  • 1. Data: 2005-03-14 21:13:16
    Temat: konieczna zgoda na przetwarzanie danych osobowych
    Od: "John" <j...@h...com>

    Witam,

    Mam takie pytanie. Czesto przy podspiywaniu umow, zakladniu konta, czy
    kupowaniu jakiegos towaru czy uslugi zgoda na przetwarzanie swoich danych
    osobowych jest konieczna do zawarcie umowy.
    Czy to jest legalne? Mi osobiscie wydaje sie ze nie, ale nie moge znalezc
    odpowiedniego art. w ustawie o ochronie danych osobowych.

  • 2. Data: 2005-03-14 21:20:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    John napisał(a):
> [...]
    > Czy to jest legalne? Mi osobiscie wydaje sie ze nie, ale nie moge znalezc
    > odpowiedniego art. w ustawie o ochronie danych osobowych.

    Nie jest legalnym wymuszenie zgody na przetwarzanie danych do celów
    innych, niz związane z realizacja umowy (np. do celów marketingowych).

    Zasady zawiera art. 23 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie
    danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.)

    M.

  • 3. Data: 2005-03-14 21:34:55
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    John napisał(a):
> [...]
    > Czy to jest legalne? Mi osobiscie wydaje sie ze nie, ale nie moge znalezc
    > odpowiedniego art. w ustawie o ochronie danych osobowych.

    A jak twoim zdaniem bez twojej zgody na przetwarzanie danych mogą
    przetrzymywać twoje dane jako dane właściciela konta?
    Jak moga wysłać ci zamówiony towar, jeżeli nie będzie im wolno
    przechowywać twoich danych adresowych?

    Wyluzuj trochę, to nie jest żaden zamach na twoje wolności osobiste.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 4. Data: 2005-03-14 21:35:56
    Od: "John" <j...@h...com>

    "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > Zasady zawiera art. 23 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
    > osobowych (tekst jednolity: Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.)

    ok dzieki za info

  • 5. Data: 2005-03-14 22:24:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Otto Falkenstein wrote:

> [...]
    > przechowywać twoich danych adresowych?
    >
    > Wyluzuj trochę, to nie jest żaden zamach na twoje wolności osobiste.

    Zgoda nie jest wymagana, jeżeli dopuszczają ją inne przepisy.
    Firmy czasami przeginają z pytaniem o tą zgodę.
    Natomiast jeżeli chcą dane do innych celów, zwykle marketingowych, to
    wówczas taką zgodę muszę mieć.

  • 6. Data: 2005-03-15 12:28:23
    Od: poreba <d...@p...com>

    Otto Falkenstein <f...@g...pl> popełnił 14 mar 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:d15021$19l$2@inews.gazeta.pl:

    > A jak twoim zdaniem bez twojej zgody na przetwarzanie danych mogą
    > przetrzymywać twoje dane jako dane właściciela konta?
    Jeżeli dane są niezbędne do umowy, założenia konta itd.
    to po co zgoda?
    Czy uodo w takich wypadkach też wymaga uzyskania zgody?
    Nawet gdy inna ustawa zezwala/nakazuje zebranie tych danych?

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2005-03-15 14:38:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    poreba wrote:

    > Czy uodo w takich wypadkach też wymaga uzyskania zgody? Nawet gdy inna
    > ustawa zezwala/nakazuje zebranie tych danych?

    nie