    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prędkość neostrady
    Date: Mon, 16 Jul 2018 14:29:03 +0200 (CEST)

    Kris <k...@g...com> pisze:
    > Planuje przedłużyć umowę Neostrady
    > Proponuja mi opcje
    > "Internet domowy 80 Mb"
    >
    > Do wzoru umowy/do umowy jeszcze nie dotarłem i nie wiem czy będą tam analogiczne
    zapisy jak poniżej ale przy składaniu wniosku wyskakuje okienko o treści:
> [...]
    > W ramach opcji 80 Mb otrzymasz dostęp do internetu bez limitu przesyłania danych:
    > z maksymalną prędkością do komputera 80 000 kb/s i od komputera 8 000 kb/s
    > ze zwykle dostępną prędkością stanowiącą 70% prędkości maksymalnej do i od
    komputera
    > z minimalną prędkością do komputera 20 015 kb/s i od komputera 933 kb/s"
    >
    > Chodzi mi konkretnie o zapis "ze zwykle dostępną prędkością stanowiącą 70%
    prędkości maksymalnej do i od komputera"
    > Korzystam już z Neostrady na tym łączu ładnych kilka lat i prędkości tam nigdy nie
    przekroczyła do komputera 25 000 kb/s
    > Wg powyższego zapisu "zwykle dostępna prędkość" powinna wynosić 70%*80 kb/s=56000
    kb/s
    > Podejrzewam ze po przedłużeniu umowy jakość łącza jakoś magicznie nie wzrośnie i
    dalej będę miał prędkość w okolicach 25000 kb/s
    > Czy powyższy zapis z ich oferty jest wiążący i jak kiedyś mi się zechce
    korespondować z Orange to będę miał podstawę do reklamacji?
    > Jak rozumiecie określenie "zwykle dostępna prędkość"?
    > 99% czasu taka winna być czy może 80% czasu? Bo mi wygląda to na zwykły
    marketingowy bełkot?

    A jaką masz szybkość ściągając coś dużego z serwera _na neostradzie_
    "w środku nocy"? Wtedy "wąskim gardłem" powinno być twoje
    "łączę końcowe".

    Zapewne masz klasyczną historię my usługodawca pisze niemal czystą
    prawdę ale mu nie przeszkadza (odpowiada) że klienci "niedokładnie"
    zrozumieją.

    --
    A. Filip