  • 1. Data: 2004-11-22 18:17:32
    Temat: Prawo do spadku
    Od: "daimon" <d...@w...pl>

    Witam,

    dostałem wezwanie do sądu o stwierdzenie praw do spadku. Mój tato nie żyje,
    a wniosek ten wystawiła jego siostra. Czy muszę na takiej sprawie stawić się
    osobiście i jakie są konsekwencje niestawienia się (sąd znajduje się 400 km
    od mojego miejsca zamieszkania, a ze względu na pracę nie mam możliwości
    wyjazdu)? Co trzeba zrobić aby sprawa ta odbyła się w mojej miejscowości??

  • 2. Data: 2004-11-22 18:38:34
    Temat: Re: Prawo do spadku
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik daimon napisał:

> [...]
    > a wniosek ten wystawiła jego siostra. Czy muszę na takiej sprawie stawić się
    > osobiście i jakie są konsekwencje niestawienia się

    nie trzeba sie stawic osobiscie, bez bezposrednich konsekwencji
    wezwanie umozliwia zadbanie badz nie o wlasne interesy
    moze lepiej zadbac, siostra to z ustawy dziedziczyc nie bedzie, moze byl
    testament lub ma jakis inny interes w zlozeniu wniosku

    (sąd znajduje się 400 km
    > od mojego miejsca zamieszkania, a ze względu na pracę nie mam możliwości
    > wyjazdu)? Co trzeba zrobić aby sprawa ta odbyła się w mojej miejscowości??

    sadem wlasciwym sad ostatniego miejsca zamieszkania spadkodawcy

  • 3. Data: 2004-11-22 21:14:31
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "pawap" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    >siostra to z ustawy dziedziczyc nie bedzie, moze byl
    > testament lub ma jakis inny interes w zlozeniu wniosku

    A skąd wiesz, ze chodzi o dziedziczenie po ojcu daimona? Moze chodzi o
    spadek po np ojcu ojca - wtedy ciotka daimona dziedziczy jak najbardziej
    jako corka zmarlego a daimon jest wzywany bo jego ojciec nie zyje.

    HaNkA

  • 4. Data: 2004-11-23 17:50:22
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Dnia Mon, 22 Nov 2004 19:17:32 +0100, daimon napisał(a):

> [...]
    > wyjazdu)? Co trzeba zrobić aby sprawa ta odbyła się w mojej miejscowości??

    Przeczytaj to uważnie i przemyśl a później podejmiesz decyzję

    http://www.adwokat.com/html/spadkowe-3.shtml

    "W prawie polskim, podobnie jak w wielu innych systemach prawnych
    dziedziczenie ustawowe następuje tylko wtedy, gdy spadkodawca nie
    sporządził testamentu i nie powołał spadkobiercy, albo gdy żadna z osób,
    które powołał nie chce lub nie może być spadkobierca.
    Krąg osób powołanych do dziedziczenia z ustawy jest wyznaczony przez
    związki rodzinne takie jak pokrewienstwo, małżeństwo lub przysposobienie.
    Kodeks cywilny zalicza do spadkobierców ustawowych: zstępnych, małżonka,
    rodziców, rodzenstwo i zstępnych rodzeństwa spadkodawcy.

    Polskie prawo spadkowe dzieli spadkobierców ustawowych na dwie grupy
    kolejno powoływane do spadku.

    Do pierwszej grupy należą zstępni i małżonek spadkodawcy /art. 931kc/, do
    drugiej grupy należą natomiast małżonek, rodzice, rodzeństwo i zstępni
    rodzeństwa spadkodawcy / art. 932-934 oraz 935 kc/.".......

    a tak swoją drogą dlaczego ta twoja ciotka tak mocno jest zinteresowana tym
    spadkiem
    --
    2004-11-23 18:46:48

    JanuszHr

  • 5. Data: 2004-11-23 19:57:14
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik HaNkA ReDhUnTeR napisał:
    > Użytkownik "pawap" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A skąd wiesz, ze chodzi o dziedziczenie po ojcu daimona?

    nigdzie nie pisalem ze cos wiem

    Moze chodzi o
    > spadek po np ojcu ojca - wtedy ciotka daimona dziedziczy jak najbardziej
    > jako corka zmarlego a daimon jest wzywany bo jego ojciec nie zyje.

    z redakcji tekstu "stwierdzenie praw do spadku. Mój tato nie żyje."
    najpewniej wynika ze spadek jest zwiazany ze smiercia taty

    poniewaz nie jest to pewne to napisalem ze moze siostra taty "ma jakis
    inny interes w zlozeniu wniosku" a to obejmuje m.in. dziedziczenie po
    ojcu ojca

    wydaje sie ze jest to proste

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-11-24 08:44:48
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    daimon pisze:

> [...]
    > nie mam możliwości wyjazdu)? Co trzeba zrobić aby sprawa ta odbyła się w

    Jesli JEST cos w spadku to w twoim interesie, by byc.

    Jesli nawet Ciotka ma testament na calosc spadku,
    to NADAL przysluguje Ci
    roszczenie o zachowek

    Co prawda pytales tylko czy musisz jechac....

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-11-24 13:58:59
    Od: "daimon" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to NADAL przysluguje Ci
    > roszczenie o zachowek
    >
    > Co prawda pytales tylko czy musisz jechac....

    Akurat ten spadek to gra nie warta świeczki, chodziło mi właśnie tylko o
    obecność.
    Dzięki za odpowiedzi.

  • 8. Data: 2004-11-25 09:22:43
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    daimon pisze:

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Akurat ten spadek to gra nie warta świeczki, chodziło mi właśnie tylko o
    > obecność.
    > Dzięki za odpowiedzi.

    Naprawde NIE WIERZE..
    Nie wierze, by Ciotce zalezalo na tym tak, by przeprowadzala
    postepowanie w sprawie nabycia spadku, ktorego polowa wartosci ne jest
    "warta swieczki"

    Boguslaw