    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo pracy ;-) Co jest korzystniejsze dla pracodawcy?
    Date: Tue, 22 Sep 2015 19:52:08 +0200

    dyskusyjnych:560186a2$0$8369$6...@n...neostrada
    .pl...
    W dniu 2015-09-22 o 18:20, J.F. pisze:
    >> http://wyborcza.biz/biznes/1,147141,18430077,wielka-
    wojna-o-dzielo-i-skladki-kontroler-zus-zazadal-120.h
    tml
    pi-umowy-o-dzielo.html

    >W interesującym mnie przypadku na umowie o działo z 50% kosztem mucha
    >nie siada i po stronie wykonawcy nie ma innych przeszkód

    Taa, tlumaczenie to niby tez dzielo autorskie jak nic, mucha nie siada
    :-)

    >Dalej interesuje mnie równica między
    >- pod stołem
    >- umowa o działo z 50% kosztem uzyskania przychodu.
    >od strony pracodawcy/zlecającego czy jak tam go prawidłowo nazwać :-)

    Niby przy takiej umowie wiecej zostaje, mniej sie placi podatkow. Jak
    sie tam strony podziela zyskiem, to juz do uzgodnienia.

    Ale biorac pod uwage cala papierologie z tym zwiazana, zaliczki pit,
    deklaracje - to nie dziwne, ze niektorzy wola zaplacic pod stolem.

    >PS. Właśnie firma szuka pracowników bo potencjalni chętni z okolicy
    >już za miskę ryżu nie chcą sobie dorobić. :-)
    >A takie bezrobocie.

    Z bezrobocia niekoniecznie wynika chec pracowania za miske ryzu :-)

    J.