eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzedłużona gwarancja SPRZEDAWCY › Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
    ne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.
    ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 8 Sep 2022 16:25:07 +0200
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.13.0
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <tf6umu$3rsfe$1@dont-email.me>
    <i...@4...com>
    <631871f8$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@4...com>
    <6318f14b$0$6201$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@4...com>
    <63191db7$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <7V9SK.166854$9f26.146054@fx09.ams1>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
    In-Reply-To: <7V9SK.166854$9f26.146054@fx09.ams1>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 74
    Message-ID: <6319fb45$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 185.192.243.253
    X-Trace: 1662647109 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 469 185.192.243.253:64874
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5259
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:829773
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 08.09.2022 o 01:35, Marcin Debowski pisze:

    >>>>>>> Wydaje mi się, że to można zgłosić do Allegro jako wymuszenie komentarza
    >>>>>>> niekoniecznie zgodnego z prawdą.
    >>>>>> Przedłużenie gwarancji jest dobrowolną akcją sprzedawcy. Na dobrą sprawę
    >>>>>> mógłby to uzależnić od posiadania przez klikającego kota. Warunek, jak
    >>>>>> warunek. Ważne, by to było gdzieś jasno napisane, bo "zaszycie" tego
    >>>>>> gdzieś w regulaminie, którego faktycznie mało kto czyta nie jest opcją
    >>>>>> "etyczną".
    >>>>> Nie, nie może o ile nie jest to zgodne z regulaminem Allegro.
    >>>> Regulamin ALLEGRO byłby jakimś argumentem, o ile takich praktyk
    >>>> zabrania. Ale skutki mogą być też tylko regulaminowe.
    >>> Zawieszenie konta to chyba wystarczająca kara.
    >>> Bo raczej nikt się ze skargą do UKOIK nie będzie bawił za nieuczciwe praktyki.
    >> Nie mam pewności, czy tego typu praktyka jest nieuczciwa. Jak już
    >> pisałem przedłużenie gwarancji jest dobrą wolą sprzedawcy i co do zasady
    >> może on tę wolę obwarować dowolnymi warunkami. Zawsze kupujący może
    > Obawiam się, że nie. Nie moga to być np. warunki uwłaczające godności
    > kupującego czy w jakiś go sposób poniżające.

    Mam tu wątpliwość. W sumie oferty po prostu możesz nie przyjąć.
    >
    >> uznać te warunki za niewłaściwe i nie przystąpić do tego programu
    >> przedłużenia gwarancji. W opisanym przypadku warunkami jest
    >> zarejestrowanie przedmiotu w jakimś tam systemie sprzedawcy oraz
    > Od uznawania warunków za nieuczciwe mamy tez sądy :) To jak nic pasuje
    > do czynu nieczciwej konkurencji.

    Nie będę się upierał, ale z chęcią bym usłyszał, jakiż to czyn
    nieuczciwej konkurencji jest.
    >
    >> udzielenie pozytywnego komentarza w systemie ALLEGRO. W tym zakresie w
    >> mojej ocenie niczego złego nie ma.
    > Przymuszanie klienta do zachowań klarownie nieetycznych? To jest umowa i
    > jako taka może mieć tez niedozwolone postanowienia. To, że ta umowa jest
    > dobrowolną deklaracją sprzedawcy chyba nie bardzo zmienia tu cokolwiek.

    Ale tu nikt nikogo do niczego nie przymusza. Z założenia klienci tych
    regulaminów nie czytają. Prędzej klient skalkuluje, ze bedzie miał tę
    gwarancje i jak się coś stanie, to się okaże, zenie, bo nie spełnił
    jakiegoś warunku.
    >
    >> Problemem jest zaszycie tego drugiego warunku w jakimś regulaminie,
    >> który - jak celnie tu podniesiono - przeważnie w ogóle nie jest czytany.
    > A to nie Ty to podniosłeś? :) Nie, że się nie zgadzam.

    Akurat nie :-)
    >
    >> Teraz pytanie o intencje sprzedającego. Czy faktycznie chciał on wymusić
    >> pozytywne komentarze, czy akurat chodziło mu o to, że wiele osób tych
    >> komentarzy nie wystawia - zwłaszcza pozytywnych - więc istnieje spora
    >> szansa, że w razie awarii bedzie się mógł "wywinąć" takiem owego
    >> komentarza.
    > Mnie zastanawia jeszcze parę innych rzeczy. To sprzedawca, nie producent
    > tych elektronarzędzi. One są serio takie bezawaryjne, że sprzedawca
    > bierze na siebie ryzyko wynikające ze znaczącego przedłużenia czasu
    > ochrony? Jak on się z tego chce wywiązać? Prowadzi naprawy gwarancyjne
    > dla wytwórcy? Może warto sprawdzić jaką gwarancję oferuje sam producent
    > i jeszcze się okraze, że trzyletnią.

    Idąc tą drogą, to możemy szereg rzeczy posprawdzać.
    >
    > A jak sprzedawca będzie po tych 2ch latach weryfikował, kto wystawił
    > jaki komentarz? Klienci mają dowodzić poświadczeniem notarialnym zrzutu
    > obrazu stron? :) Alegro zdaje się udostępnia tylko ostatni rok, czy dla
    > sprzedawców jest to dłużej?
    >
    Nie sprzedaję, więc nie wiem, ale może emaile przychodzą w rodzaju:
    "Gratulujemy, dostałeś od Kowalskiego pozytywny komentarz". Sam
    wystawiający chyba nei dostaje nic, więc co do zasady, zgodnie z art. 6
    kc jest w czarnej d....

    --
    Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1