  • 11. Data: 2011-05-05 09:05:40
    Temat: Re: Przekroczenie granicy RP
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 05 May 2011 10:37:16 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Było to z 10
    > lat temu, gdy nielegalne przekroczenie było jeszcze przestępstwem, ale
    > już traktowano takich delikwentów łagodnie. Z tego co wiem, dostali
    > potem jakieś mandaty lub grzywny.

    Słyszałem o podobnym przypadku, w Górach Stołowych: turyści zasiedzieli
    się w pivnicy, wracali przez przejście turystyczne ("czynne 8-20") pół
    godziny po jego "zamknięciu". Traf chciał, że akurat była tam SG,
    ciupasem odwieźli ich do Kłodzka, zostały nawet postawione zarzuty.

    Na szczęście prawie 6 lat temu uchylono art. 264 par. 1 kk.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2011-05-05 09:17:35
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Andrzej Ława napisał(a) :

    > Delikatnie mówiąc - brednie piszesz.

    Brednie bredniami, praktyka praktyką.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 13. Data: 2011-05-05 09:22:54
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.05.2011 11:17, Zbynek Ltd. pisze:

    > Brednie bredniami, praktyka praktyką.

    Nadal bredzisz - nie ma rejestru karania za wykroczenia.

  • 14. Data: 2011-05-05 09:28:25
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Andrzej Ława napisał(a) :

    > Nadal bredzisz - nie ma rejestru karania za wykroczenia.

    Dziękuję za kulturalne zwrócenie mi uwagi.

    Jednakowoż w znanym mi przypadku zatrudniana osoba miała
    zadeklarować, że nie była karana za przestępstwo lub wykroczenie. Z

  • 15. Data: 2011-05-05 09:52:11
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.05.2011 11:28, Zbynek Ltd. pisze:

    > Dziękuję za kulturalne zwrócenie mi uwagi.
    >
    > Jednakowoż w znanym mi przypadku zatrudniana osoba miała
    > zadeklarować, że nie była karana za przestępstwo lub wykroczenie.
    > Z wyłączeniem wykroczenia drogowego.

    Równie dobrze mogli się domagać oświadczenia o regularnym chodzeniu do
    spowiedzi i nieprzyprawianiu rogów małżonkowi/małżonce.

    I mieliby dokładnie taką samą możliwość weryfikacji tego oświadczenia.

  • 16. Data: 2011-05-05 10:21:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:ipts0b$e05$1@inews.gazeta.pl...

    > Równie dobrze mogli się domagać oświadczenia o regularnym chodzeniu do
    > spowiedzi i nieprzyprawianiu rogów małżonkowi/małżonce.
    >
    > I mieliby dokładnie taką samą możliwość weryfikacji tego oświadczenia.

    Poza tym nie wiem, czy nie lepszy pracownik odlewajacy sie czasem w meijscu
    publicznym niz taki, ktory kosi zakety jadac 200 km/h wskutek czego pewnego
    dnia moze nie stawic sie w miejscu pracy...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2011-05-05 16:56:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomczyk" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Załóżmy, że przekroczyłem granicę Polski i Ukrainy legalnie. Czy jest
    > możliwy powrót do Polski przez zieloną granicę (konkretnie chodzi mi o
    > Bieszczady), czy będzie to niosło za sobą jakieś nieprzyjemne
    > konsekwencje?

    Z punktu widzenia polskiego prawa nielegalne przekroczenie granicy w tym
    wypadku będzie wykroczeniem. Natomiast nie mam zielonego pojęcia, jak to
    jest ujęte w prawie ukraińskim. Nie wykluczone, że jest przestępstwem. Tak,
    czy siak sprawca, jeśli jest narodowości polskiej, to nie może zostać
    wydany Ukrainie, a zgodnie z polską ustawą przestępstwa nie popełnia. Dokąd
    nie wróci na Ukrainę, to poza mandatem mu raczej nic nie grozi.