    From: "Piotr Skaba" <s...@p...nospam.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo o stowarzyszeniach i niezależnoś
    Date: Fri, 1 Mar 2002 17:50:56 +0100

    Użytkownik Piotr Chodorowski <p...@w...pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5o7db$n6e$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Piotr Skaba" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > Miałem na myśli kwestie formalne/prawne a nie uznaniowe.
    >
    > To że czasopismo jest zwykle zależne od właściciela to sprawa
    oczywista ;-)

    > Chodzi mi o to czy ta gazeta może w świetle PRAWA tak
    postępować ?

    > Dowiedziałem się np. że wymaganie (w sensie warunku
    koniecznego) od osób,

    > które chcą pracować w gazecie, wstąpienia do jakiejkolwiek
    organizacji

    > koliduje z etyką dziennikarską. Etyka to jedna nie prawo.

    No wlasnie, dobrze jest zadac precyzyjne pytanie od razu :)

    Prawo prasowe mowi tylko:
    Art. 10. 1. Zadaniem dziennikarza jest służba społeczeństwu i
    państwu. Dziennikarz ma obowiązek działania zgodnie z etyką
    zawodową i zasadami współżycia społecznego, w granicach
    określonych przepisami prawa.
    2. Dziennikarz, w ramach stosunku pracy, ma obowiązek
    realizowania ustalonej w statucie lub regulaminie redakcji, w
    której jest zatrudniony, ogólnej linii programowej tej redakcji.
    3. Działalność dziennikarza sprzeczna z ust. 2 stanowi naruszenie
    obowiązku pracowniczego.

    Jest cos takiego jak Rada Prasowa przy Prezesie RM, mozna cos do
    nich napisac,
    Sa rozne stowarzyszenia dziennikarskie, - TAM PRZEDE WSZYSTKIM
    dziennikarz powinien sie udac.
    Kto jak kto ale dziennikarz powinien to wiedziec.......

    Moze tez byc pozew pracodawcy przed Sad Pracy za nieuzasadnione
    zwolnienie ale to juz wg prawa pracy.

    --
    Piotr Skaba
    s...@p...onet.pl