  • 1. Data: 2006-01-06 13:00:16
    Temat: Jak zrzec sie praw do mieszkania?
    Od: "lipidor" <p...@y...fr>

    Witam

    Chcialbym zrzec sie praw do mieszkania poniewaz matka chce je
    przepisac na moja siostre. Jestem tam zameldowany na pobyt
    staly (moge sie w kazdej chwili wymeldowac). Chodzi o oswiadczenie,
    ze nie bede roscil sobie w zaden sposob praw do spadku itp.

    Jak zrobic to najskuteczniej?

    Pozdrawiam
    lipidor

  • 2. Data: 2006-01-06 14:09:39
    Temat: Re: Jak zrzec sie praw do mieszkania?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    lipidor napisał(a):
> [...]
    > staly (moge sie w kazdej chwili wymeldowac). Chodzi o oswiadczenie,
    > ze nie bede roscil sobie w zaden sposob praw do spadku itp.

    Zrzec się spadku - u notariusza. Jeśli mieszkanie, to cały spadek.

    KG

  • 3. Data: 2006-01-07 18:04:19
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    kam wrote:

    > Zrzec się spadku - u notariusza. Jeśli mieszkanie, to cały spadek.

    Natomiast pamiętaj, że w Polsce nie ma możliwości zrzeczenia się spadku
    na czyjąś rzecz. Tzn. jeśli coś się przypadkiem Twojej siostrze stanie,
    to Ty już dziedziczyć nie będziesz i tak, chociaż powodem Twojego
    zrzeczenia się było ułatwienie życia siostrze. Przed wojną mieliśmy taką
    możliwość (była bardziej klarowna), a teraz już niestety nie.
    Meldunek nie ma tu natomiast nic do rzeczy.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 4. Data: 2006-01-07 20:10:01
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marta Wieszczycka napisał(a):
> [...]
    > to Ty już dziedziczyć nie będziesz i tak, chociaż powodem Twojego
    > zrzeczenia się było ułatwienie życia siostrze.

    Ale możliwe jest odwołanie zrzeczenia się spadku - przez taką samą umowę
    między spadkodawcą a tym, kto zrzekł się dziedziczenia.
    Zresztą czy sprawy nie załatwiłby po prostu testament...

    KG

  • 5. Data: 2006-01-08 10:36:07
    Od: "anna " <a...@g...pl>

    Po prostu pozwól Mamie czy Ojcu zrobić darowiznę na rzecz siostry. Wystarczy
    Na razie.

  • 6. Data: 2006-01-11 01:39:35
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    kam wrote:

> [...]
    > między spadkodawcą a tym, kto zrzekł się dziedziczenia.
    > Zresztą czy sprawy nie załatwiłby po prostu testament...

    Ależ ja mówię o sytuacji, kiedy jest za późno, np. obie giną w wypadku.
    Konstrukcja, która istniała przed wojną, powodowała w takiej sytuacji
    automatyczny powrót dziedziczenia osoby, która zrzekła się spadku "dla
    kogoś". Teraz tego nie ma.