  • 1. Data: 2004-12-28 19:20:07
    Temat: Ewidencja gruntow czy rep hip - Kto ma rację?
    Od: "A" <a...@o...pl>

    Witam,
    Bylem w urzedzie ewidencji gruntow i pani patrzac na ekran komputera
    powiedziala mi, ze jest tam wpisany wlasciciel gruntu i kamienicy (z uwagi
    na ochrone danych osobowych, nie mogla mi podac kto). Otrzymalem numer
    ksiegi hipotecznej (ksiegi dawnej), ale w tej ksiedze 90% zapisow jest
    cyrilica, a ostatni zostal zlozony w 1926 roku i niestety nie mozna
    odczytac, kto jest wlascicielem.
    Natomiast administracja nieruchomosci podaje, ze wlasnie miesiac temu
    przyszlo pismo, ze kamienica zostala wylaczona z zasobow gminy. W zwiazku z
    tym, mam kilka pytan:
    1. Czy to jednoznacznie oznacza, ze odnalazl sie dawny wlasciciel taj
    kamienicy?
    2. Jesli zakonczylo sie jakies postepowanie w sadzie odnosnie praw wlasnosci
    do tej kamienicy, to gdzie powinno to byc odnotowane i jaki jest ustawowy
    czas na taki wpis do ksiegi od zakonczenia postepowania sadowego? Czy PEWNY
    (=100%) zapis, ze ktos jest wlascicielem kamienicy jest w ewidencji gruntow
    czy w ksiedze hipotecznej?
    3. Gdzie obecnie mozna sprawdzic do kogo nalezy ta kamienica, jesli obecnie
    nie ma takiego wpisu w ksiedze?

    Al

  • 2. Data: 2004-12-29 13:24:18
    Temat: Re: Ewidencja gruntow czy rep hip - Kto ma rację?
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    A napisał
> [...]
    gruntow
    > czy w ksiedze hipotecznej?
    > 3. Gdzie obecnie mozna sprawdzic do kogo nalezy ta kamienica, jesli

    Jezeli wg ewidencji gruntow wlascicielem kamienicy jest ktos inny niz
    wg wpisu w kw, znaczy to, ze stan prawny nieruchomosci nie jest
    uregulowany. Jesli istnieje jakiekolwiek postanowienie sadu regulujace
    ow stan, sad, w ktorym takie postanowienie zapadlo winien przeslac
    jego tresc z urzedu do odpowiedniego wydzialu ksiag wieczystych, gdzie
    dokonuje sie wpisu ostrzezenia (bez ujawniania nowych wlascicieli).
    Taki obowiazek ostnieje jednak od ok 3 lat, jesli zatem postanowienie
    wydano wczesniej, to o jego ujawnienie w ksiedze wieczystej musi
    wniesc osoba zainteresowana, czyli np wlasciciel danej nieruchomosci.

    pozdrawiam
    Gosia