  • 1. Data: 2011-05-04 13:06:26
    Temat: awizo
    Od: "darek638" <d...@g...com>

    Dzień dobry.
    Pytanko: do kogo należy wypełnione awizo? Do poczty czy do mnie? Wg mnie
    skoro adresują je do mnie to jest moje. Jeżeli tak to dlaczego poczta
    zabiera je po odebraniu przesyłki? Fakt, że nigdy nie próbowałem go
    zatrzymać ale widzę, że z automatu je zabierają.
    Miałem kiedyś awizo z policji (druk z odznaką w tle) żebym odebrał wezwanie
    na świadka na komendzie bo nie było mnie w domu. Po odbiorze i pokwitowaniu
    wezwania (czynności identyczne jak na poczcie) panienka wręczyła mi to
    wezwanie i awizo. Więc jak jest?

    Darek

  • 2. Data: 2011-05-04 13:08:14
    Temat: Re: awizo
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-04 15:06, darek638 pisze:
> [...]
    > pokwitowaniu wezwania (czynności identyczne jak na poczcie) panienka
    > wręczyła mi to wezwanie i awizo. Więc jak jest?

    Jak tak bardzo chcesz pozostawić sobie awizo, to odbieraj list bez jego
    pokazywania.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-05-04 13:14:26
    Od: "darek638" <d...@g...com>

    > Jak tak bardzo chcesz pozostawić sobie awizo, to odbieraj list bez jego
    > pokazywania.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Nie potrzebny mi śmieć tylko pytam o zasadę.

    Darek

  • 4. Data: 2011-05-04 13:20:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-04 15:14, darek638 pisze:
    > wiadomości news:iprj4a$6a5$1@news.onet.pl...

    > Nie potrzebny mi śmieć tylko pytam o zasadę.

    Zasada jest taka, że jak nie dasz awiza, to list i tak dostaniesz, czyli
    z tego wniosek, że jak ładnie poprosisz, to mogą ci awiso oddać. A po
    co? Nie wiem. A jak coś nie ma racjonalnego uzasadnienia, to zawsze
    przychodzą różne podejrzane myśli, stąd mogą się na ciebie na poczcie
    krzywo patrzeć, czy "nie chcieć" oddać awiza. I co im zrobisz? :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-05-04 13:27:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 04-05-2011 15:14, darek638 pisze:
    > wiadomości news:iprj4a$6a5$1@news.onet.pl...
    >>

    > Nie potrzebny mi śmieć tylko pytam o zasadę.

    Kiedyś zapytałam o to panią na poczcie.

    Nie oddają awiza tylko je niszczą, żeby ludzie nie przychodzili po
    tygodniu z tym samy kwitkiem.
    Np. pan Kowalski dostał awizo, odebrał polecony (ale awizo zachował),
    potem dostał drugie, pomyliły mu sie, przychodzi ze starym i pół poczty
    szuka przesyłki o tym numerze albo o dziwnych parametrach (np. dużej
    koperty albo sądowej - u nas listonosz pisze, że to sąd, bo sądowej
    małżonek nie odbierze, trzeba osobiście).

    Powód czysto praktyczny.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2011-05-04 13:37:40
    Od: "darek638" <d...@g...com>

    >A po co? Nie wiem. A jak coś nie ma racjonalnego uzasadnienia, to zawsze
    >przychodzą różne podejrzane myśli, stąd mogą się na ciebie na poczcie
    >krzywo patrzeć, czy "nie chcieć" oddać awiza. I co im zrobisz? :)

    No fakt, dla panienki z okienka która robi to latami (bo tak) to może być
    szok:)

    Darek

  • 7. Data: 2011-05-04 13:52:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/4/2011 8:27 AM, Maddy wrote:

> [...]
    > koperty albo sądowej - u nas listonosz pisze, że to sąd, bo sądowej
    > małżonek nie odbierze, trzeba osobiście).

    czysto praktycznie to na awizo można zrobić notatkę, że odebrano, ale to
    przerasta możliwości intelektualne poczty polskiej.

  • 8. Data: 2011-05-04 14:12:21
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Maddy" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Nie oddają awiza tylko je niszczą, żeby ludzie nie przychodzili po tygodniu z
    > tym samy kwitkiem.

    Skoro mają taki burdel to nie ma co się dziwić.
    Autentyk:
    Listonosz przynosi list polecony. Odbieram. Następnego dnia zostaje dostarczone
    awizo (rano jeszcze nie było). Idę na pocztę i nie mogą znaleźć. :Wiedziałem, że
    dotyczy ona listu z ubiegłego dnia, ale skoro nie mają porządku to niech szukają
    przez pół godziny. :)

  • 9. Data: 2011-05-04 14:57:45
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Śmieszne że są poczty, gdzie jak nie ODDASZ numerka z kolejkomatu, to paniętka Cię
    nie obsłuży ;-))

    -----

  • 10. Data: 2011-05-04 15:19:12
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-05-04 16:12, qwerty pisze:
> [...]
    > znaleźć. :Wiedziałem, że dotyczy ona listu z ubiegłego dnia, ale skoro
    > nie mają porządku to niech szukają przez pół godziny. :)

    Nie masz czego zrobić z czasem? Jesteś rencistą czy bezrobotnym?