    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prawo przeciw nam
    Date: Wed, 5 Jan 2005 10:33:45 +0100
    <cqu7bf$cdv$1@news.onet.pl> <cqu9u8$248$1@news.onet.pl>
    <cqucgb$nqa$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.61.0412292322550.768@athlon>
    <cr0eqv$hel$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.61.0412301249050.2044@athlon>
    <cr10bd$4k$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.61.0412310029240.1420@athlon>
    <1...@p...pl>
    <Pine.WNT.4.61.0412311200140.1484@athlon> <cr3gp5$mo7$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0412311857230.248@athlon> <cr619a$sb2$5@news.onet.pl>
    <crb0fk$3j4$1@nemesis.news.tpi.pl> <crb0pu$3q$1@news.onet.pl>
    <crb1n5$isj$1@atlantis.news.tpi.pl> <crbpbn$dql$1@news.onet.pl>
    <crdlg4$gvm$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0501041646530.1440@athlon> <crg99h$i2s$1@news.onet.pl>

    On Wed, 5 Jan 2005, Cavallino wrote:
    [...Dania...]
    >+ Dalej mają.

    ...jak rozumiem jednak NIE różnicują "ze względu na miejsce
    pochodzenia" ? Czy Unia może toleruje "blokowanie *obcego*
    złomu" ? :)

    [...]
    >+ Ale za to autostrady mają i to puste.

    Rozrzutność ;)
    Ja rozumiem że uważasz iż należy u nas takoż doprowadzić do
    stanu iż autostrady są puste. Metodą uniemożliwienia nabycia
    samochodu ludziom mniej zamożnym na przykład.
    Uważać możesz, ja nie popieram.
    Uniemożliwianie jeżdżenia "złomem" popieram, ale NIE "ze
    względu na cenę lub pochodzenie". To dwie *różne* sprawy.

    >+ Oby tak u nas.....

    To jest inna sprawa. Owszem, uważam że akcyza od paliwa powinna
    być przeznaczana w 100% na wydatki związane z infrastrukturą
    (nie tylko drogi, ale również wiadukty, chodniki, przejazdy
    i wszystkie te miejsca w których samochody "zagarniają" miejsce
    "dla siebie") - a nie tak jak jest dziś że miesza się w kotle
    obcinając co jakiś czas 5% akcyzy "na cele ogólne budżetu"
    a później z fanfaronadą oddaje część tej kwoty pod hasłem
    "budżet dopłaca do dróg".

    [...czepiam się "dogonimy" :)...]
    >+ Na tej samej zasadzie możnaby się czepiać "dogonimy"

    Tak, czepiam się :) !

    >+ i postulować u swojego
    >+ pracodawcy że chcesz zarabiać tyle co w Unii

    ??
    Zostajesz swoim własnym pracodawcą... i wiesz do kogo masz mieć
    pretensje. Przynajmniej jak jeden z drugim marudzi że "pracodawca
    mu się naraża" możesz z czystszym sumieniem poradzić coby sam
    spróbował - i obiecać że pewnie sam "się narazi" ;)
    Co nadal nie upoważnia (IMHO) do żądania żeby "reszta zjeżdżała
    ci z drogi bo zawadzają".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)