  • 1. Data: 2005-03-15 01:44:29
    Temat: Proces przeciwko TPsa - chcą mi przenieść do Wawy
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    Hej,
    złożyłem pozew przeciwko TPsa bo domaga się ode mnie nienależnych moim
    zdaniem pieniędzy (już nasłała na mnie Intrium Justica :).
    Pozew złożyłem do sądu w Gdyni, gdyż tu mieszkam i tu podpisywałem w 2003
    umowę z TPsa o świadczenie usługi ISDN. W umowie jest paragraf 10 pkt
    2: "właściwym dla rozstrzygania nierozwiązanych sporów wynikających z Umowy
    jest sąd powszechny, właściwy dla miejsca zawarcia Umowy."

    Tymczasem dostałem z sądu postanowienie, w którym stwierdza on swą
    niewłaściwość miejscową:

    "Zgodnie z treścią art. 30 kpc powództwo wytacza się przed sąd pierwszej
    instancji, w którego okręgu pozwany ma swoją siedzibę. W myśl normy art. 200
    par 1 kpc sąd, który stwierdzi swą niewłaściwość, przekaże sprawę sądowi
    właściwemu, pozwany bowiem nie wskazał okoliczności uzasadniającej
    właściwość wyłączna lub przemienną - z uwagi na powyższe orzeczono jak w
    sentencji."

    Pytania mam dwa: jak napisać zażalenie - chcę by sprawa toczyła się w Gdyni.

    Oraz czy dobrze rozumuję, że to TPsa ("pozwany") jakimiś wyjaśnieniami lub
    ich brakiem spowodowała przeniesienie sprawy do Warszawy? A co z umową - ma
    ona jakies znaczenie dla sądu?

    Bardzo proszę o dwa słowa porady. Ja sam z moją wiedzą prawniczą mogę
    napisać zażalenie tak jak pozew - jak mi się wydaje, ze powinno być.

    Gdyby ktoś polecił mi prawnika z Trójmiasta, który byłby zainteresowany
    sprawą zwiazaną z wyłączaniem preselekcji wbrew woli i pisemnym dyspozycjom
    klienta a następnie żądaniem zapłaty za tak wyłudzone usługi przez TPsa - to
    ja chętnie skorzystam z pomocy prawnej (także odpłatnie, ale nigdy tego nie
    robiłem dotąd). Kwota jest na tyle mała, że nie wydawało mi się to sensowne,
    ale już zaczynam wątpić w swoją zdolność do prowadzenia sensownej
    korespondencji z sądem.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję.
    Szymon

  • 2. Data: 2005-03-15 07:31:29
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Szymon Bzoma napisał(a):
> [...]
    > właściwemu, pozwany bowiem nie wskazał okoliczności uzasadniającej
    > właściwość wyłączna lub przemienną - z uwagi na powyższe orzeczono jak w

    Jeśli nie wskazałeś w pozwie na to postanowienie umowy, to sąd nie
    zauważył. Napisz zażalenie podobnie jak pozew.

    KG

  • 3. Data: 2005-03-15 07:46:27
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    przemiennej tez nie zauwazyl, e?

    no, ale w sumie to typowe

    konrad

  • 4. Data: 2005-03-15 08:39:58
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@g...pl>

    Konrad vel Legislator <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > przemiennej tez nie zauwazyl, e?
    > no, ale w sumie to typowe
    > konrad

    Dzięki za wyjaśnienia, napiszę zażalenie, ale mam pytanie o tę właściwośc
    przemienną - co to znaczy? Oraz takie - czy pozwany (TPsa) wie już, że ten
    wniosek jest w sądzie, czy to ciągle jest etap, że sąd sobie sam myśli co
    zrobić ze mną?

    Pozdrawiam
    Szymon Bzoma

  • 5. Data: 2005-03-15 09:02:11
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Konrad vel Legislator napisał(a):
    > przemiennej tez nie zauwazyl, e?
    >
    > no, ale w sumie to typowe

    A ty byś nie spławiał każdej sprawy, którą tylko możesz?

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 6. Data: 2005-03-19 20:53:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Mar 2005, Otto Falkenstein wrote:

> [...]
    > + > no, ale w sumie to typowe
    > +
    > + A ty byś nie spławiał każdej sprawy, którą tylko możesz?

    ...jakby mu płacili tylko (*tylko*) za "niespławione" a "zrobione"
    sprawy to by nie "spławiał".
    Podobnoż są dane empirycznoobserwacyjne (ja tylko czytałem
    "w prasie" :)) pochodzące z dobrowolnych Sądów Arbitrażowych :>

    pozdrowienia, Gotfryd