  • 1. Data: 2006-01-06 14:39:48
    Temat: Proszę o pomoc !!
    Od: Agnieszka<a...@o...pl>

    Kilka miesięcy temu chciałam pomóc swoim znajomym , i wzięłam na siebie dwa
    kredyty( samochodowy, konsumpcyjny). Po pewnym czasie przestali go spłacać,
    zabrałam więc samochód sprzedałam i spłaciłam część długu wobec banku, ale do
    spłaty pozostało jeszcze tochę. Oni niestety nie spłacają go w dalszym ciągu, ja
    zostałam na lodzie i muszę spłacać to wszystko sama. Obecnie mam bardzo trudą
    sytuację finansową, i nie mogę płacić systematycznie rat a boję się , że Bank
    będzie mi kazał spłacić wszystko od razu, jeśli bedą zaległości. Proszę powiedzcie
    czy mogę coś zrobić aby pozbyć się tych kredytów, czy powinnam podpisać z moimi
    znajomymi jakąś umowę. Nie wiem co robić , jestem na skraju wyczerpania
    nerwowego, a jednocześnie zdaję sobie sprawę ze swojej głupoty.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-01-06 14:43:18
    Temat: Re: Proszę o pomoc !!
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Nie wiem co robić , jestem na skraju wyczerpania
    > nerwowego, a jednocześnie zdaję sobie sprawę ze swojej głupoty.

    czy jestes w stanie udowodnic ze dla nich wzielas kredyty a oni sie
    zobowiazli do splaty oraz ze maja z czego splacic?

  • 3. Data: 2006-01-06 14:45:06
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    brat jest w podobnej sytuacji i myslalem by w razie czego (jakby ta osoba
    zaprzestaa splacac) zglsozenie oszustwa i wytoczenie
    powodztwa cywlnego w postepowaniu karnym o naprawienie wyrzadzoej szkody.

    Cos takiego by przeszlo ?

  • 4. Data: 2006-01-06 14:48:04
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Kilka miesięcy temu chciałam pomóc swoim znajomym , i wzięłam na siebie dwa
    > kredyty( samochodowy, konsumpcyjny).

    Ło jezu...

    > Po pewnym czasie przestali go spłacać,

    Typowe.

    > czy mogę coś zrobić aby pozbyć się tych kredytów, czy powinnam podpisać z
    > moimi znajomymi jakąś umowę. Nie wiem co robić , jestem na skraju wyczerpania
    > nerwowego, a jednocześnie zdaję sobie sprawę ze swojej głupoty.

    Głupia sprawa, ale musisz spłacać. Próbuj dogadać się z bankiem, niech Ci
    rozłożą na więcej rat. Czasami banki idą na taką ugodę.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 5. Data: 2006-01-06 14:55:06
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Proszę powiedzcie
    > czy mogę coś zrobić aby pozbyć się tych kredytów, czy powinnam podpisać z
    moimi
    > znajomymi jakąś umowę.
    Dramat.
    Nazywaj rzeczy po imieniu.. To nie są znajomi, ale złodzieje i oszuści.
    Wzięłaś pieniądze w gotówce i dałaś im do ręki? Masz jakichś świadków całej
    operacji?

    --
    Paweł
    uwaga na hosting tpi.pl !!

  • 6. Data: 2006-01-06 15:10:03
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    Nie wiem co robić , jestem na skraju wyczerpania
    > nerwowego, a jednocześnie zdaję sobie sprawę ze swojej głupoty.

    Obawiam się, że w tej sytuacji nie wiele można zrobić. A masz jakiś dowód,
    że pożyczyłaś im te pieniądze (jakieś pokwitowanie?). Bo jeśli tak to można
    spróbować ich ścigać na drodze cywilnej lub karnej. Jeśli jednak chodzi o
    bank to banku to nie będzie interesowało, bo dla nich to Ty jesteś
    dłużnikiem i Ciebie będą ścigać. Mała rada: nie unikaj banku, postaraj się z
    nimi negocjować, zmniejszyć raty itp. Im naprawdę zależy, aby odzyskać
    pieniądze, a nie Ciebie upupić.

    Jeśli Cię to pocieszy to powiem Ci, że znam Twój ból, gdyż nie tak dawno
    moim udziałem był podobny. 4 lata temu moja Mama pożyczyła swojej najlepszej
    "przyjaciółce" b.dużą kwotę pieniędzy, które wcześniej sama pożyczały z
    banku. Przyjaciółka to osobą, która moja Mama znała od 20 lat, pracowała na
    stanowisku kierowniczym w bardzo poważnej państwowej instytucji i zarabiała
    bardzo dużo, więc teoretycznie nie było możliwości, abyśmy pieniędzy nie
    odzyskali. Niestety "przyjaciółka" najpierw zwlekała z oddanie pożyczki, a
    potem z dnia na dzień spieprzyła za granice. Okazało się, że oszukała moją
    Mamę i 20 innych osób oraz parę banków na łaczną kwotę 250.000 zł (słownie:
    dwieściepięćdziesiąt tysięcy złotych) + ustawowe odsetki. Do tego przestała
    spłacać kredyty, które żyrowali jej znajomi (w tym oczywiście moja Mama).
    Efekt był taki, że 4 lata zaciskaliśmy pasa, aby spłacić to co ona nam
    ukradła, a jeszcze zostały jakieś końcówki z kredytu, który współżyrowała
    moja Mama.

  • 7. Data: 2006-01-06 15:10:46
    Od: Agnieszka<a...@o...pl>

    Nie mam żadnych dokumentów, ale kredyt był samochodowy a ja nie mam prawa
    jazdy i szef mojego znajomego wie że byłam kredytobiorcą , i że samochód był
    potrzebny mojemu znajomemu do pracy

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2006-01-06 15:14:29
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dplvpo$4ek$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > zaprzestaa splacac) zglsozenie oszustwa i wytoczenie
    > powodztwa cywlnego w postepowaniu karnym o naprawienie wyrzadzoej szkody.

    Zamiast powództwa proponowałbym złożenie wniseku o naprawienie szkody.

  • 9. Data: 2006-01-06 15:15:29
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

> [...]
    > zaprzestaa splacac) zglsozenie oszustwa i wytoczenie
    > powodztwa cywlnego w postepowaniu karnym o naprawienie wyrzadzoej szkody.

    Zamiast powództwa proponowałbym złożenie wniosku o naprawienie szkody.

  • 10. Data: 2006-01-06 15:23:25
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:dplvpo$4ek$1@inews.gazeta.pl...

    > Zamiast powództwa proponowałbym złożenie wniosku o naprawienie szkody.

    roznicy wielkiej chyba nie bedzie (czy bedzie?) ani za to ani za to nie
    zaplaci a proces nie bedzie sie ciagnal latami.

    P.