  • 151. Data: 2005-01-04 13:23:33
    Temat: Re: Prawo przeciw nam
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Bzooo" <z...@e...net.pl> napisał w wiadomości

    > Ale już raz za to auto ktos zapłacił.

    Za to Holendersie tez..

    Boguslaw

  • 152. Data: 2005-01-04 13:35:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello bo,

    [...]

    > I to jest BEZPRAWIE...
    > Bo mamy WSPOLNY RYNEK..

    Tobie się wydaje, że w innych krajach UE nie ma podatku akcyzowego
    (lub jego odpowiednika) od samochodów?
    ROTFL!

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 153. Data: 2005-01-04 13:46:45
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Tobie się wydaje, że w innych krajach UE nie ma podatku akcyzowego

    No wlasnie mi sie wydaje ze jest..
    Wiec skoro juz jest zaplacony,
    to dlaczego mamy go placic ponownie..

    Wydaje mi sie, ze gdy francuz w holandii
    kupi samochod z zaplacona TAM akcyza,
    tu juz drugi raz tejakcyzy nieplaci..
    No a jaesli sie myle, to bedze sie tarzal zs smiechu nad swa naiwnoscia wraz
    z panem

    Boguslaw

  • 154. Data: 2005-01-04 16:05:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jan 2005, Bzooo wrote:
    [...do Cavallino zdaje się...]
    >+ > > Te młodsze się zestarzeją.
    >+ > Ano - czyli siłą rzeczy będzie podaż.
    >+ Za mało Polaków stać na nowe auta.
    >+ Np w takich niemczech ich na nie stać, to nie chcą starych i wymieniają je
    >+ prędzej.
    >+
    >+ > > A nówek to u nas ciągle mało się sprzedaje.
    >+ > Czym więcej złomów się ściągnie, tym mniej - to fakt.
    >+ Nie prawda. Tu chodzi przede wszystkim o grubość portfela.
    >+ Ktoś, kto odłoży np 50.000pln nie będzie sprowadzał używki
    >+ tylko sie przespaceruje do salonu. a jak ktoś ledwie uciuła 15000
> [...]

    Mi się zdaje że "zwolennikom postawienia tamy" jest to dość trudno
    wytłumaczyć z tego powodu że trudno o *porównywalne* "stany
    ustalone" - jak wyglądałby rynek (samochodów) w 2 krajach o porównywalnym
    stopniu rozwoju, z których jeden "blokuje rynek" - a drugi raczej
    pozwala żeby obywatele "jeździli se takim autem co ich na nie
    stać".
    Zdaje się że taki eksperyment był (niechcący :), wskutek odmiennych
    "koncepcji polityki" oczywiście). Tyle że sam nie mam danych :],
    jedyne co "słyszałem".
    Otóż tak nim Unia się poprzednio "poskładała" :) to Duńczycy podobnoż
    mieli najwyższe ograniczenia na handel samochodami. Jakoweś akcyzy
    i inna wynalazki przy których "te nasze" to mały pikuś (w każdym
    razie trzycyfrowe licząc w procentach całkowitych :)).
    I o ile pamiętam to słyszane opinie były takie że "tam po drogach
    to same trupy jeżdżą, choć to nie Maluchy ale markowe - to jednak
    trupy, jak widać jakieś lepiej trzymające się i jadące auto to
    znaczy że to turysta" :>
    Może ktoś potwierdzić ?
    Bo na mój rozum właśnie tego należy oczekiwać: samochody droższe
    niż ludzkie możliwości - to "choby sznurkiem połatać"...
    [...]
    >+ Fakt. Ale przyznasz, że tama na granicy to duże ograniczenie podaży?
    >+ To zawsze powoduje wzrost cen. Jak kupisz rupiećka za pare groszy
    >+ to może go wyzłomujesz po kilku latach. Jak zapłacisz zaniego majątek

    Ja się zgadzam.
    :)

    >+ Coś mi się wydaje, że nie przekonam. I chyba wiem dlaczego.
    >+ Rozmawiam chyba z człowiekiem, który ma dochody sporo wyższe

    Pozwolę sobie przekleić z sąsiedniego posta Cavallino coby
    wątek nie puchł od jednozdaniowych odpowiedzi:
    +++

    >Dogonimy, nie musimy dzisiaj.
    ---

    No to ja bym był za tym.
    Pod jednym warunkiem: że JA *nie* będę dopłacał. Nie wiem,
    kolejnym kółeczkiem w stylu "a no to dla inwalidów musimy
    do tej akcyzy dopłatę zrobić" (a pieniądze toną "gdzieś").
    A ty zrobisz coś żebyś to TY "nie musiał dzisiaj" :> - za to
    mogli INNI. Ci co chcą KIEDYKOLWIEK (a nie ich wnuki) :)
    Nie wszyscy "inny" - niektórzy. Ci co się nie dopisują do
    twojego "my".
    Ja nie twierdzę że samochód jest konieczny do życia.
    Ale albo uznajemy "jest dla ludzi" - albo uznajemy że "nie
    jest potrzebny". Tobie być może też :]
    Zaznaczam że napisałeś "nie musi*MY*".
    Nie, ty nie musisz. Zgoda.
    Za kogo jeszcze się wypowiadałeś ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 155. Data: 2005-01-05 08:38:02
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "bo" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości news:

    > I to jest BEZPRAWIE...

