  • 1. Data: 2008-07-02 21:57:25
    Temat: Internet w domu studenckim wyższej uczelni.
    Od: Kaem <z...@o...pl>

    Miejsce akcji:
    Dom Studencki Politechniki Gdańskiej [Gdańsk].

    Problematyka:
    Po 'nalotach' policji na DS-y PG (konfiskacie serwerów) niemożliwym
    stało się uzyskanie dostępu do Internetu przez nowo-zamieszkałych studentów.
    Czy w tym wypadku istnieje jakaś podstawa prawna, która umożliwi
    ubieganie się o obniżenie opłaty za DS?
    Zamieszkuję akademik na okres wakacji jako student-dyplomant. Internet
    do pracy jest mi bardzo potrzebny.
    Próbowałem znaleźć regulamin dotyczący DS-ów PG. Udało mi się wyłuskać
    poniższe:

    " Sieć Komputerowa Osiedla Studenckiego PG (SKOS PG)

    Domy Studenckie PG wyposażone są w nowoczesną sieć komputerową. Każdy
    student ma stały dostęp do internetu bez dodatkowej opłaty. Więcej
    informacji na temat sieci internetowej oraz zasad funkcjonowania można
    znaleźć pod adresem www.skos.ds.pg.gda.pl"
    ( http://akademiki.pg.edu.pl/pl/dla-studentow/siec-kom
    puterowa/ )

    "VII. Opłatę za zamieszkanie obniża się o 15% w pokojach
    niespełniających standardu danego domu studenckiego."
    ( http://akademiki.pg.edu.pl/pl/dla-studentow/opaty/ )

    I teraz pytanie: Czy jest możliwym uzyskanie 15% obniżki za pobyt w
    DS-ie, w którym nie mam zapewnionego dostępu do, można by rzec,
    niezbędnego Internetu?
    Jak to wygląda z punktu prawnego?
    Do kogo ewentualnie należałoby zgłosić podanie z prośbą o obniżenie
    opłaty? Do Rady Mieszkańców, Kierownika osiedla akademickiego, władz
    wydziału, na którym studiuję?

    KaeM.

  • 2. Data: 2008-07-02 22:19:02
    Temat: Re: Internet w domu studenckim wyższej uczelni.
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Kaem <z...@o...pl> napisal:
    > Domy Studenckie PG wyposażone są w nowoczesną sieć komputerową. Każdy
    > student ma stały dostęp do internetu bez dodatkowej opłaty.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Skoro za udostepnienie sieci nie pobieraja oplat, to za brak
    sieci nie mozna zadac obnizki. Dostep do sieci nie jest
    elementem kosztow.

    > I teraz pytanie: Czy jest możliwym uzyskanie 15% obniżki za pobyt w
    > DS-ie, w którym nie mam zapewnionego dostępu do, można by rzec,
    > niezbędnego Internetu?

    'Mozliwym' w sensie prawdopodobienstwa? Tak. Pewnym? Nie.

    > Do kogo ewentualnie należałoby zgłosić podanie z prośbą o obniżenie
    > opłaty? Do Rady Mieszkańców, Kierownika osiedla akademickiego, władz
    > wydziału, na którym studiuję?

    Osobowosc prawna ma tylko uczelnia jako calosc. Kierujesz
    podanie do rektora przez kierownika akademika/osiedla.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-07-03 05:16:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 03 lipiec 2008 00:19
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4gusm$nai$2@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Skoro za udostepnienie sieci nie pobieraja oplat, to za brak
    > sieci nie mozna zadac obnizki.

    Dlaczego? Skoro coś jest wliczone w cenę, to właśnie chyba można to
    wliczenie usunąć, skoro tego nie ma, nie?

    W ofercie dostęp umieścili, więc jest to część oferty za ustaloną cenę.

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2008-07-03 11:07:22
    Od: "Scobowski" <scobiki_tego_nema@_itego_icpnet.pl>

    no właśnie. a nie "wliczony w cenę" - tak imho.

  • 5. Data: 2008-07-03 17:22:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 03 lipiec 2008 13:07
    (autor Scobowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4ibtc$1d97$1@opal.icpnet.pl>):

    > no właśnie. a nie "wliczony w cenę" - tak imho.

    No bez opłaty czyli wliczony w cenę. Jak z kibla może korzystać bez opłaty,
    a kibel zamkną, to co, cena zostaje? Wiadomo, że jest cena za określony
    standard, skoro jest to wymienione w ofercie.

    --
    Tristan