eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzejście na czerwonym świetle a zasada wyższej konieczności › Re: Przejście na czerwonym świetle a zasada wyższej konieczności
  • Data: 2013-02-24 10:50:43
    Temat: Re: Przejście na czerwonym świetle a zasada wyższej konieczności
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał

    > Jakiś dzieciak z okna zobaczy jak przechodzisz na czerwonym i uzna
    > że tak wolno. I to już będzie szkodliwość społeczna.

    To jest tak bardzo naciągane, że wstydziłbyś się używać takiego
    argumentu. Na tej zasadzie karalne byłoby bez wyjątku każde
    przewinienie (bez tego warunku o szkodliwości społecznej) bo jakiś
    dzieciak zobaczy czy inne cośtam cośtam. A jednak w ustawie tenże
    warunek jest, więc coś ustawodawca na myśli miał.

    Ale skoro już to napisałeś, to dla wykazania tej szkodliwości
    musiałbyś udowodnić, że jakiś konkretny dzieciak faktycznie to widział
    i faktycznie doszło do jego demoralizacji.
    Choćby na podobieństwo zakłócania ciszy nocnej - mogę w swoim
    mieszkaniu robić dowolne hałasy dopóki nie znajdzie się sąsiad,
    któremu to przeszkadza. Bo jeśli na przykład jestem sam w całej
    kamienicy (np. wszyscy inni wyjechali) to nie mogę zakłócić ciszy
    nocnej bo niby komu?