  • 1. Data: 2002-02-28 19:34:59
    Temat: Prawo o stowarzyszeniach i niezależnoś
    Od: "Piotr Chodorowski" <p...@w...pl>

    Witam

    Sytuacja z życia:
    Istnieje pewne stowarzyszenie lokalne, które w ramach swojej statutowej
    działalności wydaje czasopismo.
    Aby być zaliczonym w poczet członków redakcji WYMAGANA jest przynależność do
    stowarzyszenia.
    Czy w obliczu tego wymogu czasopismo może tytyułować się mianem
    NIEZALEŻNEGO?

    Szukałem na grupach ale nie udało mi się nic znaleźć, prawnikiem nie jestem
    ale patrząc logicznie to chyba taki układ nie ma racji bytu.
    --
    Piotr Chodorowski

  • 2. Data: 2002-03-01 13:44:43
    Temat: Re: Prawo o stowarzyszeniach i niezależnoś
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Piotr Chodorowski <p...@w...pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5m111$b5a$...@n...tpi.pl...
> [...]
    prawnikiem nie jestem
    > ale patrząc logicznie to chyba taki układ nie ma racji bytu.

    NTG

    a gdybys ty byl wlascicielem to nie chcialbys miec wplywu na
    nie??????
    wg Twojej definicji ZADNE czasopismo nie jest niezalezne.

    --
    Piotr Skaba
    s...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2002-03-01 15:40:36
    Od: "Piotr Chodorowski" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Skaba" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a gdybys ty byl wlascicielem to nie chcialbys miec wplywu na
    > nie??????
    > wg Twojej definicji ZADNE czasopismo nie jest niezalezne.

    Miałem na myśli kwestie formalne/prawne a nie uznaniowe.

    To że czasopismo jest zwykle zależne od właściciela to sprawa oczywista ;-)

    Chodzi mi o to czy ta gazeta może w świetle PRAWA tak postępować ?

    Dowiedziałem się np. że wymaganie (w sensie warunku koniecznego) od osób,

    które chcą pracować w gazecie, wstąpienia do jakiejkolwiek organizacji

    koliduje z etyką dziennikarską. Etyka to jedna nie prawo.

    --

    Piotr Chodorowski

  • 4. Data: 2002-03-01 16:50:56
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...nospam.onet.pl>

    napisał:a5o7db$n6e$...@n...tpi.pl...
> [...]
    organizacji

    > koliduje z etyką dziennikarską. Etyka to jedna nie prawo.

    No wlasnie, dobrze jest zadac precyzyjne pytanie od razu :)

    Prawo prasowe mowi tylko:
    Art. 10. 1. Zadaniem dziennikarza jest służba społeczeństwu i
    państwu. Dziennikarz ma obowiązek działania zgodnie z etyką
    zawodową i zasadami współżycia społecznego, w granicach
    określonych przepisami prawa.
    2. Dziennikarz, w ramach stosunku pracy, ma obowiązek
    realizowania ustalonej w statucie lub regulaminie redakcji, w
    której jest zatrudniony, ogólnej linii programowej tej redakcji.
    3. Działalność dziennikarza sprzeczna z ust. 2 stanowi naruszenie
    obowiązku pracowniczego.

    Jest cos takiego jak Rada Prasowa przy Prezesie RM, mozna cos do
    nich napisac,
    Sa rozne stowarzyszenia dziennikarskie, - TAM PRZEDE WSZYSTKIM
    dziennikarz powinien sie udac.
    Kto jak kto ale dziennikarz powinien to wiedziec.......

    Moze tez byc pozew pracodawcy przed Sad Pracy za nieuzasadnione
    zwolnienie ale to juz wg prawa pracy.

    --
    Piotr Skaba
    s...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2002-03-02 15:43:36
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Zapraszam do nas - u nas nie musisz być członkiem, aby pisać. Ale dla odmiany
    jest wskazane, abyś raczej nie był członkiem partii politycznej...
    www.bezpartyjni.pl