  • Data: 2015-09-23 11:44:28
    Temat: Re: Prawo pracy ;-) Co jest korzystniejsze dla pracodawcy?
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zależy od branży - tam, gdzie generowane mogą być duże straty (np przy
    > psującym się jedzeniu ect) "pod stołem" może być opłacalne.

    Zgadzam się, że zależy od branży, ale nIe rozumiem co mają straty do tego.
    Mi wyjdzie, że jak są straty, to lepiej oficjalnie, nie na czarno, bo straty
    zmniejszają ci dohud, więc zapłacisz mnejszy podatek dohodowy.

    Na czarno opłaca się tam gdzie koszty zatrudnienia są duże, a praca raczej
    dorywcza. Koszty zatrudnienia w sensie nie tylko pieniędzy ale i kłopotu.
    I oczywiście tam gdzie to "na czarno" może pszejść z rąk do rąk, wtedy
    podatek od tyh pieniędzy początkowo płaci tylko jeden, pierwszy , a potem
    już kolejni nie płacą.

    Czyli szara strefa rozwija się od pewnego momentu wykłądniczo, a raczkuje
    długo i powoli.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)