  • 1. Data: 2008-07-02 22:37:34
    Temat: Prawo konsumenta, reklamacje, a nieczyste obuwie
    Od: "Roman Tatarowski" <r...@w...pl>

    Witam

    Jesli ktos sie zna to prosilbym o informacje odnosnie prawa konsumenta
    dotyczacego
    oddawania do reklamacji nieczystego obuwia. Czy jesli taki towar jest nie do
    konca wyczyszczony
    to czy osoba przyjmujaca reklamacje moze jej odmowic, jesli tak to w jaki
    sposob jest oceniany tzw.
    niewyczyszczenie obuwia.
    Od razu powiem, ze dzis mialem nieprzyjemna dyskusje z pania w obuwniczym,
    buty byly wyprane, ale
    jakies tam slady zostaly i o to byla 'wojna'. Zostalem postraszony
    przepisami bhp, ale jakos buty zostaly przyjete...

    Pozdrawiam

    RT

  • 2. Data: 2008-07-03 03:06:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Roman Tatarowski wrote:
> [...]
    > jakies tam slady zostaly i o to byla 'wojna'. Zostalem postraszony
    > przepisami bhp, ale jakos buty zostaly przyjete...

    Nie ma czegoś takiego jak nieprzyjęcie towaru do reklamacji.
    reklamację można uznać lub nie, ale przyjąć ma obowiązek.
    W ostateczności wysyłasz buty poleconym i w ogóle się nie szarpiesz z
    kretynami.

  • 3. Data: 2008-07-03 08:48:28
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
> [...]
    > reklamację można uznać lub nie, ale przyjąć ma obowiązek.
    > W ostateczności wysyłasz buty poleconym i w ogóle się nie szarpiesz z

    Czyli uważasz, że slep musi przyjąć do reklamacji obuwie wysmarowane np.
    psim gównem?
    Są jeszcze chyba jakieś przepisy sanitarne?

    EWa

  • 4. Data: 2008-07-03 08:50:14
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Roman Tatarowski" <r...@w...pl> napisał
    > Od razu powiem, ze dzis mialem nieprzyjemna dyskusje z pania w obuwniczym,
    > buty byly wyprane, ale

    Niewiele jest modeli butów, gdzie producent dopuszcza możliwość ich prania.
    Czarno widzę odpowiedź na tę reklamację.

    EWa

  • 5. Data: 2008-07-03 17:23:53
    Od: "MarekN" <m...@p...usun.to.onet>

    Użytkownik "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>
    napisał w wiadomości news:486c925e$1@news.home.net.pl...
    > Czyli uważasz, że slep musi przyjąć do reklamacji obuwie wysmarowane np.
    > psim gównem?
    > Są jeszcze chyba jakieś przepisy sanitarne?

    to ja bede strzelac. takie buty musi przyjac, a z drugiej strony przepisy
    sanitarne zabraniaja mu trzymac na terenie sklepu psiego gowna (obrazowo
    mowiac). Wiec najlepiej aby przyjal reklamacje poza sklepem i gdzies poza
    nim realizowal reklamacje ;)

    --
    marekN

  • 6. Data: 2008-07-04 08:44:17
    Od: "Loko" <l...@l...pl>

    > Nie ma czegoś takiego jak nieprzyjęcie towaru do reklamacji.
    > reklamację można uznać lub nie, ale przyjąć ma obowiązek.

    Po czym odrzucić, bo buty nie nadają się do oględzin. Nie lepiej od razu
    umyć?

    > W ostateczności wysyłasz buty poleconym i w ogóle się nie szarpiesz z
    > kretynami.

    Nie wiem w jakich Ty chodzisz butach, ale moje do poleconego się nie
    zmieszczą.

    Co do kretynów to już nawet nie trzeba komentować... już widzę jak wchodzisz
    do sklepu z miną "obsługiwać mnie kretyni bo mam kartę kredytową w kieszeni
    może łaskawie coś u was kretynów kupię".

    --
    Loko

  • 7. Data: 2008-07-04 09:13:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Loko pisze:

    > Nie wiem w jakich Ty chodzisz butach, ale moje do poleconego się nie
    > zmieszczą.

    Maksymalny wymiar poleconego to 90cm (suma trzech wymiarów). Niejedne
    buty się do niego zmieszczą ;)

    --
    Dziś potęga gospodarcza Chin sprawia, że amerykańskie kazania o
    moralności i prawach człowieka brzmią głupawo. Za 10 lat przestaną mieć

  • 8. Data: 2008-07-04 10:00:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jul 2008, Loko wrote:

    > Po czym odrzucić, bo buty nie nadają się do oględzin.

    Oczywiście tu się z Tobą zgadzam. Podobnie jak w innych miejscach.
    Ale nie wszędzie:

    > Nie wiem w jakich Ty chodzisz butach, ale moje do poleconego się nie
    > zmieszczą.

    Próbowałeś?
    Czy używasz wyłącznie butów które ważą ponad 2 kG?
    Nie, NIE ŻARTUJĘ!
    "nie takie rzeczy poleconym dostawałem" :P
    (IMHO lepiej posłać paczką, ale faktu że i poleconym MOŻNA to nie
    zmieni)

    Jak to mawiają na grupie, przed zawarciem umowy dobrze jest
    przeczytać ofertę, nie? ;)
    No i mamy:
    http://www.cennik.poczta.lublin.pl/help/help_kraj.ht
    ml#wymiary_list

    "Suma długoœci, szerokoœci i wysokoœci (gruboœci) - 900 mm, przy czym
    największy z tych wymiarów (długoœć) nie może przekroczyć 600 mm"

    Mówisz, że (Twoje) buty nie wejdą?
    No to nadal nie ma przeszkód.
    W cenniku jest pozycja "warunki specjalne" (do uzgodnienia) :D

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-07-04 10:07:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > (IMHO lepiej posłać paczką, ale faktu że i poleconym MOŻNA to nie
    > zmieni)

    A jaki jest powód tego, że lepiej paczką?

  • 10. Data: 2008-07-04 10:29:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jul 2008, Liwiusz wrote:

    > A jaki jest powód tego, że lepiej paczką?

    Mniejsza irytacja doręczyciela :P - paczki są dowożone samochodem,
    listy w zasadzie powinien przynieść. Dwa kilo 30x30x30 cm wręcz
    prowokują żeby "nie zauważyć" adresata i zostawić mu powiadomienie
    że paczka czeka na poczcie ;)
    Kwota odpowiedzialnosci za paczkę AFAIR jest też coś koło 100 zł.

    pzdr, Gotfryd