  • 1. Data: 2002-02-28 15:34:19
    Temat: cudzoziemcy - wydanie dokumentu
    Od: "eM." <z...@i...pl>

    witam,

    w procesie wydawanie karty czasowego pobytu jest miejsce na podjęcie decyzji
    przez odpowiedniego Wojewodę. Taką decyzje Wojewoda wydaje na piśmie. Co w
    przypadku, gdy cudzoziemiec już w chwili wydania decyzji nie posiada ważnej
    wizy?
    Czy jest ona równoważna z tym, że posiada dokument legalizujący jego pobyt,
    czy też dzieje się to dopiero po wydrukowaniu i odebraniu karty czasowego
    pobytu?

    Będę wdzięczny za pomoc.
    Maciej

  • 2. Data: 2002-02-28 17:51:23
    Temat: Re: cudzoziemcy - wydanie dokumentu
    Od: "jupraw" <j...@p...onet.pl>

    W takim przypadku cudzoziemiec przebywa nielegalnie na terenie Polski. Przed upływem
    okresu legalnego pobytu winien wyjechać z terytorium RP i oczekiwać na otrzymanie
    wizy z rąk Konsula RP. Powyższy przypadek dotyczy sytuacji, gdy dokumenty o wydanie
    wizy zostały złożone z uchybieniem terminu do jego złożenia, a więc złożono w
    terminie krótszym niż:
    1) 14 dni - przy wniosku o kolejną wizę;
    2) 45 dni - przy wniosku zezwolenie lub przedłużenie zezwolenia na zamieszkanie na
    czas oznaczony;
    3) 60 dni - przy wniosku o udzielenie zezwolenia na osiedlenie się.

    Jeżeli jednak powyższe terminy zostały zachowane, wojewoda obowiązany jest wydać w
    tym czasie decyzję w tej sprawie. Jeżeli załatwienie w tym czasie nie jest możliwe,
    wojewoda obowiązany jest wydać wizę na czas niezbędny do zakończenia postępowanie w
    tej instancji.

    Sprawy te reguluje art. 25b ustawy z dnia 25 czerwca 1997 r. o cudzoziemcach (Dz. U.
    z 2001 r. Nr 127, poz. 1400).
    ______
    Jupraw

  • 3. Data: 2002-02-28 18:04:09
    Od: "jupraw" <j...@p...onet.pl>

    PRZEPRASZAM ZA PIERWSZY TEKST. ZMIANY SĄ PISANE DUŻYMI LITERAMI.

    W takim przypadku cudzoziemiec przebywa nielegalnie na terenie Polski. Przed upływem
    okresu legalnego pobytu winien wyjechać z terytorium RP i oczekiwać na otrzymanie
    DECYZJI I WIZY WJAZDOWEJ z rąk Konsula RP. Powyższy przypadek dotyczy sytuacji, gdy
    dokumenty o wydanie ZEZWOLENIA NA ZAMIESZKANIE NA CZAS OZNACZONY zostały złożone z
    uchybieniem 45 DNIOWEGO terminu do jego złożenia PRZED UPŁYWEM LEGALNEGO POBYTU.
    Jeżeli jednak powyższy termin został zachowany, wojewoda obowiązany jest wydać w tym

  • 4. Data: 2002-03-01 07:43:57
    Od: "eM." <z...@i...pl>

    Witam,

    wszystko jasne i zgadza się. W moim przypadku jednak, urzędnik nie wydał
    wizy, która pozwoliłaby cudzoziemcowi na pozostanie w kraju do czasu
    zakończenia procedury.
    Przyznam, że tutaj w każdym pokoju inaczej interpretuje się ustawę.
    W tej chwili trójka cudzoziemców (rodzina) przebywa w Polsce bez ważnej
    wizy, z decyzją Wojewody o zezwoleniu na zamieszkanie na czas oznaczony i w
    oczekiwaniu na kartę.

    Dziękuję za pomoc.
    Maciej

    "jupraw" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    PRZEPRASZAM ZA PIERWSZY TEKST. ZMIANY SĄ PISANE DUŻYMI LITERAMI.

    W takim przypadku cudzoziemiec przebywa nielegalnie na terenie Polski. Przed
    upływem okresu legalnego pobytu winien wyjechać z terytorium RP i oczekiwać
    na otrzymanie DECYZJI I WIZY WJAZDOWEJ z rąk Konsula RP. Powyższy przypadek

  • 5. Data: 2002-04-23 19:38:10
    Od: <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jupraw
    >

    > wedlug mojego stanu wiedzy, decyzja Wojewody o zezwoleniu na zamieszkanie na
    czas oznaczony legalizuje pobyt cudzoziemca na terytorium Polski. Najwazniejsza
    jest decyzja, karta jest tylko jej konsekwencja. Na podstawie decyzji mozna
    starac sie o zatrudnienie cudzoziemca (nie ma koniecznosci przedkladania kary)
    Dla pewnosci prosze poczytac ustawe o cudzoziemcach.
    Krystyna

  • 6. Data: 2002-04-25 15:02:35
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Proponuję przestudiować archiwum tematu i ustawę o cudzoziemcach.
    ______
    Jupraw