    Aha.
    Ale jak nowy samochód jest opodatkowany w Polsce na ok. 30%, a używany na 0,
    to już to nie jest bezprawie?

  • 156. Data: 2005-01-05 08:39:23
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Ale od wartości, a nie od kwoty z umowy.
    Może się okazać, że nie tak "najwyżej".

    > Za to Holendersie tez..

    Ale Holendrom.
    Ich problem.

  • 157. Data: 2005-01-05 08:42:56
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    > i inna wynalazki przy których "te nasze" to mały pikuś (w każdym
    > razie trzycyfrowe licząc w procentach całkowitych :)).

    Dalej mają.

> [...]
    > to same trupy jeżdżą, choć to nie Maluchy ale markowe - to jednak
    > trupy, jak widać jakieś lepiej trzymające się i jadące auto to

    Byłem, nie zauważyłem.
    Ale za to autostrady mają i to puste.
    Oby tak u nas.....

    > Ja nie twierdzę że samochód jest konieczny do życia.
    > Ale albo uznajemy "jest dla ludzi" - albo uznajemy że "nie
> [...]

    Na tej samej zasadzie możnaby się czepiać "dogonimy" i postulować u swojego
    pracodawcy że chcesz zarabiać tyle co w Unii, inaczej to bezprawie....

  • 158. Data: 2005-01-05 09:33:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jan 2005, Cavallino wrote:
    [...Dania...]
    >+ Dalej mają.

    ...jak rozumiem jednak NIE różnicują "ze względu na miejsce
    pochodzenia" ? Czy Unia może toleruje "blokowanie *obcego*
    złomu" ? :)

    [...]
    >+ Ale za to autostrady mają i to puste.

    Rozrzutność ;)
    Ja rozumiem że uważasz iż należy u nas takoż doprowadzić do
    stanu iż autostrady są puste. Metodą uniemożliwienia nabycia
    samochodu ludziom mniej zamożnym na przykład.
    Uważać możesz, ja nie popieram.
    Uniemożliwianie jeżdżenia "złomem" popieram, ale NIE "ze
    względu na cenę lub pochodzenie". To dwie *różne* sprawy.

    >+ Oby tak u nas.....

    To jest inna sprawa. Owszem, uważam że akcyza od paliwa powinna
    być przeznaczana w 100% na wydatki związane z infrastrukturą
    (nie tylko drogi, ale również wiadukty, chodniki, przejazdy
    i wszystkie te miejsca w których samochody "zagarniają" miejsce
    "dla siebie") - a nie tak jak jest dziś że miesza się w kotle
    obcinając co jakiś czas 5% akcyzy "na cele ogólne budżetu"
    a później z fanfaronadą oddaje część tej kwoty pod hasłem
    "budżet dopłaca do dróg".

    [...czepiam się "dogonimy" :)...]
    >+ Na tej samej zasadzie możnaby się czepiać "dogonimy"

    Tak, czepiam się :) !

    >+ i postulować u swojego
    >+ pracodawcy że chcesz zarabiać tyle co w Unii

    ??
    Zostajesz swoim własnym pracodawcą... i wiesz do kogo masz mieć
    pretensje. Przynajmniej jak jeden z drugim marudzi że "pracodawca
    mu się naraża" możesz z czystszym sumieniem poradzić coby sam
    spróbował - i obiecać że pewnie sam "się narazi" ;)
    Co nadal nie upoważnia (IMHO) do żądania żeby "reszta zjeżdżała
    ci z drogi bo zawadzają".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 159. Data: 2005-01-05 12:38:47
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Cavallino wrote:

    > niezależnie

    > Aha.
    > Ale jak nowy samochód jest opodatkowany w Polsce na ok. 30%, a używany na
    > 0, to już to nie jest bezprawie?

    A co to znaczy "jest opodatkowany" ?
    Przeciez ten uzywany byl kiedys nowy i zostal "opodatkowany" juz raz..
    wiec o Co Ci chodzi ?

    Boguslaw

  • 160. Data: 2005-01-05 12:41:47
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Cavallino wrote:

    > Ale od wartości, a nie od kwoty z umowy.
    > Może się okazać, że nie tak "najwyżej".

    > Ale Holendrom.
    > Ich problem.

    Nie.. nie ich..
    Jak IM zaplacone, to ozna do NICH wymagac, by zutylizowala wraka,
    bo maja za to zaplacone..

    Boguslaw