.