1. Data: 2002-02-28 20:59:20
Temat:Żyrant i hipoteka
Od:"radar" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy i kiedy wygasają zobowiązania żyranta wobec banku. Z dniem wpisu banku
do hipoteki na żyrowanej nieruchomości?

radar
GG2458209

2. Data: 2002-03-01 12:42:33
Temat:Re: Żyrant i hipoteka
Od:"Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"radar" <m...@t...pl> wrote in message
> Witam!
>
> Czy i kiedy wygasają zobowiązania żyranta wobec banku. Z dniem wpisu banku
> do hipoteki na żyrowanej nieruchomości?

tak sobie mysle, ze jesli nie bylo to "zabezpieczenie tymczasowe do czasu
..." to po splacie dlugu. jesli bylo, to "do czasu..."

Boguslaw

3. Data: 2002-03-01 15:19:37
Od:"Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 28 Feb 2002, radar wrote:

> Witam!
>
> Czy i kiedy wygasają zobowiązania żyranta wobec banku.

Nie ma czegoś takiego jak żyrant - jest poręczyciel :)

> Z dniem wpisu banku do hipoteki na żyrowanej nieruchomości?

Ależ skąd - ustanowienie jednego zabezpieczenia (poręczenia)
wierzytelności nie wyklucza ustanowienia innych zabezpieczeń. W związku z
tym bank może skierować egzekucję w trzech kierunkach: do dłużnika z jego
majątku, do poręczyciela z jego majątku oraz do aktualnego właściciela
nieruchomości hipotecznej - do wysokości hipoteki.

--
Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

4. Data: 2002-03-02 09:02:08
Od:"Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
st...
> [...]
[...]
> [...]
> majątku, do poręczyciela z jego majątku oraz do aktualnego właściciela
> nieruchomości hipotecznej - do wysokości hipoteki.

Prosze sprawdzic CO DOKLADNIE Pan podpisal.
Jesli bylo to poreczenie kredytu - to jest tak, jak napisal Pan Gwidon.
MOZLIWE jednak, ze bylo to tylko zabezpieczenie potrzebne np do czasu
ustanowienia zastawu hipotecznego. Wtedy wlasnie do ustanowienia tedgo
zastawu.

Skad mamy wiedziec, co Pan podpisal ?

Boguslaw

5. Data: 2002-03-02 20:17:40
Od:"radar" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> MOZLIWE jednak, ze bylo to tylko zabezpieczenie potrzebne np do czasu
> ustanowienia zastawu hipotecznego. Wtedy wlasnie do ustanowienia tedgo

Nie sprawdziłem [wiem, nieznajomość prawa szkodzi]. Znajomy oświadczył, że
przenosi kredyt do innego banku więc jak do tego dojdzie to chyba ewentualne
zobowiązania wygasną.

--
radar
GG2458209