  • Data: 2015-09-22 18:20:20
    Temat: Re: Prawo pracy ;-) Co jest korzystniejsze dla pracodawcy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:55ff0e69$0$27525$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2015-09-20 o 15:11, cef pisze:

    >Dobre :-)
    >No właśnie słyszałem takie tłumaczenia że "pod stołem" musi być
    >opodatkowane z pracodawcy zysku i nie jest takie fajne jak by się
    >wydawało. Ale mogła to też być kolejna ściema żeby zapłacić mniej.

    Oczywiscie tak jest - udokumentowane koszta sa kosztami, pomniejszaja
    zysk, i zmniejszaja podatek do zaplacenia.
    A jak wydatku nie ma,

    Dalej jest kwestia kim jest pracodawca - jesli to "dzialalnosc
    gospodarcza", to ma 19% podatek od zysku, a reszte moze pod stolem
    rozdawac dowolnie.
    Jesli jakas spolka z o.o., to juz tak sie kasy z kasy nie wyprowadzi.

    >i zastanówmy się nad dwoma opcjami.
    >- pod stołem
    >- umowa o działo z 50% kosztem uzyskania przychodu.

    niby wiadomo, ze lepiej zawyzyc KUP, ale
    -ryzyko zaplacenia ZUS
    -stawki podatkowe moga byc rozne - np wykonawca wchodzi w drugi prog i
    nawet te 50% go nie ratuje,
    -wykonawca moze potrzebowac udokumentowanego dochodu.

    http://wyborcza.biz/biznes/1,147141,18430077,wielka-
    wojna-o-dzielo-i-skladki-kontroler-zus-zazadal-120.h
    tml
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,18443273,zus-tro
    pi-umowy-o-dzielo.html

    J.