    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przekroczenie granicy RP
    Date: Thu, 05 May 2011 09:15:09 +0200

    Elo

    Tomczyk napisał(a) :
    > Witam!
    > Załóżmy, że przekroczyłem granicę Polski i Ukrainy legalnie. Czy jest
    > możliwy powrót do Polski przez zieloną granicę (konkretnie chodzi mi o
    > Bieszczady), czy będzie to niosło za sobą jakieś nieprzyjemne konsekwencje?

    Trzeba było pytać na pl.rec.gory :-)
    Powrót jest możliwy. Zona już nie istnieje po drugiej stronie.
    Istnieje po naszej :-)
    Od momentu wejścia do Schengen to już nie jest granica, ale Ściana
    Wschodnia. Granica Unii. Co za tym idzie wzmożone są kontrole na
    granicy.

    Zasada nr1 - Jeżeli Ty nie widzisz pogranicznika, nie znaczy to że
    on Ciebie nie widzi.

    Możesz liczyć na szczęście. Może Ci się nawet udać wiele razy
    przejść przez zieloną bez konsekwencji. Jednak trafienie na straż
    jest prawdopodobne.

    Gorzej jeżeli trafisz na ich strażników. Konsekwencje i tak
    poniesiesz u nas. Bez różnicy kto Cię złapie. Z tym że może się
    wtedy przejedziesz do Lwowa? W cenie wycieczki zwiedzanie zabytków.
    Właściwie jednego. Aresztu śledczego :-D

    Oprócz konsekwencji, o których pisali już inni, możesz mieć przez
    najbliższe parę (3-5?) lat trudności w zatrudnieniu, jako osoba karana.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]