  • 1. Data: 2003-04-13 18:58:04
    Temat: Przedstawicielstwo w Polsce - spółka z o.o. czy coś innego - Prośba o pomoc!
    Od: "MOLNARka" <g...@h...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów !!!

    Chciałbym dowiedzieć się w miarę możliwości na temat
    założenia przedstawicielstwa w Polsce:
    - Jaka generalnie jest procedura ?
    - Czy ma być to spółka z o.o. czy jakaś inna forma prawna ?
    - ile kosztuje zarejestrowanie spółki ?
    - czy są jakieś dodatkowe koszty ?
    - jakie dokumenty trzeba ściągnąć od firmy zagranicznej ?
    - Jeżeli to jest spółka z o.o. - to czy ja jako osoba, która
    będzie tą firmę prowadziła będę w rejestrze spółki i tak
    dalej.

    Proszę o pomoc w tej sprawie. '

    Pozdrawiam

    MOLNARka

  • 2. Data: 2003-04-13 20:04:28
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > - Jaka generalnie jest procedura ?
    > - Czy ma być to spółka z o.o. czy jakaś inna forma prawna ?

    Najlepiej Sp. z o.o.

    > - ile kosztuje zarejestrowanie spółki ?
    > - czy są jakieś dodatkowe koszty ?

    Ja to robie wszystko za około 8000 PLN

    szczegóły na b...@i...pl

    > - Jeżeli to jest spółka z o.o. - to czy ja jako osoba, która
    > będzie tą firmę prowadziła będę w rejestrze spółki i tak
    > dalej.

    Jeżeli spółka będzie tak chciała to tak. Szczegóły na b...@i...pl

    mer

  • 3. Data: 2003-04-14 17:24:45
    Od: marcin<s...@f...id.pl.tonie>

    > Witam wszystkich grupowiczów !!!
    >
    > Chciałbym dowiedzieć się w miarę możliwości na temat
    > założenia przedstawicielstwa w Polsce:

    sprecyzuj co chcesz założyć.
    Rozumiem, że ma to być "oddział" zagranicznego przedsiębiorcy.
    Możesz założyc sp. z o. o., spółkę akcyjną, ewentualnie spółkę
    osobową pod warunkiem, zę w kraju, z którego pochodzi to coś
    czego "oddział" chcesz założyć, polacy mogą to samo.

    możesz założyć oddział (odsyłam do ustawy o działalności
    gospdoarczej rozdziały bodajże V i VI , ale to nieco niebezpieczne -
    wówczas zagraniczna firma odpowiada za straty w polsce.)
    Przedstawicielstwo natomiast to taki twót który może zajmowac sie w
    Polsce tylko reprezentacją lub reklamą. Działalności gospodarczej
    natomiast prowadzić nie może

    > - Jaka generalnie jest procedura ?

    zalezy co zakładasz -> napisz, to napiszę Ci więcej.

    > - Czy ma być to spółka z o.o. czy jakaś inna forma prawna ?

    j.w.

    > - ile kosztuje zarejestrowanie spółki ?

    sp. z o. o. -> 1000 zł wpis od wniosku do sądu rejestrowego + 500 zł
    za ogłoszenie w MSiG + koszt podpisania umowy spółki u notariusza
    (to na początku)

    > - czy są jakieś dodatkowe koszty ?

    w Urzędzie Skarbowym kilka złoty trzeba zostawić

    > - jakie dokumenty trzeba ściągnąć od firmy zagranicznej ?

    a co się zakłada?

    > - Jeżeli to jest spółka z o.o. - to czy ja jako osoba, która
    > będzie tą firmę prowadziła będę w rejestrze spółki i tak
    > dalej.

    jeśli będziesz w zarządzie lub zostanie Ci udzielona prokura to tak.

    > Proszę o pomoc w tej sprawie. '

    proszę bardzo

    > Pozdrawiam

    wzajemnie

    marcin

    ps. ten pan który Ci odpisać zdziera niesamowicie za rejestrację, nie
    korzystałbym z jego usług.
    ps. 2 nie wspominając o tym, że łamie prawo reklamując się, tym
    bardziej nie korzystałbym.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-04-14 21:54:11
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik mer <b...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b7cg7d$9gu$...@n...onet.pl...

    > Ja to robie wszystko za około 8000 PLN

    7000!

    ;-)

    --
    Depi.

  • 5. Data: 2003-04-15 08:51:16
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...ID.PL_a.to.usun>

    Kiedyś tam Marcin Olender oznajmił/a (świadomie):

    > Użytkownik mer <b...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b7cg7d$9gu$...@n...onet.pl...

    > 7000!

    6500 :-) (ponoszę wszelkie koszty :-)

  • 6. Data: 2003-04-15 09:30:56
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...ID.PL_a.to.usun> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:b7gh64$pkc$...@n...news.tpi.pl...
    > Kiedyś tam Marcin Olender oznajmił/a (świadomie):

    > 6500 :-) (ponoszę wszelkie koszty :-)

    6200 i do tego stawiam kolacje i biore na tance ( zakladajac po nicku, ze
    postowiczka jest plci zenskiej ) :-) !!!

    Vivat konkurencja!

    :-)))

    Depi.

  • 7. Data: 2003-04-16 10:35:01
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...ID.PL_a.to.usun>

    Kiedyś tam Marcin Olender oznajmił/a (świadomie):

    > 6200 i do tego stawiam kolacje i biore na tance ( zakladajac po nicku, ze
    > postowiczka jest plci zenskiej ) :-) !!!

    tego qrcze nie przebiję,
    to ja 5500 i zapytam żony, gdzie są fajne knajpy. :)

    > Vivat konkurencja!

    no właśnie,
    tak btw a;e byłoby śmiesznie gdyby zniesiono zakaz reklamowania :)))))